حماسه عاشورا زمینه ای ناب برای تولید آثار فاخر هنری/ اقتصاد هنر و معرفی آثار هنری باید مورد توجه قرا ...

حماسه عاشورا زمینه ای ناب برای تولید آثار فاخر هنری/ اقتصاد هنر و معرفی آثار هنری باید مورد توجه قرا ...

به گزارش شهریار، مهندس ایرج شهین باهر با حضور در محل برگزاری یازدهمین سوگواره عاشورایی «۷۲ بغص بوم» از فعالیت های و آثار هنری، هنرمندان تبریزی حاضر در این سوگواره بازدید کرد.

شهردار تبریز در حاشیه این بازدید اظهار داشت: معرفی آثار هنری و اقتصاد هنر مقوله ای است که باید به آن توجه جدی صورت گیرد و در این زمینه مدیریت شهری در کنار سایر نهادهای ذیربط آماده همکاری با هنرمندان است.

مهندس ایرج شهین باهر، حماسه عاشورا و قیام امام حسین را زمینه ای ناب برای خلق آثار هنری فاخر دانست و گفت: باید با زبان هنر و قالب هنری ارزش های والای انسانی و اسلامی قیام امام حسین (ع) در جامعه نشان داده شود و بی شک ماندگاری و تاثیر زبان هنر در بیان مفاهیم انسانیو اسلامی بسیار بیشتر خواهد بود.

وی افزود: تبریز شهر هنرمندان است و امیدواریم بتوانیم در ایستگاههای مترو و سایر مراکز جمعی، مکان هایی را برای عرصه آثار هنری بوجود بیاوریم تا هنرمندان بتوانند آثار هنری خود را در آن به دوستداران هنر و شهروندان ارائه کنند.

یازدهمین سوگواره عاشورایی هنرهای تجسمی «۷۲ بغض بوم» روز دوشنبه ۱۴ آبان ماه سال جاری در مجموعه فرهنگی سینمایی قدس حوزه هنری آذربایجان شرقی از ساعت ۱۰ الی ۱۸ و به همت واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری استان و با همکاری دانشگاه نبی اکرم تبریز برگزار شد .

در این سوگواره فرهنگی عاشورایی، اساتید و هنرمندان رشته های نقاشی، تصویرسازی، خوشنویسی و نقاشی خط به زبان هنر و در قالب نقش و رنگ ضمن تولید آثار فاخر هنری با مفاهیم عاشورایی، عشق و ارادت خود را به ساحت اهل بیت نبوت ابراز می دارند .

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات