استقرار نیروها و تجهیزات آتش نشانی در فرهنگسراهای شهرداری ارومیه/ سازمان آتش نشانی در حوزه فرهنگسازی موفق عمل کرده است

استقرار نیروها و تجهیزات آتش نشانی در فرهنگسراهای شهرداری ارومیه/ سازمان آتش نشانی در حوزه فرهنگسازی موفق عمل کرده است

شهردار ارومیه با اشاره به ساخت فرهنگسراها در محلات مختلف شهر گفت: فرهنگسراهای شهرداری ارومیه مجهز به تجهیزات آتش نشانی می شوند و در این فرهنگسراها در جهت امدادرسانی سریع و رسیدن در کمترین زمان به صحنه حوادث؛ نیروی آتش نشان با تجهیزات لازم مستقر می کنیم.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری ارومیه؛ محمد حضرت پور در گرامیداشت روز آتش نشان که در محوطه سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه برگزار شد، با تبریک این روز و تشکر از فداکاری و ایثار آتش نشانان در جهت نجات جان و مال هموطنان خود اظهار کرد: نظرسنجی ها حاکی از آن است که رضایت از عملکرد مجموعه آتش نشانی شهرداری ارومیه در سطح جامعه وجود دارد و این مرهون تلاش های آتش نشانان فداکار و مدیریت مجموعه است.

وی با اشاره به برنامه های سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری در حوزه آموزش های همگانی و موفقیت در این زمینه افزود: از مجموعه آتش نشانی به خاطر آموزش و تلاش برای فرهنگسازی تشکر می کنم چرا که در سالهای اخیر توجه ویژه ای در این حوزه داشته اند.

شهردار ارومیه گفت: یکی از دلایل موفقیت سازمان آتش نشانی در ارومیه ، وجود نیروهای تحصیل کرده، شجاع و فداکار و همچنین توانمند از لحاظ آمادگی جسمانی است.

حضرت پور با تاکید بر سرمایه گذاری در حوزه تحقیق و پژوهش در سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی ادامه داد: باید به موضوع خدمات ایمنی و آتش نشانی و پیشگیری از حوادث علمی نگریسته شود و در این راستا مطالعات در حوزه پدافند غیرعامل را شروع و نقاط آسیب خیز را شناسایی کرده ایم.

وی تصریح کرد: طبق استانداردهای موجود باید برای هر ۵۰ هزار نفر جمعیت یک ایستگاه آتش نشانی وجود داشته باشد که در این باره خلا داریم و باید با افزایش ایستگاهها از تعداد ۱۰ ایستگاه فعلی، به سطح استاندارد برسیم که مهمترین مشکل در این حوزه منابع مالی است.

حضرت پور با اشاره به ساخت فرهنگسراها در محلات مختلف شهر تصریح کرد: فرهنگسراهای شهرداری ارومیه مجهز به تجهیزات آتش نشانی می شوند و در این فرهنگسراها در جهت امدادرسانی سریع و رسیدن در کمترین زمان به صحنه حوادث؛ نیروی آتش نشان با تجهیزات لازم مستقر می کنیم.

شهردار ارومیه با اشاره به ضرورت محله محوری آتش نشانی و استقرار در فرهنگسراها ادامه داد: تحقیقات نشان داده بیش از ۹۰ درصد حوادث را می توان با امکانات محدود مهار کرد و از این رو در محلات مستقر شده و محله محوری را پیگیری خواهیم کرد.

حضرت پور تاکید کرد: مدارس بهترین مکان برای آموزش و فرهنگسازی در حوزه پیشگیری و مقابله با حوادث است و باید سازمان آتش نشانی بیش از پیش به این سمت توجه داشته باشد.

وی اظهار کرد: زمانی موفق هستیم که مردم را در حوزه پیشگیری از حوادث آموزش داده ایم چرا که بی اطلاعی باعث بروز حوادث می شود.

حضرت پور یادآور شد: در راستای مقابله با حوادث ۵۰ هزار خانوار را که آسیب پذیر هستند در مقابل سیل و آتش سوزی بیمه کرده ایم.

شهردار ارومیه با تاکید بر تلاش شهرداری و سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی در جهت رفاه آتش نشانان خاطرنشان کرد: ایجاد درآمد پایدار باید به طور جدی از سوی مدیریت سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی پیگیری و این مهم تکلیفی بر گردن سازمان است تا از محل آن برای رفاه پرسنل هزینه شود.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ارومیه

    منبع خبر

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه یک شهرداری در شهر ارومیه می باشد

      نظرات