معیشت‌های جایگزین سازگار با اکوسیستم تالاب چغاخور شناسایی شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ضمن تشریح برنامه مدیریت جامع زیست بومی و اهمیت آن، به بیان مراحل تهیه و تصویب برنامه جامع تالاب چغاخور پرداخت و افزود: برای اجرای این طرح باید همه‌ی دستگاه های مرتبط همکاری های لازم را با حفاظت محیط زیست داشته باشند. شهرام احمدی اظهار داشت: در ادامه جلسه، مشاور طرح در راستای شناسایی معیشتهای جایگزین سازگار با اکوسیستم این تالاب به ارائه طرح مذکور به طور کامل و جامع پرداخت تا با تلاش همه جانبه دستگاه های استان و استانداری چهارمحال و بختیاری این طرح به طور کامل اجرا گردد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در پایان تاکید کرد: همگرایی دستگاه های مرتبط با این طرح کمک شایانی به تسریع اهداف توسعه پایدار در تالاب دارد.

گفتنی است: اولین جلسه کارگروه استانی مدیریت جامع زیست بومی تالاب چغاخور به دبیری حفاظت محیط زیست و با حضور مدیران و مسئولان دستگاه های عضو کارگروه در سالن جلسات معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری تشکیل شد.

تالاب چغاخور با مساحت دو هزار و ۳۰۰ هکتار در دامنه ارتفاعات برآفتاب و کلار، در مسیر جاده شهرکرد خوزستان و نزدیکی شهر بلداجی شهرستان بروجن و ۶۵ کیلومتری شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد . لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختيارى

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختيارى

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختيارى یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات