جریان دائمی آب در زاینده رود با بهره برداری از سد تونل سوم

جریان دائمی آب در زاینده رود با بهره برداری از سد تونل سوم

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر اصفهان به نقل از خبرگزاری ایمنا ، فتح الله معین در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: آنچه تاکنون بر سر زاینده رود آمده حاصل عدم انجام وظیفه قانونی دستگاه‌های مسئول، نداشتن مدیریت موثر و کارا در مصرف آب زاینده رود و همچنین انجام تخلفاتی در دولت‌ها است.

وی با بیان اینکه زاینده‌رود در طول تاریخ متعلق به شهر اصفهان بوده و با نام اصفهان عجین شده است، افزود: متاسفانه برداشت‌های غیر مجاز و عدم مدیریت صحیح باعث خشکی طولانی مدت شاهرگ حیاتی اصفهان شده است.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: به منظور پیگیری و رفع بخشی از مشکلات مربوط به زاینده رود، اعضای شورا و شهردار اصفهان در دو نوبت ملاقات‌هایی را با معاون اول رییس جمهور داشته و در سفر ایشان به اصفهان این درخواست را به صورت جدی مطرح کردند.

معین با اشاره به انجام ملاقات‌هایی با وزیر نیرو در موضوع آب و وزیر جهاد کشاورزی به دلیل مشکلات کشاورزان، اظهار امیدواری کرد که پیگیری‌های مستمر مسئولان استان نتیجه بخش باشد و بتوانیم باز هم شاهد جاری شدن دائمی آب در زاینده رود باشیم.

وی تاکید کرد: اگر اقدامات اجرایی سد تونل سوم انجام  و تا دو سال و نیم آینده بهره‌برداری و آبگیری شود، شاهد جریان دایمی آب در زاینده رود خواهیم بود.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر اصفهان

    منبع خبر

    شورای شهر اصفهان

    شورای شهر اصفهان یک شورای شهر در شهر اصفهان می باشد

      نظرات