آغاز فاز اجرایی ساخت مرکز بازدید کنندگان تالاب انزلی با حضور مدیر گروه جایکا

آغاز فاز اجرایی ساخت مرکز بازدید کنندگان تالاب انزلی با حضور مدیر گروه جایکا

جلسه ی مشترک شهردار بندرانزلی با گروه همکاری های بین المللی ژاپن و آغاز ساخت اولین مرکز بازدیدکنندگان تالاب انزلی


به گزارش اداره ارتباطات شهرداری بندرانزلی جلسه ی مشترک شهردار بندرانزلی با گروه همکاری های بین المللی ژاپن (جایکا) در دفتر شهردار برگزار شد و آغاز ساخت اولین مرکز بازدیدکنندگان تالاب انزلی با حضور معاون شهردار و اعضای شورای شهر کلید زده شد.

پیرو هماهنگی های انجام شده و تصمیمات اخذ شده و با عنایت به مصوبه شورای اسلامی شهر مبنی بر از سرگیری ادامه همکاری های فی مابین شهرداری و گروه بین المللی همکاری های ژاپن، جلسه ای به جهت آغاز فاز اجرایی ساخت مرکز بازدید کنندگان تالاب با حضور مدیر گروه جایکا در ایران و مشاور ارشد  و مدیر برنامه ریزی و آموزش و همچنین جمعی از همراهان در شهرداری انزلی و در دفتر شهردار محترم برگزار تا روند اجرایی کار بررسی و نهایی گردد.

در این جلسه نماینده گروه جایکا ضمن ابراز خرسندی از پیگیری های انجام شده و روحیه همکاری و سرعت عمل شهردار محترم و مجموعه شورای شهر و همکاران، جهت از سرگیری فرآیند اجرایی مرکز در فاز عمرانی تقدیر نموده و در این خصوص مطالبی را عنوان داشتند.

دکتر پورقربان شهردار محترم نیز ضمن خیر مقدم و خوش آمد گویی و تشکر از طرف ژاپنی اعلام آمادگی خود را در جهت تسهیل در فرآیند ساخت و متعاقب آن بهره برداری از مرکز، مورد تاکید قرار داده و سوالات تخصصی اعم از روش ساخت، مدل ساخت، زمان اجرای پروژه ، زمان پایان، مرحله سفت کاری، نحوه مدیریت و آموزش و همچنین تجهیز داخلی مرکز مواردی را فرمودند و خواستار افتتاح آن در ایام دهه مبارک فجر شدند.

در پایان سایر اعضای جلسه نیز به تناسب مواردی عنوان و جمع بندی نهایی انجام گردید.

به گزارش اداره ارتباطات شهرداری بندر انزلی تالاب انزلی کماکان یک اکوسیستم بسیار ارزشمند است و بیش از ۲۴۰ گونه پرندگان نادر در آن شناسایی شده است و یک منبع بزرگ اکولوژیک محسوب می‌شود. این مرکز با هدف توسعه مرکز بازدید کنندگان تالاب بین المللی انزلی به عنوان اولین گام اجرایی گروه جایکا در حوزه ی تالاب بوده و به منظور ارائه اطلاعات تفسیری به گردشگران و ساکنان محلی درخصوص استفاده امن و مفرح از مناطق مختلف تالاب، تبادل اطلاعات برای حفاظت از محیط زیست و فرهنگ مناطق حاشیه تالاب و آموزش در مسیر احیای تالاب احداث می گردد.

شایان ذکر است این مرکز با هزینه ی طرف ژاپنی بر روی زمین شهرداری احداث و پس از یک دوره آموزش چند ماه بصورت دائم در اختیار شهرداری قرار خواهد گرفت.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری بندر انزلی

    منبع خبر

    شهرداری بندر انزلی

    شهرداری بندر انزلی

    شهرداری بندر انزلی یک شهرداری در شهر بندرانزلی می باشد

      نظرات