فرماندار: شهرستان دشتی از شهرستانهای برترکشور در بحث مقاوم سازی است

به گزارش “روابط عمومی اداره کل بنیاد مسکن استان بوشهر”؛ فرماندار دشتی گفت: در راستای مقاوم سازی، بهسازی و نوسازی مسکن روستایی سال قبل ۵۴.۶ میلیارد ریال به روستاییان شهرستان دشتی پرداخت شد.

عبدالله نادری در حاشیه اجرای چهارمین آمارگیری از ویژگی‌های مسکن روستایی که در ۱۸ روستای شهرستان دشتی آغاز شده است اظهار داشت: در این ۱۸ روستا براساس سرشماری رسمی سال ۹۵، دارای ۲ هزار و ۸۴۷ خانوار بوده و درمدت آمارگیری از ۵۳۶ خانوار به‌عنوان نمونه، آمارگیری می‌شود.

فرماندار شهرستان دشتی گفت: در بخش کاکی ۱۱ روستا، در بخش مرکزی ۵ روستا و در بخش شنبه و طسوج ۲ روستا در دستور کار آمارگیری از ویژگی‌های مسکن روستایی قرار دارد .

وی، هدف از اجرای آمارگیری از مسکن روستایی را شناخت برخی از ویژگی‌های مرتبط با مسکن در آبادی‌ها و همچنین ویژگی‌های کمی و کیفی واحدهای مسکونی روستایی و با در نظر گرفتن واحدهای مسکونی تحت پوشش طرح بهسازی و نوسازی مسکن روستایی عنوان کرد.

نادری با بیان اینکه زمان آمارگیری از ویژگی‌های مسکن روستایی از ۲۱ مهرماه به مدت یک ماه است خاطر نشان کرد: مرکز آمار ایران و دفتر فنی دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه شهید بهشتی و مشاور بخش خصوصی با بنیاد مسکن در اجرای آمارگیری از ویژگی‌های مسکن روستایی همکاری دارد.

فرماندار دشتی با اشاره به اینکه در سال گذشته تعداد ۲۷۳ فقره تسهیلات بهسازی ویژه در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعا پرداخت شد تصریح کرد: در این زمینه مبلغ ۵۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال تسهیلات کم بهره به متقاضیان در روستاهای دشتی پرداخت شد.

نادری از ساخت مسکن روستایی خبرداد و بیان کرد: نظر به اینکه متوسط زیربنای منازل احداث شده ۹۰ مترمربع می‌باشد در طول سال گذشته قریب به ۲۵ هزار متر مربع احداث بنا صورت گرفته که گردش مالی قریب به ۱۸۰ میلیارد ریالی را در طول یک سال در شهرستان نشان می‌دهد که تاثیر زیادی را در بهبود معیشت مردم ، بهبود بهداشت، اشتغالزایی و صنایع مربوط ساختمان داشته است.

وی با بیان اینکه استان بوشهر در بهسازی مسکن روستایی جایگاه برتری در کشور دارد خاطرنشان کرد: با پرداخت ۳۷۲ فقره تسهیلات بهسازی مسکن روستایی ، شهرستان دشتی در استان بوشهر رتبه نخست و یکی از شهرستان‌های برتر کشور شده است.

لینک اصل خبر در سایت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر

    منبع خبر

    بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر

    بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات