مراسم تجلیل از خانواده معزز شهدای آتش نشان و آتش نشانان شهر باران به مناسبت ۷ مهر روز ایمنی و آتش نشانی برگزار شد

مراسم تجلیل از خانواده معزز شهدای آتش نشان و آتش نشانان شهر باران به مناسبت ۷ مهر روز ایمنی و آتش نشانی برگزار شد

به مناسبت ۷ مهر روز آتش نشانی و ایمنی برگزار شد

۱۲۵ رشت- به گزارش خبرنگار تحریریه خبر روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی رشت، صبح امروز ۷ مهر روز آتش نشانی و ایمنی مراسم تجلیل از خانواده معزز شهدای آتش نشان و آتش نشانان شهر باران با حضور اعضای محترم شورای اسلامی شهر رشت، سرپرست شهرداری، معاونت خدمات شهری شهرداری رشت و جمعی از مدیران شهری درسالن اجتماعات سازمان آتش نشانی رشت واقع در میدان انتظام برگزار شد.

بابک رمضانی رییس سازمان آتش نشانی شهرداری رشت در ابتدای این مراسم با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و فرا رسیدن هفتم مهر ماه مصادف با روز آتش نشانی و خدمات ایمنی، اظهار کرد: در دوران جنگ تحمیلی طی بمبارانی که توسط رژیم بعثی در پالایشگاه نفت انجام شد تعدادی از همکاران آتش نشانی به فیض عظیم شهادت نائل شده و پس از آن هفتم مهر ماه به نام آتش نشانی و خدمات ایمنی نامگذاری شد .

بابک رمضانی با اشاره به برنامه های هفتم مهر روز آتش نشانی و ایمنی افزود: در این راستا مراسم تجلیلی از نیروهای آتش نشانی برگزار شده و بر خود واجب می دانم از اعضای شورای اسلامی رشت به واسطه تمامی حمایت هایی که طی چند سال اخیر از آتش نشانان داشته اند قدردانی کنم .

وی افزود: آتش نشانان همواره به تعهدات خود در راستای بالا بردن رفاه، آسایش و ایمنی شهروندان پایبند بوده و در این باره از هیچ اقدامی مضایقه نمی کنند .

رئیس کمیسیون بهداشت ، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی رشت نیز با تبریک هفتم مهر مصادف با روز آتش نشانی و خدمات ایمنی به تمامی نیروهای آتش نشانی شهرداری رشت، اظهار کرد: هفتم مهر به واسطه جانفشانی ها و شهادت نیروهای آتش نشانی در حادثه بمباران پالایشگاه آبادان در دوران جنگ تحمیلی به نام روز آتشنشان نامگذاری شد.

فاطمه شیرزاد با اشاره به اینکه خانواده های نیروهای آتش نشان سهم بسزایی در موفقیت آنان بر عهده دارند، افزود: آتش نشانی شهرداری رشت جزو آماده ترین سازمان های مدیریت شهری بوده و امیدوارم همواره نگاه حمایتی اعضای شورا متوجه این حوزه باشد.

وی با تاکید به بهره مندی از تجارب نیروهای بازنشسته سازمان آتش نشانی شهرداری رشت، بیان کرد: پیشنهاد می کنم کانون تخصصی بازنشستگان آتش نشانی شهرداری رشت راه اندازی شده و از تجارب ارزشمند آنان در این زمینه استفاده شود.

شیرزاد به راه اندازی درمانگاه تخصصی نیروهای آتش نشانی اشاره کرد و گفت: در کنار راه اندازی درمانگاه تخصصی کارکنان شهرداری رشت باید درمانگاهی ویژه و تخصصی برای نیروهای آتش نشانی راه اندازی شود.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورا با اشاره به اینکه هدف ما ارتقای سلامت و ایمنی شهر و شهروندان است افزود: به منظور حفظ سلامت و آماده باش نیروهای فداکار آتش نشانی در مواجه با هر گونه حادثه و خطر احداث باشگاه تخصصی برای آنان در دستور کار قرار بگیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت نیز در این مراسم با اشاره به اینکه حضور نیروهای آتش نشانی در محل وقوع حادثه موجب آرامش خاطر شهروندان است، اظهار کرد: شورای اسلامی رشت طی چند سال اخیر در تصمیمات مهم از بدنه شهرداری رشت مشورت گرفته است.

سید امیر حسین علوی با تاکید بر گذر از مشکلات سیاسی، اقتصادی حاکم بر جامعه با تلاش همگان، افزود: مهم ترین اولویت شورای شهر تامین منافع شهر و شهروندان بوده و امروز آبروی اعضای شورا در گرو انتخاب شهرداری اصلح است.

وی با اشاره به اینکه عقب ماندگی های مالی فراوانی در شهرداری رشت وجود دارد بیان کرد: بابت این مساله تذکرات لازم به سرپرست شهرداری رشت داده شده و اجازه سیاسی بازی را در شورا به هیچ فردی نمی دهیم.

علوی با تاکید بر اینکه شورا مستقلا در امر انتخاب شهردار عمل می کند گفت: تمامی مجموعه شهرداری رشت باید در کنار یکدیگر حرکت کرده و از پاس کاری های بی مورد و رفع مسئولیت ها در شورا و شهرداری رشت خودداری شود.

سرپرست شهرداری رشت در مراسم تجلیل از آتش نشانان با تبریک هفته دفاع مقدس و روز آتش نشان و ایمنی اظهار کرد: آتش نشانان با عشق و تعهد در عملیات ها حضور پیدا می کنند.

علی بهارمست با بیان اینکه آتش نشان تمامی وجود و سلامت خود را برای رفع مشکلات شهروندان به کار می گیرند افزود: حادثه تلخ پلاسکو که طی آن جمعی از آتش نشانان غیور کشورمان برای نجات جان و مال مردم به شهادت رسیدند مصداق واقعی این ادعا است.

وی به شهدای آتش نشان شهرداری رشت اشاره کرد و گفت: شهیدان مرادی و عبدی از جمله نیروهای آتش نشانی رشت بوده که در حین عملیات آتش نشانی به شهادت رسیدند.

بهارمست با بیان اینکه حضور نیروهای آتش نشانی موجب آرامش شهروندان هستند گفت: ۱۲۵ نخستین شماره ای است که شهروندان در مواجه با خطر با آن تماس می گیرند.

وی با اشاره به اینکه درآمد شهرداری رشت طی چند ماه اخیر مناسب نبوده است، افزود: بالغ بر ۷۰ درصد عقب ماندگی درآمدی در شهرداری رشت وجود داشته و امیدواریم با انتخاب شهرداری اصلح توسط شورانشینان شاهد رفع مشکلات و توسعه همه جانبه شهر باشیم.

همین گزارش حاکی است: در این مراسم ضمن اهدای درجه به برخی از نیروهای آتش نشانی و تجلیل از خانواده های شهید عبدی و مرادی بالغ بر ۸۰ تن از آتش نشانان نیز تقدیر و تجلیل شد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری رشت

    منبع خبر

    شهرداری رشت

    شهرداری رشت یک شهرداری در شهر رشت می باشد

      نظرات