آغاز احداث پل خلیج فارس در دهه فجر امسال

آغاز احداث پل خلیج فارس در دهه فجر امسال

www.bananews.irمدیرعامل منطقه آزاد قشم از آغاز عملیات اجرایی پل خلیج فارس در دهه فجر امسال با حضور رئیس جمهوری خبرداد و گفت: احداث این پل دو سال طول می کشد.

به گزارش بنانیوز به نقل از خبرگزاری مهر، سیدرضا موسوی گفت: منطقه آزاد قشم با توجه به وسعت و شرایط استراتژیک در منطقه، بهترین ظرفیت های اقتصادی، سرمایه گذاری و گردشگری در کشور را داراست.

وی افزود: اگر تنها یک روز از توسعه قشم غافل شویم به اقتصاد کشور لطمه وارد می آید، بنابراین هم اکنون با تمام توان در راه توسعه و پیشرفت قشم گام برداشته می شود.

مدیرعامل منطقه آزاد قشم به ارائه بسته های سرمایه گذاری اشاره کرد و افزود: سازمان منطقه آزاد قشم بیش از ۴۰ بسته سرمایه گذاری در قشم را در همایش اخیر سرمایه گذاری ارائه داد و تاکنون حدود ۲۰۰ بسته دیگر نیز مطالعه و تدوین شده که در اختیار سرمایه گذاران قرار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: با در نظر گرفتن موقعیت استراتژیک قشم نسبت به تنگه هرمز در خلیج فارس، این منطقه بهترین شرایط سرمایه گذاری در حوزه های مختلف اقتصاد، تجارت و گردشگری را دارد.

موسوی همچنین از آغاز احداث پل خلیج فارس در دهه فجر امسال توسط رئیس جمهور خبر داد. وی اضافه کرد: پیش بینی اولیه زمان احداث این پل سه سال خواهد بود ولی تلاش می کنیم این پروژه طی مدت دو سال به بهره برداری برسد.

موسوی با اشاره به پروژه شهر دریایی در قشم گفت: فاز اول این پروژه شامل بانکرینگ سوخت رسانی خرداد ماه سال آینده به بهره برداری می رسد و چون این طرح جزو بسته های کلان سرمایه گذاری در منطقه است حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای ایجاد زیرساخت های مورد نیاز نه تنها موجب بالا رفتن ظرفیت های این پروژه خواهد شد بلکه روند پیشرفت و توسعه آن را بالا خواهد برد.

 

    نظرات