در فضای انتخابات اخلاق محوری و سواد رسانه ای در تعامل با یکدیگرند
به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان تهران ، مهندس حمید رضا ساعتچی عضو هیات اجرایی انتخابات هشتم نظام مهندسی تهران ضمن تاکید بر نقش شبکه های اجتماعی مجازی در جلب مشارکت مهندسان گفت : در حال حاضر در جامعه ایرانی فضای مجازی به عنوان مهم ترین محمل و فراگیرترین ابزار تبلیغاتی در رقابت های انتخاباتی مورد توجه ویژه کاندیداها قرار گرفته است که البته این موضوع هم بار مثبت دارد و هم منفی.
وی گفت : اینکه خبر در انحصار رسانه های رسمی نیست و مهندسان حضور فعال در فضای مجازی دارند و خودشان با جامعه هدف انتخابات در ارتباطند در ایجاد شور و نشاط تبلیغاتی نقش بسیار مهم و مثبتی است اما با توجه به اینکه در بسیاری از موارد منبع انتشار اخبار مشخص نبوده و گاهی مشاهده می شود که اخبار ضد و نقیض ، آشفته و یا شتاب زده است محل آسیب خواهد بود که از مهندسان انتظار می رود در انتشار خبر به این موارد توجه کنند و از انتشار اخبار بدون منبع و فاقد سند و مدرک پرهیز شود.
مهندس ساعتچی در ادامه گفت : طی این دوره از انتخابات تولید محتوای درست و ارتباط موثر با جامعه خبری را به عنوان یکی از الگوهای کاری به صورت مستمر در هیات اجرایی پی گیری کردیم ، زیرا معتقدیم هیات اجرایی انتخابات نظام مهندسی نمی تواند به تکنولوژی های جدید خبری بی توجه باشد ، از طرفی تولید محتوای درست سبب ایجاد فضای عادلانه برای تمام کاندیداها و احترام به جامعه مهندسی است ،زیرا در فضای نبود اطلاعات ، بستر تخریب شکل می گیرد.
وی در ادامه افزود :البته رسانه های رسمی به خصوص صدا و سیما نیز می بایست در بزرگترین انتخابات تشکل های صنفی بیشتر و بهتر اطلاع رسانی کنند ، در بسیاری از موارد هنوز مهندسان از برگزاری انتخابات بی اطلاع هستند.
ساعتچی در پایان تصریح کرد : اخلاق محوری در رویدادهای مهمی مثل انتخابات نشانه بلوغ یک جامعه است و بالتبع انتشار اخبار درست تاثیر خوبی در ذهنیت افراد نسبت به جریان انتخابات و همچنین معرفی کاندیداها دارد و نیاز امروز جامعه مهندسی کشور بیشتر از همیشه همدلی و انسجام و اخلاق محوری است.
لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان تهران
نظرات