ایمنی پروژه‌های قطارشهری اصفهان در حد مطلوب جهانی است

ایمنی پروژه‌های قطارشهری اصفهان در حد مطلوب جهانی است

مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست سازمان قطار شهری اصفهان گفت: ایمنی پروژه‌های قطارشهری اصفهان در حد مطلوب جهانی قرار دارد و میزان حوادث پروژه‌های این سازمان با کاهش قابل توجهی مواجه بوده است.

مهدی امیری اظهارکرد: در راستای افزایش سطح ایمنی برای پرسنل شاغل در تمام پروژه‌های سازمان قطار شهری و حفظ نیروی انسانی به عنوان بالاترین سرمایه هر سازمان و همچنین کاهش ریسک، خطر و جلوگیری از توقف در پروژه‌ها به واسطه وقوع حوادث ناگوار جانی، اقدامات مختلفی توسط واحد HSE سازمان صورت پذیرفته است.

وی با اشاره به الزام قرارداد رعایت ایمنی در پروژه‌های این سازمان تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع HSE از نگاه مدیران ارشد سازمان قطارشهری و حفظ و صیانت از نیروی انسانی و اموال بیت المال، در تمامی قراردادهای اعلامی و ابلاغی به پیمانکاران، یک نسخه قرارداد ایمنی ضمیمه شده است که پیمانکاران موظف به اجرای مفاد آن از زمان شروع به‌کار هستند.

مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست سازمان قطار شهری اصفهان تصریح کرد: در اجرای پروژه مترو از کارشناسان ایمنی با مدرک تحصیلی مرتبط با HSE استفاده شده است؛ در این راستا حدود ۴۰ نفر مسئول ایمنی با مدرک تحصیلی مرتبط در مجموعه پیمانکاری‌های قطارشهری سازمان به کار گرفته شده‌اند.

وی با اشاره به روند پیگیری پروانه صلاحیت ایمنی پیمانکاران گفت: تمامی پیمانکاران موظف به دریافت پروانه صلاحیت ایمنی پیمانکاران از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ارائه آن به سازمان قطار شهری هستند و این موضوع با جدیت پیگیری می‌شود.

مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست سازمان قطار شهری اصفهان به برگزاری همایش‌ها و دوره‌های آموزشی مد نظر اشاره کرد و گفت: سازمان قطارشهری در جهت ارتقاء دانش و فرهنگ ایمنی و ایجاد وحدت رویه ما بین پیمانکاران اقدام به برگزاری دوره های آموزشی و همایش های عمومی و تخصصی با محوریت مسائل HSE به‌صورت دوره‌ای می‌کند.

وی درباره سیستم تشویق و تنبیه واحد ایمنی سازمان ادامه داد: واحد HSE سازمان به منظور ارتقاء فرهنگ ایمنی، دستورالعمل تشویق و تنبیه ایمنی را تهیه و پس از تاییدیه‌های مربوطه غالباً پرسنل و پیمانکارانی که در ایمنی بهتر عمل کرده‌اند را مورد تقدیر قرار می‌دهد.

امیری به ارزیابی عملکرد HSE پیمانکاران این سازمان اشاره کرد و گفت: کلیه پیمانکاران موظف به اجرای پایش عوامل زیان آور محیط کار و نیز انجام تستهای دوره ای هستند. همچنن واحد HSE در هر دوره سه ماه اقدام به ارزیابی عملکرد پیمانکاران در حوزه HSE می‌کند و نتایج از طریق امتیازات کسب شده اعلام می‌شود.

وی با اشاره به روزهای بدون حادثه شدید و فوتی سازمان اضافه کرد: با تلاش تمام همکاران از اردیبشت ۹۵ تا کنون حادثه شدید و فوت در مجموعه قطار شهری رخ نداده است؛  این مهم باتوجه به تعداد شاغلان در مجموعه و ریسک موجود (فعالیت های عمرانی در تونل و زیرزمین) در حد مطلوب جهانی قرار دارد
لینک اصل خبر در سایت شهرداری اصفهان

    منبع خبر

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان یک شهرداری در شهر اصفهان می باشد

      نظرات