مشهد تبدیل به شهر خلاق می‌شود

مشهد تبدیل به شهر خلاق می‌شود

مشهد تبدیل به شهر خلاق می‌شود

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد گفت: مشهد مقدس تبدیل به شهر خلاق می‌شود و هم‌اکنون با سرعت به سمت عینیت بخشیدن به این مفهوم حرکت می‌کند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، شهریار آل‌شیخ در حاشیه برگزاری کارگاه تخصصی "نقش شهروندسپاری در اقتصاد مسکن" که در مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، اظهار کرد: سطح اجرایی این همایش قابل قبول بود و این همایش نقطه قوتی بود که با انتقال تجربه در این حوزه بتوانیم خودمان را ارتقاء دهیم.
وی با بیان اینکه در حال حاضر موضوعات جدی در حوزه مسکن داریم، افزود: در حال حاضر بخش خصوصی بیشترین همکاری را در زمینه مسکن دارد و باید این مساله را به خاطر داشته باشیم که این بخش مسکن است که می‌تواند اقتصاد کشور را به حرکت درآورد.
معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد گفت: باید به این مساله توجه داشت که رونق و رکود مسکن می‌تواند تاثیر به سزایی بر روی وضعیت زندگی و معیشتی مردم داشته باشد چرا که این بخش دارای تنوع بسیار بالایی هم در رشته‌های فعالیتی و هم در بحث اشتغال کشور دارد.
آل شیخ گفت: در حال حاضر، ساز و کارهای حوزه مسکن همان ساز و کارهای سنتی بوده و آسیب‌های حوزه ساخت و ساز در سطح بالایی قرار دارد.
وی با بیان اینکه ما هم اکنون نیازمند قوانین جدید در حوزه مسکن هستیم و باید سیستم‌های تصمیم‌گیری قوی‌تر باشد که متاسفانه در این موضوعات کمتر کار صورت گرفته است.
معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد به اقدامات انجام شده در حوزه شهر خلاق در مشهد مقدس اشاره و خاطرنشان کرد: شهر خلاق یک مفهوم کلی برای ایجاد زیست بوم خلاقیت در شهرها و نیازمند شرایط بسیاری به جهت دسترسی به اطلاعات و زیرساخت‌های توسعه‌ای است و هم اکنون مشهد با سرعت به سمت عینیت بخشیدن به این مفهوم و با توجه به داشته‌های خود همچون مرقد علی بن موسی الرضا علیه السلام حرکت می‌کند.
وی ادامه داد: ما در مشهد سعی کرده‌ایم اینگونه فعالیت کنیم که زیرساخت‌های اطلاعاتی بتوانند از امکانات مدیریت شهری استفاده کرده و هم‌اکنون یک گام مهم تر این است که مجموعه خدمات خودمان را در حال عرضه هستیم و کسانی که بتوانند آنها را حل کنند ما نیز خودمان به عنوان یک مشتری وارد می‌شویم
آل شیخ گفت: به دنبال این هستیم که در بحث اکوسیستم خودمان تصدی‌گری مستقیم نداشته باشیم اما در ارائه مسائل و دریافت راه حل‌ها از گروه‌های خلاق آنها را یاری دهیم. ما شهر خلاق را براساس تعریف‌های یونسکو در حال راهبری هستیم که دارای ۶ حوزه بوده که موضوعات آن را یونسکو اعلام کرده است.
وی با بیان اینکه هم‌اکنون در حال بررسی جی دی پی شهرها هستیم، تصریح کرد: اکنون دیگر موضوع اقتصاد، موضوع اقتصاد کشورها نیست بلکه اقتصاد شهرها است و اقتصاد خدمات سهم جدی از ارزش اقتصادی شهرها پیدا کرده و هم‌اکنون سهم جی دی پی در حال افزایش است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات