آتش نشان بودن شغل نیست ؛ عشق است

آتش نشان بودن شغل نیست ؛ عشق است

حمید عشقی شهردار شاهین شهر در مراسم روز آتش نشان که در جوار قبور مطهر شهدای شاهین شهر برگزار گردید ضمن گرامیداشت روز آتش نشان به آتش نشانان غیور و ایثارگر شاهین شهر گفت: آتش نشان بودن شغل نیست ؛ عشق است زیرا اگر عشق نباشد آتش نشانان نمی توانند به نحو احسن ماموریت های خود را انجام دهند.
وی در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس افزود: کار آتش نشانان همانند حماسه آفرینی های رزمندگان در طول هشت سال دفاع مقدس است که در مقابله با دشمن برای حفظ کیان ایران اسلامی از همه چیز خود گذشتند.
عشقی با تشکر و قدردانی از خانواده های آتش نشانان برای حمایت و یاری آتش نشانان جان بر کف گفت: شغل آتش نشانی در عین سخت و دشوار بودن لذت خاصی داشته و لذت آن موقعی است که آتش نشانان تلاش می نمایند جان انسانی را نجات بخشند.
وی اظهار داشت: خوشبختانه در چند ماه گذشته وسایل و ملزوماتی از قبیل نردبان ۴۴ متری به سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری برای ارائه خدمات مطلوب تر  در مواقع ضروری به شهروندان اضافه شده است.
شهردار شاهین شهر تصریح نمود: باید اهتمام ویژه ای به سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری داشته باشیم تا این عزیزان جان برکف بتوانند با امکانات و تجهیزات کامل به ماموریت های خود در راستای حفظ  جان و مال مردم ادامه دهند.
علی فتحی رئیس شورای اسلامی شاهین شهر نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و روز آتش نشان گفت: آتش نشانان مانند رزمندگان دفاع مقدس در صحنه های گوناگون خطر حماسه می آفرینند.
وی در ادامه افزود: ایثار و رشادت دو ویژگی هر آتش نشان است و با توجه به آیات قرآن کریم کسی که جان و مال خود را در راه خدا فدا می کند خداوند بهشت را نصیب وی می نماید.
فتحی از مسوولان سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شاهین شهر خواست آموزش شهروندی در زمینه پیشگیری از حوادث و اطفاء حریق را بیش از پیش انجام دهند.
رئیس شورای اسلامی شاهین شهر به نمایندگی از اعضای شورای اسلامی شهر و مردم فهیم شاهین شهر از تلاش های بی وقفه و شبانه روزی آتش نشانان جان برکف قدردانی و تشکر نمود.
آتشپاد دوم مجتبی رستمی مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شاهین شهر نیز در مراسم روز آتش نشان ضمن گرامیداشت این روز و عرض خوش آمدگویی به حضار گفت: تیم امداد و نجات سازمان آتش نشانی در هر لحظه آماده خدمات رسانی به شهروندان عزیز می باشند.
وی در ادامه افزود : در تابستان امسال دویست و شصت نفر آتش نشان افتخاری در دوره های سازمان شرکت و پس از انجام آزمون های تخصصی و عمومی گواهینامه رسمی دریافت نمودند.
رستمی با اشاره به برگزاری سیزده دوره آموزشی تخصصی و عمومی برای آتش نشانان افتخاری گفت : داوطلبان در این دوره ها با مباحثی از قبیل آشنایی با اهداف سازمان ، ایمنی در منزل ، شناخت تجهیزات آتش نشانی ، تئوری و اطفاء حریق، امداد کوهستان ، غواصی ، برق ، آشنایی با دستگاه های تنفسی ، کمک های اولیه ، صعود و فرود و کار در ارتفاع ، اتاق دود ، آشنایی با پمپ ماشین های آتش نشانی و کمک های اولیه آشنا گردیدند که سازمان در زمان های مورد نیاز از تجربیات آنان استفاده خواهد نمود.
وی خاطر نشان نمود : چهار ایستگاه در نقاط مختلف شهر با نود نیرو فعال می باشند و ماهانه حدود صد و سی عملیات توسط جان برکفان سازمان انجام می گردد که با توجه به فصول مختلف سال این رقم افزایش می یابد.
مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شاهین شهر نیز در این مراسم از تلاش ها و پیگیری های شهردار و شورای اسلامی برای تجهیز و به روز رسانی امکانات سازمان تشکر و قدردانی نمود.
شایان ذکر است در پایان این مراسم با نثار فاتحه و اهداء گل بر سر قبور مطهر شهدای شاهین شهر یاد و خاطره این عزیزان را گرامی داشتند.
گفتنی است به مناسبت روز آتش نشان و ایمنی ، رژه خودروهای سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شاهین شهر در شهر صورت گرفت.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری شاهین شهر

    منبع خبر

    شهرداری شاهین شهر

    شهرداری شاهین شهر

    شهرداری شاهین شهر یک شهرداری در شهر شاهین شهر و میمه می باشد

      نظرات