راه اندازی چندین سامانه الکترونیکی در سازمان حفاظت محیط زیست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، محمود نیایی سرپرست دفتر فناوری اطلاعات سازمان حفاظت محیط زیست اعلام کرد:  برای  تحقق دولت الکترونیک، در شهریور ماه ۱۳۹۷ دفتر فناوری اطلاعات پروژه های قابل توجهی را آغاز شده است .


وی با اعلام تکمیل سامانه تبادل اطلاعات سازمان های مردم نهاد، گفت : این سیستم امکان ارسال اطلاعات و بارگذاری تصویر توسط نمایندگان سمن های استان ها را به آنها می دهد .

قابلیت تایید توسط کارشناسان مشارکت های مردمی ، ارسال برای نمایندگان دفاتر مختلف سازمان  محیط زیست و سپس پاسخ دهی یا تایید آنان به سمن مذکور، ارسال نتیجه برای سمن مورد اشاره یا مشاهده توسط عموم مراجعین پورتال سازمان محیط زیست، از دیگر امکانات سامانه است .


نیایی در خصوص تکمیل سامانه گزارشات ارزیابی زیست محیطی نیز عنوان کرد، گفت: سامانه مذکور جزو نیازهای معاونت محیط زیست انسانی بوده و وظیفه جمع آوری خروجی و گزارش ارزیابی های زیست محیطی ادارات کل استان را بر عهده دارد .


سرپرست فناوری اطلاعات همچنین از آغاز بکار طراحی سامانه راهنمای محیط زیست ایران نیز خبر داد و گفت این سامانه شامل تمام اطلاعات زیست محیطی کشور و مورد نیاز دانشجویان، محققین و سایر مراجعه کنندگان به پورتال سازمان است، در حال راه اندازی است .

با راه اندازی این سامانه، تمام دفاتر سازمان و ادارات کل استان ها ، امکان بارگذاری کتاب ها ، اطلاعات ، تصاویر و فیلم های موجود در مورد هر موضوع زیست محیطی را برای استفاده عموم مردم خواهند داشت .

سرپرست فناوری اطلاعات سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه طی سال های قبل ، فهرست برخی خدمات سازمان احصاء و از سوی سازمان اداری استخدامی "دارای شناسنامه" شده بود، گفت:سازمان محیط زیست مکلف به الکترونیکی کردن آن ها بوده است، برآن شدیم تا با استفاده از توان کارشناسان داخلی ، شروع به راه اندازی آن ها کنیم و به فضل الهی در ماه آینده تعدادی از این سامانه ها را به بهره برداری خواهیم رساند .

نیایی خاطر نشان کرد: سامانه صدور موافقت اصولی و پروانه باغ های وحش و پرندگان و مراکز نگهداری از حیوانات ، سامانه صدور مجوز ورود به مناطق تحت مدیریت سازمان با مقاصد مختلف ، سامانه صدور مجوز نمونه برداری از اجزای تنوع زیستی  در حال تکمیل و ساخت است.

سامانه صدور مجوز احداث کارگاه تاکسیدرمی حیوانات وحشی ، سامانه صدور مجوز تکثیر و پرورش حیوانات وحشی و بهره برداری ، سامانه صدور مجوز برپایی نمایشگاههای حیات وحش ، سامانه واردات و صادرات ،ورود و خروج جانوران و گیاهان زنده و غیر زنده و اجزای آنها و فسیل و رستنی ها و سامانه نحوه برخورد با جانوران وحشی کشف و ضبط شده گونه های در معرض خطر انقراض از دیگر سامانه های در حال ساخت سازمان حفاظت محیط زیست است.


سرپرست فناوری اطلاعات با بیان این مطلب که پروژه های مذکور توسط کارشناسان داخلی سازمان ساخته شده یا در حال ساخت است ، از زحمات کارشناسان خدوم دفتر فناوری اطلاعات تقدیر و تشکر کرد .

لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات