سخنرانی آقای مهندس مدنی “رئیس هیئت مدیره انجمن شرکتهای ساختمانی و تاسیساتی استان قزوین"

سخنرانی آقای مهندس مدنی “رئیس هیئت مدیره انجمن شرکتهای ساختمانی و تاسیساتی استان قزوین"


سخنرانی آقای مهندس مدنی “رئیس هیئت مدیره انجمن شرکتهای ساختمانی و تاسیساتی استان قزوین” در شورای برنامه ریزی استان و در حضور دکتر نوبخت “معاون محترم رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور” و بیان چالشها و مشکلات فراروی پیمانکاران صنعت ساخت در تاریخ ۱۳۹۷/۰۷/۱۲



سخنرانی آقای مهندس مدنی “رئیس هیئت مدیره انجمن شرکتهای ساختمانی و تاسیساتی استان قزوین” در شورای برنامه ریزی استان و در حضور دکتر نوبخت “معاون محترم رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور” و بیان چالشها و مشکلات فراروی پیمانکاران صنعت ساخت در تاریخ ۱۳۹۷/۰۷/۱۲رئیس هیئت مدیره انجمن شرکتهای ساختمانی و تاسیساتی استان قزوین:
شرایط جدید اقتصادی کشور ناشی از افزایش نرخ ارز و افزایش قیمت مصالح چالش‌های بیشماری برای پیمانکاران جهت اجرای پروژه های عمرانی به وجود آورده که نیازمند حمایت و پشتیبانی فوری از سوی دولت محترم تدبیر و امید می باشد.ضمن تشکر از ابلاغ  شاخص های موقت تعدیل، متذکر می گردد که ضرایب اعلام شده حدوداً ۲۵% افزایش قیمت ها را جبران نموده که جهت جلوگیری از ورشکستگی پیمانکاران و توقف پروژه ها درخواست می گردد در هنگام ابلاغ تعدیل های قطعی دستورات لازم جهت ارزیابی واقع بینانه و کارشناسی دقیقتر صورت پذیرد.
در بحث اسناد خزانه اسلامی و در بودجه سال ۹۵ مقرر گردید بدهی های مسجل دولت به پیمانکاران از این طریق پرداخت گردد که البته چنین هم شد و اقدام شایسته ای هم بوده است،لیکن سرایت آن به بودجه های عمرانی مشکلات عدیده ای برای پیمانکاران و دستگاه های اجرایی و همچنین خود دولت به وجود آورده و افزایش نرخ تنزیل و لحاظ آن در قیمت های پیشنهادی توسط پیمانکاران باعث افزایش قیمت تمام شده پروژه ها خواهد شد که این تفاوت حاصله به جیب خریداران اسناد واریز خواهد شد.
از طرف دیگر دستگاههایی همچون  دارایی و تامین اجتماعی جهت دریافت این اسناد بابت کسورات قانونی (حق بیمه،مالیات و ارزش افزوده) جرایم هنگفتی دریافت می نمایند که بار مضاعفی برای پروژه های عمرانی ایجاد نموده است.
در ارتباط با ظرفیت ریالی پیمانکاران در رتبه های مختلف ارقام در نظر گرفته شده به هیچ وجه با مبالغ پروژه ها در استان ها همخوانی ندارد و امکان رشد و ارتقای پیمانکاران را ساقط نموده است.
به طور مثال ظرفیت یک پیمانکار دارای رتبه ۵ در رشته ابنیه بیش از ۷۰ میلیارد ریال تعیین گردیده در صورتیکه اغلب پروژه های استان بسیار کمتر از مبلغ فوق می‌باشد و پیمانکاران دارای رتبه های بالاتر هیچ گونه مزیتی نسبت به رتبه های ۵ نداشته و عملاً و به تدریج کنار گذاشته شده اند و همین عامل باعث شده است شرکت های قدیمی و باتجربه و دارای نیروی انسانی قوی نتوانند مشارکت داشته باشند.
در عین حال شرکتهای رتبه های ۵ جهت ارتقاء به رتبه های بالاتر نیز نمی توانند امتیازات لازم را کسب کنند. لذا پیشنهاد می گردد دستور فرمائید نسبت به تجدید نظر در ظرفیت ریالی رتبه‌های فوق الذکر اقدامات لازم به عمل آورند. درادامه جناب آقای دکتر نوبخت ضمن تائید مطالب آقای مهندس مدنی وقول همکاری اظهار داشتند که شما را تنها نمی گذاریم ویقیناً حمایت خواهیم کرد .ودرهمین رابطه به زودی با تشکلهای مهندسی درتهران جلسه ای به منظور رسیدگی به همین موضوعات ( شاخص های تعدیل قطعی ونرخ ارز ) برگزارخواهیم کرد .
لینک اصل خبر در سایت انجمن شرکت های ساختمانی و تاسسیاتی استان قزوین

    منبع خبر

    انجمن شرکت های ساختمانی و تاسسیاتی استان قزوین

    انجمن شرکت های ساختمانی و تاسسیاتی استان قزوین یک انجمن می باشد

      نظرات