شهرداری وظیفه‌ای در قبال فعالیت آرامستان‌های خارج از محدوده شهر ندارد

شهرداری وظیفه‌ای در قبال فعالیت آرامستان‌های خارج از محدوده شهر ندارد

شهرداری وظیفه‌ای در قبال فعالیت آرامستان‌های خارج از محدوده شهر ندارد

مدیرعامل سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد گفت: شهرداری وظیفه‌ای در قبال فعالیت آرامستان‌های خارج از محدوده شهر ندارد
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، حجت الاسلام والمسلمین مهدوی دامغانی در دیدار با فرماندار مشهد مقدس گفت: یکی از اصلی‌ترین اقدامات ما در ۹ ماه گذشته عملیاتی کردن راه دسترسی به بهشت رضوان است که امیدواریم تا پایان سال به بهره‌برداری برسد و بخش بزرگی از مشکلات این آرامستان حل شود.
وی افزود: مشکل دیگری که در بهشت رضوان داریم، عدم تمایل استفاده از خدمات این آرامستان توسط شهروندانی است که عزیزانشان در بهشت رضا(ع) یا آرامستان‌های دیگر مدفون هستند که برای حل آن تسهیلات ویژه‌ای در نظر گرفته شده است.
دامغانی در خصوص قبرستان قرقی نیز بیان کرد: متاسفانه ما در مورد این فضا در شرایط خاصی قرار داریم زیرا از طرفی شورای شهر خواستار رسیدگی به آن هستند و از طرف دیگر نسبت به آرامستان‌های خارج از محدوده وظیفه‌ای برای ما تعریف نشده است.
مدیرعامل سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد اضافه کرد: همچنین این آرامستان، به صورت هیات امنایی اداره می‌شود و هنوز در آن دفن صورت می‌گیرد، در حالی که برای ساماندهی لازم است این کار متوقف شده و اطراف آن حصارکشی شود.
معاون اجرایی سازمان فردوس‌ها نیز با ارائه گزارشی از عملکرد این سازمان، به مشکلات پیش رو اشاره کرد و گفت: حضور دستفروشان حاشیه محور، یکی از دغدغه‌های جدی ما است که باعث ایجاد ترافیک و بعضا تصادفات جاده ای می‌شوند. همچنین نظارتی روی اجناس و کالاهای دستفروشان که اقدام به فروش اقلامی مانند مواد غذایی می کنند وجود ندارد که این مساله می تواند از نظر بهداشتی خطرآفرین باشد.
مهدی کیخاژاله افزود: کارگاه‌های سنگ تراشی در حاشیه جاده نیز یکی دیگر از معضلات ما است که علیرغم ساخت مجتمع سنگتراشان، اجاره بسیار پایین آن و جمع‌آوری این کارگاه‌ها با حکم قضایی در سال‌های گذشته، مجددا شاهد بازگشایی آن ها هستیم.
وی با اشاره به ساخت و گسترش سالن‌های معراج در آرامستان بهشت رضا(ع) با وسعت ۲۷هزار مترمربع خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط مراجعان و داغدیدگان، احداث پایگاه اورژانس در این آرامستان ضروری به نظر می‌رسد که امیدواریم با توجه مسئولان، این اتفاق به زودی رخ دهد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات