جلسه کارگروه مدیریت پسماند شهرستان مشگین شهر تشکیل شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل، صمدی فرماندار شهرستان مشگین شهر در این جلسه ضمن انتقاد از وضعیت نابسامان محل دفن زباله شهرداری مشگین شهر گفت: حدود ۹/۴ میلیارد ریال در سال گذشته برای مدیریت پسماند و ساماندهی و فنس کشی محل دفن زباله شهری مشگین شهر از محل اعتبارات استانی اختصاص یافته ولی متاسفانه شهرداری آن را در محل دیگری هزینه کرده است و این در حالی است که به دلیل عدم فنس کشی و دفن بهداشتی زباله  شهروندان و روستاهای اطراف با معضل جدی زیست محیطی مواجه هستند.

صمدی همچنین بر ساماندهی نخاله های ساختمانی و کشتارگاه سنتی توسط شهرداری مشگین شهر تاکید کرده و بیان داشت: حداقل مطالبات قانونی و به حق مردم از مجموعه شهرداری پاکسازی معابر اصلی و فرعی و جوی ها و کانال ها و خدمات شهری مناسب است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست مشگین شهر نیز در این جلسه با اشاره به معضلات زیست محیطی بخصوص وضعیت پسماند شهری و ناکارآمدی شهرداری در مدیریت پسماند و ساماندهی محل دفن زباله و حاشیه شهر و جاده ها بر همکاری و تعامل شهرداری ها و سایر ادارت به ویژه اداره راهداری و امور منابع آب تاکید کرد.

یوسف محمدی افزود: رفع معضلات شهری بخصوص نخاله های ساختمانی رها شده، زباله های حریم رودخانه های داخل شهر، ساماندهی محیط آبگرم های معدنی از انباشت پسماند، بهره برداری غیر اصولی از پساب محل تصفیه خانه شهری وپاکسازی محوطه پناهگاه سبلان نیازمند تعامل مناسب ادارات مختلف شهرستان است.

محمدی از تمام دهیاری ها خواست برای مدیریت پسماند روستاها همت گمارده، نسبت به اخذ امکانات و خودروهای حمل زباله، شناسایی محل دفن زباله خارج از حریم روستا و دفن اصولی پسماند روستایی اقدام فوری بعمل آورند.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات