افزایش تنوع مناطق حفاظت شده در استان همدان/ دو اثر طبیعی ملی و دو پناهگاه حیات وحش در استان همدان ثبت می شود

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان عادل عربی ادامه داد: در حال حاضر استان همدان از مجموع طبقه بندی مناطق چهارگانه با عنوان پارکهای ملی، اثار طبیعی ملی، پناهگاه حیات وحش و منطقه حفاظت شده صرفا دارای مناطق حفاظت شده می باشد.
وی اظهار کرد: با توجه به ارزش اکولوژیکی و محیط زیست غنی و متنوعی که در استان همدان وجود دارد وهمچنین با پیگیری های مجدانه، موافقت نامه های دستگاه های مرتبط استانی جهت ارتقای سطح و یا معرفی عرصه های جدید به مناطق چهارگانه تحت مدیریت حفاظت محیط زیست اخذ و در حال حاضر ۴ منطقه در لیست تصویب در شورای عالی حفاظت محیط زیست کشور قرار گرفته است.
عربی اضافه کرد: از مناطق پیشنهادی می توان به کوهستان الوند(شهرستان همدان)و غار سراب(شهرستان کبودراهنگ)به عنوان به اثر طبیعی ملی و منطقه حفاظت شده خانگرمز و تالاب شیرین سو به عنوان پناهگاه حیات وحش اشاره کرد.
وی بیان کرد: با تصویب این مناطق استان همدان دارای سه طبقه حفاظتی از مجموع مناطق چهارگانه می گردد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست گفت : طبقه بندی مناطق چهارگانه در سال ۱۳۵۳ ه.ش به مجلس ارائه و مورد تصویب قرار گرفت و اختیارات قانونی و اداره کل مناطق تحت حفاظت به سازمان محیط زیست واگذار شد.بر اساس ماده سه قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست عرصه های طبیعی با عناوینی که ذکر شده تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست قرار دارد .
عربی در پایان خاطر نشان کرد: هرگونه دخل و تصرف در اراضی مشمول این مناطق تابع مقررات ویژه ای بوده و سازمان حفاظت محیط زیست قائم مقام کلیه سازمان ها و وزارتخانه های دیگردر این مناطق است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: تعیین مناطق چهارگانه و تصویب صدور آن با پیشنهاد سازمان متبوع و تصویب آن در شورای عالی حفاظت محیط زیست کشور است.
لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات