همزمان با هفتم مهرماه روز ایمنی و آتش نشانی افتتاح نمایشگاه تجهیزات و دستاوردهای سازمان آتش نشانی

همزمان با هفتم مهرماه روز ایمنی و آتش نشانی افتتاح نمایشگاه تجهیزات و دستاوردهای سازمان آتش نشانی

طی مراسمی با حضور مهندس مهدلو شهردار،حبیب الله خنجری فرماندار ،حجت الاسلام والمسلمین محمدی رئیس دادگستری ،قویدل دادستان و جمعی از روسای ادارات و نهادهای شهرستان زرند نمایشگاه تجهیزات آتش نشانی در محل سینما آزادی زرند افتتاح شد .

مهندس مهدلو شهردار زرند در این نشست ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و روز ملی ایمنی و اتش نشانی از فعالیتهای این نیروها تقدیر و به جایگاه نیروهای آتش نشانی اشاره کرد و گفت: : سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زرند با بهره‌مندی از نیروهای با تجربه و حضور به‌موقع در صحنه حوادث به نجات جان شهروندان در شرایط سخت می‌پردازد که جا دارد از زحمات این نیروها تقدیر و تشکر دارد .

وی به ارتقاء جایگاه آتش نشانی اشاره کرد و اظهار داشت:با توجه به گستردگی شهر زرند سعی داریم بهترین امکانات و تجهیزات را برای این سازمان خریداری نمائیم تا بتوانیم خدمت رسان خوبی برای شهروندان زرندی باشیم .

وی به خدمات گسترده سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زرند نیز اشاره و با اعلام اینکه این نهاد خدماتی فراتر از وظایف خود را به شهروندان ارائه می دهد گفت:به منظور خدمات دهی بهتر به شهروندان این سازمان اقدام به بهسازی چهار دستگاه خودروی آتش نشانی ، تعمیر پمپهای این ماشین آلات ،خرید تجهیزات و لوازم مورد نیاز و...نموده است.

منتخب شورای شهر زرند در ادامه از آمادگی بالای نیروهای این سازمان نیز گفت و تصریح کرد: با توجه به حساسیت بالای این شغل نیروهای این سازمان باید در رتبه های نخست امادگی جسمانی و فراگیری آموزش های امداد و نجات قرار داشته باشند .

وی در ادامه به ارائه گزارش از فعالیتهای این سازمان اشاره کرد و گفت: در طی شش ماه اول سال جاری این سازمان بیش از ۱۱۴ مورد عملیات امداد ونجات که۵۱۰نفر اعزام نیرو و۲۵۵وسیله نقلیه به این ماموریتها فرستانده شده اند .

وی به آموزش به عنوان مهمترین برنامه سازمان آتش نشانی اشاره کرد و گفت: در طی شش ماه سال۹۷ بیش از ۲۶دوره اموزشی برگزار شده است که ۹۱۹نفر از این کلاسها استفاده و مسائل امداد و نجات و اطفاءحریق را فراگرفته اند .

وی در پایان از فرماندار شهرستان خواست تا با توجه به صنعتی شدن شهر زرند کارخانجات و مراکز صنعتی این شهر ضمن فراگیری مسائل اطفاء حریق در راستای ایمن سازی بیشتر این شهر گام بردارند .

حجت الاسلام والمسلمین محمدی رئیس دادگستری زرند در این مراسم ضمن تقدیر از فعالیتهای این سازمان گفت:شغل آتش نشانی به عنوان یک شغل مقدس است و نیروهای این سازمان باید همواره خدا را شکر کنند که پشتیبان افراد مضطر جامعه هستند .

رئیس دادگستری زرند فعالیتهای این نیروها را اجر مجاهدین در راه خدا دانست و گفت:هرچند دوران جنگ و جهاد تمام شده است ولی اتش نشانان در هرلحظه با حضور درسوانح و حوادث و به خطر انداختن جان خود در دفاع از مال و جان شهروندان به نوعی جاد در راه خدا را به انجام می رسانند .

وی در ادامه خواستار نظارت بیشتر به ساخت و سازهای منازل مسکونی ،مستند سازی کلیه فعالیتهای آتش نشانی شد و اظهار داشت: نیروهای این سازمان باید همانند یک تکاور با فراگیری نکات ریز و درشت امداد و نجات خدمت رسانان خوبی برای شهروندان باشند .

حبیب الله خنجری فرماندار زرند در ادامه این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای آتش نشان گفت:نیروهیا آتش نشانی به عنوان افرادی هستند که در راه جهاد برای نجات انسانها گام برداشته اند .

فرماندار زرند در ادامه با اعلام اینکه آتش نشانان با آگاهی از خطری که پیش روی آنهاست پا به عرصه امداد و نجات می گذارد گفت: ترویج فرهنگ ایمنی و ارایه آموزش های عمومی ایمنی به شهروندان می تواند از بروز حوادث، پیشگیری نماید و در صورت  لزوم در زمینه امداد و نجات موثر باشد.

نماینده عالی دولت در شهرستان زرند خواستار نظارت بیشتر بر ساختمانهای درحال احداث شد و گفت: نیروهای این سازمان باید در راستای ایمنی مغازها و منازل مسکونی بازدید های دوره ای و شناسایی ساختمانهای فاقد استحکام شهری را در دستور کار خود قرار دهند.

وی درپایان با معرفی مسعود مومنی فرد رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زرند به عنوان بازرس ویژه فرمانداری در خصوص مراکز صنعتی خواستار همکاری همه مدیران و مسئولین ادارات با سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شد .

[if gte mso ۹]> Normal ۰ false false false EN-US X-NONE AR-SA لینک اصل خبر در سایت شهرداری زرند

    منبع خبر

    شهرداری زرند

    شهرداری زرند یک شهرداری در شهر زرند می باشد

      نظرات