دکتر مقیمی: پروژه‌های ارتفاعات شیراز باید پیوست زیست محیطی داشته باشند

دکتر مقیمی: پروژه‌های ارتفاعات شیراز باید پیوست زیست محیطی داشته باشند

به گزارش روابط عمومی و اموربین المللی شورای اسلامی شهر شیراز، دکتر «قاسم مقیمی» گفت: ارائه گزارش شهرداری شیراز در مورد مسائل محیط زیستی بام شیراز در دستور کار کمیسیون قرار گرفت.

رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز گفت: محیط زیست میراث طبیعی شهراست که باید در حفظ ان کوشا باشیم تا بتوانیم با کیفیت مطلوبتر به نسل بعد بسپاریم.

وی بر افزایش توان اکولوژیک تاکید کرد و گفت: باید فرصت‌ها و محدودیت‌ها را شناسایی و مطالعات کارشناسی شده را با حضور مشاوران بررسی کنیم .

وی با اشاره به واگذاری زمین در ارتفاعات برای ایجاد دکل‌های مخابراتی گفت: احداث جاده در راستای ایجاد دکل مخابرات، امری ضروری است؛ باید به منظور جلوگیری از ایجاد خسارت به محیط زیست، کانال مشترکی ایجاد تا همه بتوانند از ان استفاده کنند و منابع طبیعی کمترین تغییر داشته باشد .

دکتر مقیمی گفت: در راستای بررسی همه نیازهای منطقه و مطالعه دقیق آن، مقرر شد نتایج حاصله از پیگیری‌های و مکاتبات متعدد مشاور طرح با سازمانهای به کمیسیون ارائه شود .

عضوهیات رئیسه شورای اسلامی شهر شیراز گفت: بررسی شرح خدمات طرح جامع فضای سبز شهری نیز در دستور کار قرار گرفت .

دکتر مقیمی گفت: اگر متخصصان طرح جامع فضای سبز فقط به حوزه‌ی تخصصی خود توجه کنند مشکلاتی را در حوزه‌های دیگر از قبیل اقتصاد و منابع مالی به وجود می اورند .

وی افزود: در راستای جلوگیری از هرگونه خسارت غیر قابل جبران به ارتفاعات به عنوان میراث طبیعی و ثروت ملی باید طرح جامع فضای سبز با حضور همه کارشناسان در زمینه های مختلف تعریف شود .

وی بر ضرورت بکارگیری متخصصان بومی در ارائه طرح های جامع شهری در همه حوزه ها تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه متخصصان بومی از همه جوانب بر شهر واقف هستند و شناخت بیشتری نسبت به پتانسیلهای شهر دارند باید در طراحی های جامع از ظرفیتها ، تجربیات و توان انها استفاده کرد .

دکتر مقیمی خاطرنشان کرد: اجرای طرح ها در ارتفاعات علاوه بر همخوانی با طرح های مشاور باید پیوست زیست محیطی داشته باشند .

وی با اشاره به اجرای پروژه برج تاریخی ایران گفت: باید مطالعات جامعی در راستای اجرای این پروژه صورت گیرد .

دکتر مقیمی ابراز کرد: دالان هوای شیراز از غرب شهر است که سبب معتدل بودن شهر شیراز می شود که در صورت ساختمان سازی این مسیر بسته میشود که باید از برج سازی در این محور جلوگیری کنند .

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر شیراز

    منبع خبر

    شورای شهر شیراز

    شورای شهر شیراز یک شورای شهر در شهر شیراز می باشد

      نظرات