سی و ششمین جلسه کمیسیون سرمایه‌گذاری،مشارکت و گردشگری شورای اسلامی شهر ارومیه برگزار شد.

سی و ششمین جلسه کمیسیون سرمایه‌گذاری،مشارکت و گردشگری شورای اسلامی شهر ارومیه برگزار شد.

سی و ششمین جلسه کمیسیون سرمایه‌گذاری،مشارکت و گردشگری شورای اسلامی شهر ارومیه برگزار شد .

سی و ششمین جلسه کمیسیون سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر ارومیه به ریاست مهندس محمدخالد حاتمی و با حضور دکتر حسین بخشایشی و عبدالرحمن نقشین اعضای کمیسیون، پیمان حسن زاده دبیر جلسات کمیسیونهای شورا ،مهندس کشتیبان مدیر عامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری ارومیه ، دکتر پارسایی سرمایه‌گذار داخلی ، میثاق پاشاپور و علی غفارزاده سرمایه‌گذار داخلی در تاریخ ۹۷/۷/۸ با دستور جلسه بررسی وضعیت پروژه های سرمایه گذاری و نیز بررسی طرح جامع پیشنهادات برای ایجاد فرصت های شغلی در شهر ارومیه در سالن جلسات شورا برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر ارومیه ،مهندس محمدخالد حاتمی ضمن عرض خیرمقدم به حاضرین و تبریک هفته دفاع مقدس و روز جهانی آتش نشانی و ایمنی گفت: امروز مشکل جذب سرمایه گذار یک مشکل بسیار وسیع برای شهر ارومیه شده است و علت آن بی توجهی و حمایت نکردن از سرمایه دار است .

وی در ادامه سخنانش اذعان داشت: باید توجه داشته باشیم که وقتی سرمایه گذاری را جذب کردیم و حاضر به سرمایه گذاری شد در اصل از سرمایه گذار امتیاز گرفته ایم نه اینکه به ایشان امتیاز داده باشیم؛ تنها امتیاز سرمایه گذار بردن سودی منطقی و اصولی در چهارچوب قراردادی شفاف و قانونی است اما ما بعنوان مدیریت شهری برای شهر و شهروندان خود امتیازات فراوانی از قبیل سود منطقی، اشتغالزایی، رونق اقتصادی و در نهایت توسعه شهری را به ارمغان آورده ایم، که متاسفانه این دیدگاه در بسیاری از مسئولین و ارگانهای ذیربط وجود ندارد .

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر ارومیه در بخش دیگری از سخنانش اذعان داشت: هدف اصلی مدیریت شهری خدمت به مردم بوده و است و بنده از همه شهروندان و مسئولان دولت و دستگاههای اجرایی می خواهم در راستای جذب سرمایه گذار در کنار مدیریت شهری قرار گیرند .

مهندس محمد خالد حاتمی گفت : امروز یکی از سیاست های اصلی شورای اسلامی شهر ارومیه ، حمایت و استفاده از ارتباطات فامیلی،خانوادگی و همشهری بودن جهت جذب سرمایه گذار است و امیدوارم مسئولان‌ اجرایی نیز با تغییر در رویه و دیدگاه خود مدیریت شهری را در این زمینه حمایت و یاری کنند .

وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش اذعان داشت: مهمترین عامل جذب سرمایه گذار ،اعتماد است و روابط خانوادگی و منطقه ای می تواند در این زمینه موثر باشد .

رئیس کمیسیون سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر ارومیه افزود: طبیعت زیبای ارومیه یک سرمایه بزرگ است که متاسفانه تا امروز نتوانسته ایم از این سرمایه استفاده کنیم .

وی در ادامه سخنانش گفت: بمنظورشناسایی سرمایه داران ارومیه ای که در داخل و خارج از ارومیه زندگی مینماید بر اساس مصوبه شورا مقرر گردیده که بانک اطلاعاتی در این خصوص ایجاد گردد که شهرداری در ای مورد هرچه زودتر اقدام نماید .

مهندس محمد خالد حاتمی اذعان داشت: تعریف حمایت از سرمایه گذار این نیست که شهر به او تحویل داده می شود بلکه می توانیم با مدیریت جامع و مطالعات کارشناسانه کمک بزرگی برای اقتصاد و نیز موضوع اشتغال و درآمد باشد .

وی همچنین در ادامه سخنانش اظهار داشت: امروز متاسفانه بسیاری از سرمایه داران ارومیه ای در خارج از ارومیه و کشور سرمایه گذاری کرده اند و میکنند که باعث بخشی از این موضوع برخوردهای غیرمسئولانه بعضی از مسئولان بوده و امروز اگر دیدگاه مسئولان تغییر نکند نخواهیم توانست در بحث جذب سرمایه گذار موفق عمل کنیم .

مهندس محمد خالد حاتمی با اشاره به اینکه باید به فکر آرامش و آسایش مردم باشیم اظهار داشت: با تشخیص و تائید شورای شهر گوشه قابل رقابت شهر ارومیه گردشگری است و شهر ارومیه نیز با توجه به نعمت های خدادادی و با وجود طبیعت زیبا و تنوع فرهنگی ای شهرمی تواند منابع بسیار مطمئن در بحث درآمد پایدار باشد .

وی در ادامه سخنانش اذعان داشت: امروز نباید فرصت ها را به تهدید تبدیل کنیم و نباید به موضوع با دیدی تعصبی قومی نگاه کنیم .

مهندس محمدخالد خاتمی گفت: ارومیه یعنی فرهنگ،ادب ،مهمان نوازی و مهماندوستی و با توجه به وجود روستاهای زیبا در شهر ارومیه می توان از این ظرفیت برای جذب گردشگران و موضوع مسکن ارزان که فاکتوری مهم در بحث گردشگری است استفاده کرد و ما مردم ارومیه باید بفکر شهرمان باشیم نباید فقط منتظر این باشیم که دیگرانی بیایند برای ما و شهرمان کار و تلاش کنند .

مهندس حاتمی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: در سی و ششمین جلسه کمیسیون سرمایه گذاری موضوع طرح جامع پیشنهادات برای ایجاد فرصت های کارآفرینی و شغلی در شهر ارومیه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر گردید کمیسیون سرمایه‌گذاری حمایت های لازم را از این طرح انجام داده و سازمان سرمایه‌گذاری و بحث های تخصصی آن را سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری ارومیه انجام دهد .

وی همچنین با دعوت از رسانه ها و مطبوعات در جهت شناساندن ظرفیت های شهر ارومیه اذعان داشت: ار رسانه ها و مطبوعات می خواهم تا مدیریت شهری را در راستای شناسایی سرمایه گذاران و نیز ظرفیت های شهر ارومیه یاری کنند و رسانه ها می توانند کمک و یار بسیار با ارزشی برای مدیریت شهری باشند و نقش بسزایی در موضوع شفاف سازی و توسعه شهری داشته باشند .

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری شورا گفت: امروز پروژه های سرمایه‌گذاری و مشارکتی سیتادیوم (رزت) ،آتام و اوریاد از پیشرفت های قابل قبولی برخوردار هستند و مشکلات پروژه آتام نیز بزودی رفع می شود .

گفتنی است که مصوبات پیشنهادی کمیسیون سرمایه‌گذاری به صحن شورای اسلامی شهر ارومیه ارجاع داده شد.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر ارومیه

    منبع خبر

    شورای شهر ارومیه

    شورای شهر ارومیه یک شورای شهر در شهر ارومیه می باشد

      نظرات