مدیرکل راه و شهرسازی فارس و رئیس هیئت نظارت هشتمین دوره انتخابات هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختم...

مدیرکل راه و شهرسازی فارس و رئیس هیئت نظارت هشتمین دوره انتخابات هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختم...

مهندس تکاور مدیرکل راه و شهرسازی فارس و رئیس هیئت نظارت هشتمین دوره انتخابات هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان فارس در آستانه فرارسیدن برگزاری انتخابات هشتمین دوره هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی فارس گفت: شرایط امروز جامعه ما مصرانه نیازمند حضور مهندسین در تمامی عرصه های تصمیم گیری و تصمیم سازی در جهت منافع عمومی می باشد و برای کشور ما نیز توسعه و گسترش این گونه سازمان های فنی – تخصصی ضرورتی انکارناپذیر است که باید در گسترش کمی و کیفی آن کوشش و تلاش شود.
وی اضافه کرد: انتخابات هیئت مدیره سازمان های نظام مهندسی ساختمان استان ها مهمترین عرصه تصمیم گیری جمعی مهندسین ساختمان عضو سازمان است که مهندسین با حضور پرشور خود در این انتخابات و با اتکاء به خرد جمعی افرادی را به نمایندگی خود جهت عضویت در هیئت مدیره انتخاب نمایند و سکان هدایت سازمان را به آنها واگذار کنند که شاهد رشد و بالندگی بیش از پیش مهندسی ساختمان در کشور در عرصه ملی و بین المللی باشیم.
مهندس تکاور خاطرنشان ساخت: تفاوتی که از یک سو با دستورالعمل های جدید و اجرای ابلاغیه تعارض منافع در روند تایید صلاحیت کاندیداها ایجاد شده و از سوی دیگر با افزایش اختیارات استانها در چهارچوب قانون و در خصوص نحوه برگزاری فرآیند انتخابات و تاریخ برگزاری آن شکل گرفته است. علاوه بر این ضرورت داشتن پروانه پایه یک برای کاندیداتوری در رشته مورد تقاضا وگذشتن ۲ سال از تاریخ اخذ پروانه از دیگر تفاوت های این دوره از انتخابات نسبت به دوره های قبل است.
مدیر کل راه و شهرسازی استان فارس از برگزاری این دوره از انتخابات در روز پنجشنبه ۱۲ مهرماه جاری در شیراز و ۱۸ شهرستان فارس خبرداد. فیروز تکاور با اشاره به روند فرآیند برگزاری انتخابات از زمان شکل گیری هیئت اجرایی و دستگاه نظارت استان تا موعد صدور اعتبارنامه های منتخبین هیئت مدیره گفت در مهلت تعیین شده برای ثبت نام داوطلبان ۶۳ نفر از اعضای نظام مهندسی فارس در رشته های هفت گانه به عنوان کاندیدای هیئت مدیره ثبت نام و مدارک خود را به دبیرخانه هیئت اجرایی ارائه کردند. بعد از انجام مکاتبات لازم با مراجع زیربط در ارتباط با اخذ تاییدیه صلاحیت نامزدهای مذکور اسامی داوطلبان واجد شرایط عضویت در هیئت مدیره مشخص و در تاریخ ۲۷ شهریور از طریق جراید و پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام مهندسی اعلام شد .
وی تعداد داوطلبین واجد شرایط را ۵۲ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۲۴ نفر در رشته عمران، ۲ نفر در رشته نقشه برداری، یک تو در رشته ترافیک، ۶ نفر در رشته معماری، ۲ نفر در رشته شهرسازی، ۷ نفر در رشته مکانیک و ۱۰ نفر رشته برق هستند
مدیر کل راه و شهرسازی فارس این دوره از انتخابات با اشاره به اینکه فرصت تبلیغات داوطلبین هیئت مدیره از تاریخ ۲۷ شهریور آغاز شده و تا دهم مهرماه جاری ادامه خواهد داشت گفت: روز پنجشنبه ۱۲ مهرماه این انتخابات به صورت همزمان در شیراز و ۱۸ شهرستان فارس برگزار خواهد شد.
مهندس تکاور از انتخاب دو شعبه اخذ رای در شیراز خبر داد و گفت: هر دو شعبه مذکور در محل مجتمع رفاهی دانشگاه شیراز واقع در خیابان ساحلی غربی تعیین شده است. به گفته وی در ۱۸ شهرستان آباده، مرودشت، ارسنجان، خرم بید، اقلید، فسا، داراب، استهبان، نی ریز، فیروزآباد، قیر و کارزین، لار، گراش، خنج، لامرد، جهرم، کازرون و نورآباد نیز شعبه های اخذ رای در محل ادارات راه و شهرسازی شهرستان تعیین شده است.
رئیس هیئت نظارت هشتمین دوره انتخابات هیئت مدیره نظام مهندسی فارس ساعت اخذ رای را نیز از ساعت ۹ صبح لغایت ۵ عصر اعلام و عنوان کرد رای دهندگان بعد از ارائه کارت عضویت و کارت ملی به مسئولان حوزه و احراز هویت می توانند نسبت به انتخاب نامزدهای مورد نظر خود اقدام کنند. به گفته فلاح نیا فرآیند اخذ آرای انتخابات به صورت کاملاً مکانیزه انجام شده و با درج کد نامزدهای انتخابات بر روی سیستم، آرای مورد نظر ثبت می شود وی ادامه داد پس از پایان زمان رای گیری همزمان در تمام شعب اخذ رای شمارش آرا انجام شده و بعد از جمع بندی نتیجه انتخابات توسط هیئت اجرایی و دستگاه نظارت استان اعلام می شود..
تکاور با عنوان اینکه منتخبین هیئت مدیره نظام مهندسی فارس ۱۵ نفر خواهند بود گفت: از این تعداد ۶ نفر در رشته عمران، یک نفر نقشه برداری، یک نفر ترافیک، سه نفر در رشته معماری، یک نفر در رشته شهرسازی، ۲ نفر در رشته برق و یک نفر در رشته مکانیک انتخاب می شوند.
رئیس هیئت نظارت این انتخابات همچنین در ادامه به موضوعی اشاره کرده که به اعتقاد او می تواند به میزان مشارکت مهندسان در این انتخابات کمک کند؛ به گفته تکاور مطابق بخش نامه وزارت راه و شهرسازی و دستگاه نظارت مرکزی تمامی اعضای سازمان نظام مهندسی فارس می توانند با ارائه کارت عضویت و کارت ملی بدون در نظر گرفتن اعتبار کارت عضویت در این انتخابات شرکت کنند؛ وی تصریح کرد: مطابق بخش نامه ای که اخیراً از دستگاه نظارت وزارت راه و شهرسازی صادر شده است استانهای که هیئت مدیره آنها طی دوره گذشته حداقل دوبار به اعضای سازمان در مورد پرداخت حق عضویت اخطار نداده باشند نمی توانند در خصوص ضرورت معتبر بودن کارت اعضا برای شرکت در انتخابات محدودیتی ایجاد کنند؛ از آنجا که نظام مهندسی فارس مشمول این شرایط می شود شرکت تمامی اعضا در انتخابات بلامانع است.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان فارس

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان فارس

    اداره کل راه و شهرسازی استان فارس یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات