حادثه‌ای به بزرگی پلاسکوی تهران در کمین بازار رشت

حادثه‌ای به بزرگی پلاسکوی تهران در کمین بازار رشت

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط‌زیست شورای اسلامی رشت:
حادثه‌ای به بزرگی پلاسکوی تهران در کمین بازار رشت
رئیس کمیسیون بهداشت و محیط‌زیست شورای اسلامی رشت: حادثه‌ای به بزرگی پلاسکوی تهران در کمین بازار رشت
رئیس کمیسیون بهداشت و محیط‌زیست شورای رشت با اشاره به ایمن نبودن وضعیت بازار رشت و ساختمان‌های آن گفت: در صورت عدم تعامل و همراهی دستگاه‌های مربوطه فاجعه‌ای به عمق پلاسکوی تهران در رشت رقم می‌خورد.

فاطمه شیرزاد امروز با تبریک هفتم مهرماه مصادف با روز آتش‌نشانی و خدمات ایمنی اظهار کرد: آتش‌نشانان سربازان دفاعی شهر بوده که در مقابله با حوادثی ازجمله آتش‌سوزی و غیره با ایثار و شجاعت از جان و مال دیگر انسان‌ها محافظت کرده و به قلب حادثه می‌روند.

وی با بیان اینکه سازمان آتش‌نشانی باید همواره به مدرن‌ترین امکانات مجهز باشد افزود: طی چند سال اخیر و با پیگیری‌های کمیسیون بهداشت و محیط‌زیست شورای شهر اقدامات خوبی درزمینهٔ خرید تجهیزات موردنیاز سازمان آتش‌نشانی شهرداری رشت انجام شد که از آن جمله می‌توان به خرید ۶ دستگاه خودروی نیمه سنگین مدرن در سال جاری برای این سازمان خدمات رسان اشاره کرد.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط‌زیست شورای شهر رشت با اشاره به احداث ایستگاه‌های آتش‌نشانی در نقاط مختلف رشت گفت: احداث ایستگاه‌های آتش‌نشانی در نقاط مختلف رشت موجب سرعت بخشیدن جهت حضور نیروهای آتش‌نشانی در محل وقوع حادثه می‌شود و در حال حاضر ۱۴ ایستگاه آتش‌نشانی در نقاط مختلف شهر مشغول ارائه خدمت به شهروندان هستند.

شیرزاد با اشاره به وضعیت نامناسب بازار رشت به لحاظ ایمنی تصریح کرد: فرسودگی ساختمان‌ها، سقف‌های به هم چسبیده، وجود انبار لوازم اشتعال‌زا و کابل‌های برق آویزان ازجمله مواردی هستند که بازار رشت را به انبار باروت تبدیل کرده و در صورت عدم توجه به این مباحث حادثه‌ای به بزرگی پلاسکوی تهران در کمین بازار رشت است.

وی با تاکید بر اینکه رفع مشکلات ایمنی بازار رشت از عهده یک سازمان خارج است افزود: رفع این مشکل نیازمند ورود و همراهی دیگر دستگاه‌ها و در راس آن‌ها فرمانداری و استانداری است و امیدوارم با تامین اعتبارات مالی هر چه سریع‌تر در این حوزه اقدامات عملیاتی آغاز شود.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط‌زیست شورای شهر رشت با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای آتش‌نشان و قدردانی از تلاش‌های شبانه‌روزی نیروهای این سازمان در مواجه با حوادث بیان کرد: شهدای آتش‌نشان نمونه بارزی از شجاعت و ایثاری بدون منت بوده و هیچ اقدامی نمی‌تواند پاسخگوی تلاش‌های آنان باشد.

شیرزاد با اشاره به اضطراب همیشگی خانواده آتش‌نشانان گفت: خطرات احتمالی موجود در این شغل موجب شده تا خانواده نیروهای آتش‌نشانی همواره در هراس و نگرانی به سر برده و از این بابت مدیون و شرمنده آنان باشیم.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر رشت

    منبع خبر

    شورای شهر رشت

    شورای شهر رشت یک شورای شهر در شهر رشت می باشد

      نظرات