برگزاری دوره آموزشی-توجیهی عمومی  قبول شدگان آزمون ورود به حرفه مهندسی

برگزاری دوره آموزشی-توجیهی عمومی قبول شدگان آزمون ورود به حرفه مهندسی




دوره آموزشی توجیهی عمومی قبول شدگان آزمون  ورود به حرفه مهندسی جمعه ۴ آبانماه ۹۷ در محل دانشگاه جامع علمی کاربردی شهرداری ها برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی سازمان در این سمینار یکروزه اساتید مطالبی را درخصوص حوادث در کارگاه های ساختمانی، بیمه های مسئولیت مدنی و گزارش نویسی، الزامات حقوقی و مستندات قانونی، بررسی پرونده های انتظامی، طراحی و ایمنی دودکش های ساختمانی و موارد حقوقی مرتبط با ساخت و سازهای شهری تشریح کردند .

بر پایه این خبر مهندس محمد رضا مهردوست معاون پذیرش، آموزش و پژوهش سازمان اعلام داشت: واحد آموزش سازمان برنامه ریزی هدفمندی را در سال ۱۳۹۷ در نظر دارد که اهم آن شامل تاکید بر برگزاری دوره های آموزشی مقررات ملی ساختمان، بهره گیری از آموزش مجازی، فروش الکترونیکی کتب مقررات ملی  و استفاده از آپ موبایلی به جهت تسهیل امور ثبت نام در سمینارها، همایشها و اطلاع رسانی دانست .

وی با اشاره به اینکه سپری کردن دوره ۲۴ ساعته فرآیند جوشکاری برای مهندسان عمران الزامی است، ادامه داد جهت دریافت صلاحیت نظارت، گذراندن دوره توجیهی عمومی و تخصصی و جهت دریافت صلاحیت اجرا نیاز به سپری کردن دوره ۷۶ ساعته کارورزی اجرا الزامی می باشد .

در ادامه جلسه اعضای هیات مدیره دوره هشتم در مراسم حضور یافته و مهندس محمد حسین شرکا نماینده منتخبین هیات مدیره ضمن تسلیت ایام سوگواری اربعین حسینی به حاضران و تبریک قبولی مهندسین جدید در آزمون ورود به حرفه مهندسی ، آشنایی نسبت به شرح وظایفشان را وظیفه اصلی آنان دانست .

وی با تشریح چشم انداز سازمان در دوره هشتم هیات مدیره تاکید کرد، بازآفرینی حیثیت حرفه ای مهندسی ساختمان بر پایه ساختاری بالنده و شفاف، در سازمانی پویا و هماهنگ و نظام یافته در سراسر استان خراسان رضوی را دنبال می کنیم .

مهندس شرکا ۶ راهبرد را در این راستا نام برد، وی این راهبردها چنین برشمرد، تدوین و پیاده سازی سیستم مدیریت سازمانی پایدار، پیاده سازی ساختار و مبانی مدیریت مشارکتی-تفویضی  در تمامی ارکان سازمان ها به ازای تصدی گری متمرکز و انبوه، تکریم جایگاه حرفه ای و حیثیت سنتی مهندسین و یکایک اعضای سازمان بر اساس مبانی و اصول حرفه مندی، اهتمام در جهت پایداری شهرها و ساختمان هایی که با حفظ ریشه های هویتی گذشته با بهره مندی از آخرین دستاوردهای دانش و فن آوری به نگاه آینده، توانمندسازی جامعه جوان مهندس به عنوان سرمایه های آینده مهندسی استان و بسترسازی حضور حرفه ای ایشان برای فردای این سرزمین و تدوین مبانی و فعال نمودن بسترهای موثر مطلوب، مفید و توانمند در ارائه خدمات فرهنگی رفاهی به تمامی خانواده بزرگ مهندسی ساختمان استان .

نماینده هیات مدیره دوره هشتم، به روز رسانی علم و دانش را به حاضران یادآور شد و اعلام داشت فقط با ارایه خدمت صادقانه، فنی و رعایت اخلاق حرفه ای می توانند جایگاه مناسب و حرفه ای برای خود کسب کنند .

در پایان مراسم نیز متن سوگندنامه مهندسان قرائت گردید .

لازم بذکر است در این دوره ۴۰۰ نفر شرکت داشتند


لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی یک انجمن در شهر مشهد می باشد

      نظرات