در پدافند غیرعامل تمام نهادها، نیروها، سازمان‌ها، حتی مردم عادی می‌توانند نقش موثری ایفا کنند

در پدافند غیرعامل تمام نهادها، نیروها، سازمان‌ها، حتی مردم عادی می‌توانند نقش موثری ایفا کنند

در پدافند غیرعامل تمام نهادها، نیروها، سازمان‌ها، حتی مردم عادی می‌توانند نقش موثری ایفا کنند

به مناسبت هفته پدافند غیرعامل جلسه آموزشی اقدامات پدافند غیر عامل در مدیریت شهری با حضور مدیران شهرداری بیرجند برگزار شد.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ مهندس ریاحی پور مدرس این دوره آموزشی اظهار نمود:  نامگذاری این هفته با عنوان پدافند غیر عامل نشان‌دهنده ارزش و اهمیت پدافند غیرعامل در کشور است .

وی در ادامه گفت : منویات مقام معظم رهبری و وجود آیات و روایاتی با موضوع پدافند غیرعامل، بر ضرورت و اهمیت پرداختن به حوزه پدافند غیرعامل و آگاهی مردم و مسئولان در برابر تهدیدات نوین تاکید دارد.

وی در رابطه با دلایل اهمیت پدافند غیر عامل و آگاه سازی کلیه مدیران و کارکنان دستگاههای اجرایی به عنوان یکی دیگر از اهداف مهم این آموزش ها افزود: برگزاری کلاس ها و دوره های آموزشی در زمینه دفاع غیر عامل یکی از گام های مهم و زیر بنایی در نیل به اهداف راهبردی دفاع غیرعامل جهت تقویت توان دفاعی،  ارتقای آستانه مقاومت ملی در برابر تهدیدات بالقوه و بالفعل دشمن و حفاظت از سرمایه های کلان ملی کشور می باشد .

مهندس ریاحی پورتصریح نمود: پدافند غیرعامل نوعی دفاع غیر نظامی است و به مجموعه اقداماتی اطلاق می‌گردد که به بکارگیری جنگ افزار نیاز ندارد و با اجرای آن می‌توان از وارد شدن خسارات مالی به تجهیزات و تاسیسات حیاتی و حساس نظامی و غیرنظامی و تلفات انسانی جلوگیری نموده و یا میزان این خسارات و تلفات را به حداقل ممکن کاهش داد.

به گفته وی پدافند غیرعامل به معنای کاهش آسیب‌پذیری در هنگام بحران، بدون استفاده از اقدامات نظامی و صرفا با بهره‌گیری از فعالیت‌های غیرنظامی، فنی و مدیریتی است و اقدامات پدافند غیرعامل شامل پوشش، پراکندگی، تفرقه و جابجایی، فریب، مکان یابی، اعلام خبر، قابلیت بقا، استحکامات، استتار، اختفاء، و سازه‌های امن می‌باشد.

وی خاطر نشان کرد: در پدافند غیرعامل تمام نهادها، نیروها، سازمان‌ها، حتی مردم عادی می‌توانند نقش موثری ایفا کنند در حالیکه در پدافند عامل مانند سیستم‌های ضدهوایی و هواپیماهای رهگیر، تنها نیروهای مسلح مسئولیت برعهده دارند

مهندس ریاحی پور فرهنگ سازی پدافند غیرعامل در بین مدیران و آحاد جامعه را مهم دانست وافزود: آگاه سازی آحاد جامعه و ترویج و توسعه مفاهیم پدافند غیر عامل اهمیت ویژه ای داشته  و مهم ترین برنامه هفته پدافند غیرعامل دستگاه های اجرایی از جمله شهرداری ، فرهنگ سازی در این حوزه از طریق تبیین اهمیت پدافند غیرعامل برای عموم مردم و پرسنل شهرداری از طریق تولید محتوا، پخش تیز، ارسال پیامک و درج شعارهای هفته پدافند در تمامی مکاتبات اداری است .

لینک اصل خبر در سایت شهرداری بیرجند

    منبع خبر

    شهرداری بیرجند

    شهرداری بیرجند

    شهرداری بیرجند یک شهرداری در شهر بیرجند می باشد

      نظرات