در معرفی طرح های عمرانی شهرداری ها ، نکات قانونی و ضوابط رعایت گردد در معرفی طرح های عمرانی شهرداری ها ، نکات قانونی و ضوابط رعایت گردد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی ، که ظهر ۵ آبانماه در جلسه کارگروه استانی اعطای تسهیلات قرض الحسنه به شهرداری های استان سخن می گفت بابیان این مطلب، افزود: باتوجه به متمرکز بودن تسهیلاتی که به صورت قرض الحسنه به شهرداری های استان ها واگذار می گردد، طرح های عمرانی باید در اسرع وقت و بدون فوت وقت تهیه و پیشنهاد گردد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، سید مجتبی علوی مقدم، با بیان اینکه هر استانی که سریع تر اقدام کند اعتبارات و تسهیلات بیشتری نیز دریافت خواهد کرد، ادامه داد: این امر نباید منجر شود که دقت در تهیه طرح ها و رعایت نکات قانونی و ضوابط و دستورالعمل ها مورد کم توجهی قرار گیرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی ، با تاکید بر اینکه باید با تلاش و جدیت بیشتری در این زمینه حرکت کرد، یادآورشد: کمیته فنی ذیل این کارگروه در استان تشکیل شده تا مباحثی که مقرر است در این جلسه مطرح و پیشنهاد گردد ابتدا در کمیته فنی به صورت تخصصی مورد بررسی قرار گرفته و بعد از جمع بندی تمامی نظرات و پیش بینی تمامی جوانب ، طرح ها به کارگروه ارائه گردد.
علوی مقدم ، نظارت عالیه بر این طرح ها را لازمه انجام کار درست و صحیح دانست و تصریح کرد: دفتر فنی ،دفتر شهری و شوراها ، اداره کل حراست و دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری از جنبه های مختلف حقوقی ، قانونی و فنی این طرح ها مورد نظارت قرار خواهند داد تا اشکالت احتمالی در این زمینه نیز به حداقل کاهش یابد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی ، با اشاره به اینکه تسهیلات دریافتی باید در جای مورد نظر هزینه گردد، افزود: از وظایف مهم کارگروه استانی بررسی جوانب قانونی ، سیاست گذاری و برنامه ریزی کلان ، تصویب طرح ها و پروژه ها و نیز معرفی به مرکز برای اخذ تسهیلات است.
علوی مقدم، با بیان اینکه چک لیست های ارسالی از سوی مرکز در خصوص قوانین مربوط به دریافت این تسهیلات باید بومی سازی شود ، افزود: این چک لیست ها باید با توجه به شرایط ، اقتضائات ، نیازمندی ها و شرایط استان خراسان جنوبی و شهرهای این استان بومی سازی شده و کار نظارت بر طرح ها توسط آنها صورت پذیرد.
این گزارش حاکیست؛ در این جلسه طرح فرهنگسرای شهرداری بیرجند ، طرح پارک جنگلی شهرداری بیرجند ، طرح سنگ شکن شهرداری عشق آباد ، طرح شن شویی شهرداری حاجی آباد و نیز طرح آزادسازی باقیمانده تسهیلات پروژه مجتمع تجاری طبس بررسی و به تصویب این کارگروه رسید.

لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان جنوبی

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان جنوبی

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان جنوبی

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان جنوبی یک انجمن در شهر بیرجند می باشد

    نظرات