شهردار اهواز: آتش نشانی ایثارگری و تعهد نسبت به مردم و جامعه است

شهردار اهواز: آتش نشانی ایثارگری و تعهد نسبت به مردم و جامعه است

به مناسبت ۷ مهرماه روز آتش نشان،شهردار اهواز و مسئولین شهری و استانی با حضور در جمع آتش نشانان از آنها تقدیر کردند.

به گزارش سایت شهرداری اهواز در این دیدار که با حضور کتانباف شهردار اهواز، سنواتی رئیس شورای اسلامی شهر و حاجی زاده مدیر کل بحران استانداری انجام شد، شهردار اهواز ضمن تبریک روز آتش نشانی و ایمنی گفت: آتش نشانی به عنوان یک شغل محسوب نمی شود بلکه عشق، علاقه، ایثارگری و تعهدی است که نسبت به مردم و جامعه دارند.

وی با ذکر این نکته که در حوادث هنگامی که همگان به دنبال جای ایمن هستند؛ این عزیزان برای امداد رسانی به هموطنان به دل حادثه می روندافزود: برای بالا رفتن کیفیت امدادرسانی به اقداماتی از قبیل بروزآوری تجهیزات، ابزار آلات و آموزشهای مستمر و همچنین همکاری های بین بخشی نیاز است و امیدواریم که بتوانیم در این دوره اقدامات مناسبی را انجام دهیم.

این مقام مسئول جبران کمبود ایستگاههای آتش نشانی و بروزآوری تجهیزات را از اولویت های این دوره مدیریت شهری در زمینه آتش نشانی و ایمنی یاد کرد و افزود: ۲ ایستگاه آتش نشانی جدید در حال احداث داریم که یکی از آنها در کوی سلطان منش جنب انبار هلالی است که پس از رفع مشکل تملک زمین، مراحل پایانی و نازک کاری را پشت سر خواهد گذاشت و ایستگاه دیگر در مهدیس است که از سال ۱۳۹۱شروع و به دلیل مشکلات متعددی که در آن منطقه موجود بود، پیشرفت مطلوب را  نداشته و امیدواریم بتوانیم تا پایان سال هر دو ایستگاه را به مرحله بهره برداری نزدیک کنیم.

منصور کتانباف با اشاره به تاثیر مشکلات اقتصادی در بروزآوری تجهیزات اذعان کرد: در ابتدای این دوره مدیریت شهری برای خرید یک پله۵۲۰ متری با شرکت فروشنده به مبلغ حدود ۵ میلیارد تومان تفاهم و اقدامات لازم انجام شد، اما متاسفانه با افزایش قیمت ها با ۲۰ میلیارد تومان نیز قادر به خرید نخواهیم بود. از سویی در مقایسه با افزایش جهشی قیمت ها، درآمدها متناسب با آن افزایش نیافته است. به هر حال شهرداری نهادی مردمی است که صد در صد هزینه های آن از محل عوارض مردم تامین می شود و نیاز به کمک دولتی داریم. درخواست های لازم به استاندار خوزستان ارائه شده و مطمئن هستم اگر برای وی مقدور باشد حتما مساعدت لازم را انجام می دهد.

در ادامه مدیر کل بحران استانداری خوزستان ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی اهواز برای آتش نشانان مجروح در این حادثه آرزوی سلامتی کرد و گفت: در سال ۱۳۹۶ به دلیل خشکسالی و مسائل دیگر حدود ۵۰ درصد از حوادث آتش سوزی ها متعلق به استان خوزستان بوده که خوشبختانه همه این حوادث به همت همین عزیزان آتش نشانی دفع  شده است و باید از این قشر فداکار تجلیل شود؛ آتش نشانان در شهر مانند بسیجیان در دفاع مقدس هستند.

کیامرث حاجی زاده بیان کرد: حضور آتش نشانان در صحنه حادثه طبق استانداردهای لازم و به موقع بوده و از این جنبه نیز رضایتمندی وجود دارد. خوشبختانه شهردار اهواز اهتمام ویژه ای نسبت به موضوع آتش نشانی و ایمنی بحران دارد که این امر شامل استانداردسازی و بروزآوری تجهیزات آتش نشانی و نیز تقویت تجهیزات و امکانات مدیریت بحران و ایجاد سوله بحران و تجهیز آن می شود که امیدواریم این اهتمام هر چه سریعتر عینیت پیدا کند و برنامه ها اجرایی شوند.

وی ادامه داد: علیرغم زحمات آتش نشانان اهوازی، تجهیزات ایمنی باید بروز و جدیدتر شوند؛ در این زمینه نیز مشکلات اعتباری وجود دارد که امیدواریم با همت استانداری و شهرداری اهواز شاهد تجهیز هر چه بیشتر این نهاد خدمات رسان با ماشین آلات جدید اطفاء حریق و امدادی و نردبان ۵۲ متری و ... باشیم؛ ضمن اینکه مقادیر زیادی تجهیزات انفرادی در بین شهرداری های استان خوزستان توزیع شده است.

حاجی زاده در پایان خواستار استفاده از ظرفیت های مردم نهاد در زمینه امداد نجات شد و  اظهار کرد: ظاهرا شهرداری اهواز در زمینه تعامل با سازمانهای مردم نهاد در این زمینه نیز موفق عمل کرده است که امیدواریم بقیه دستگا هها نیز این روند را در پیش گیرند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری اهواز

    منبع خبر

    شهرداری اهواز

    شهرداری اهواز یک شهرداری در شهر اهواز می باشد

      نظرات