مه گرفتگی در سه مسیر جاده ای خراسان رضوی گزارش شد

مه گرفتگی در سه مسیر جاده ای خراسان رضوی گزارش شد

حجتعلی شایانفرظهر یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حرکت خودروها تردد در این جاده ها با احتیاط جریان دارد. در گردنه تیوان در جاده قوچان - درگز نیز با توجه به بارش برف احتمال حادثه بخاطر لغزندگی مسیر افزایش می یابد.
وی ادامه داد: وضعیت در سایر جاده های خراسان رضوی عادی بوده و رفت و آمد وسایل نقلیه در آنها بطور روان در جریان است.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی همچنین به بارش باران طی ۲۴ ساعت اخیر در این استان اشاره و بیان کرد:
در این مدت بیشترین بارش در گلمکان با ۲۲ میلیمتر ثبت شده است. همچنین در بینالود ۲۱ میلیمتر، در قوچان ۱۹، در درگز ۱۶ و در کلات ۱۹ میلیمتر بارش رخ داده است.
وی گفت: شهرستانهای سرخس و تربت حیدریه نیز ۱۲ میلیمتر، جغتای و فریمان هریک ۱۳، خوشاب، سبزوار و نیشابور نیز هریک بین ۹ تا ۱۰ میلیمتر بارش نزولات آسمانی داشته اند.
شایانفر افزود: در این مدت میزان بارندگی در شهرستانهای جوین، مه ولات، باخرز، بجستان، بردسکن، تربت جام و گناباد نیز کمتر از شش میلیمتر گزارش شده است.
وی ادامه داد: همچنین بر اساس گزارش جمعیت هلال احمر خراسان رضوی یک مورد گرفتاری شش خانوار عشایری در کیلومتر ۴۰ مسیر قوچان به مشهد اتفاق افتاد که عملیات امداد به این خانوارها انجام شده است.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: در سطح شهر مشهد نیز بین ۱۰ تا ۱۵ میلیمتر بارندگی گزارش شده که به دلیل اینکه نسبتا آرام بوده میزان آبگرفتگی ناشی از آن محدود است.
فعالیت سامانه ناپایدار جوی و بارشزا از عصر جمعه در خراسان رضوی آغاز شده که پیامد آن وقوع بارشهای رگباری همراه با رعد و برق، بارش برف در نقاط مرتفع و افت دمای هوا از اواخر وقت دیروز بوده است.
لینک اصل خبر در سایت اداره کل مدیریت بحران استان خراسان رضوی

    منبع خبر

    اداره کل مدیریت بحران استان خراسان رضوی

    اداره کل مدیریت بحران استان خراسان رضوی یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات