همتی در نشست آب،معدن و محیط زیست درخواف تاکید کرد: صنایع و معادن سنگان خواف،باید طبق برنامه های مدیریت زیست محیطی عمل کنند

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی در نشستی که به ریاست معاونت قضایی دادگستری استان در شهرستان خواف برگزار شد، بر ارائه برنامه جامع ارزیابی زیست محیطی صنایع و معادن منطقه تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خرسان رضوی،تورج همتی دراین نشست که با حضور معاون قضایی دادگستری استان و مدیران کل جهاد کشاورزی، آب منطقه ای،صنعت ،معدن وتجارت و دفتر امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی در محل شرکت نوسازی معاون و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو) درخواف و با دستور کار آب،معدن و محیط زیست برگزار شد، عنوان داشت : برای رفع چالش های کمبود آب و مشکلات زیست محیطی در منطقه ارائه یک برنامه جامع زیست محیطی از سوی معادن پلاسری و توده ای یک الزام است و همه صاحبان صنایع و معادن مربوطه لازم است دراسرع وقت در راستای رفع مغایرت های زیست محیطی و رعایت اصول و موازین زیست محیطی و بهداشتی گام های موثری درجهت بهبود شرایط زیست محیطی منطقه بردارند.

وی به مشکلات زیست محیطی حاصل از بروز پدیده گرد و غبار اشاره کرد و تصریح کرد: لازم است تمامی جاده ها و مسیر های دسترسی  معادن و صنایع منطقه آسفالت و یا مالچ پاشی شوند.

این مقام مسئول همچنین به مدیریت غیر اصولی پساب های صنایع فولادی منطقه اشاره کرد و افزود: مدیریت پساب ها و موضوع بازچرخانی آب برای صنایع آب بر یک التزام محیط زیستی است و لازم است با توجه به کمبود آب منطقه و افت شدید سطح آبهای زیر زمینی به این مهم توجه شود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان درادامه این نشست که با حضور دادستان و ریاست دادگستری خواف،سرپرست فرمانداری ،فرمانده نیروی انتظامی و فرماندهی سپاه شهرستان و با هدف چاره اندیشی درخصوص نگرانی آلودگی آبهای زیر زمینی و معضل کمبود شدید آبهای کشاورزی و... برگزار شد،به موضوع استقرار شهرک گلخانه ای و استقرار تجهیزات شیرین کننده آب جهت انتقال آب به صنایع فولادی اشاراتی کرد و افزود: با توجه به اینکه حفظ محیط زیست و سلامت مردم درمنطقه سالها مغفول مانده است ،تسریع در رفع چالش های موجود درحوزه محیط زیست منطقه یک ضرورت است و دراین خصوص از ورود دستگاه قضایی به موضوع سپاسگزاری نمود.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان خراسان رضوى

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان خراسان رضوى

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان خراسان رضوى یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات