موسوی: یاوران شورای شهر در تدوین برنامه ۲۰ ساله شهر شیراز مشارکت می کنند

موسوی: یاوران شورای شهر در تدوین برنامه ۲۰ ساله شهر شیراز مشارکت می کنند

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر شیراز، «سیدعبدالرزاق موسوی» رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر شیراز، در نشست هم اندیشی بررسی برنامه راهبردی شهر  و شهرداری شیراز با اعلام این خبر گفت: بهترین مکانیزم برای تدوین برنامه راهبردی شهر، نظارت مردمی است .

وی ادامه داد: یاوران شورای شهر با شناختی که از مشکلات و معضل شهری دارند، می‌توانند نقش موثری در تنظیم برنامه راهبردی شهر و شهرداری داشته باشند .

وی با بیان اینکه برنامه راهبردی شهر و شهرداری باید ضامن منافع عمومی باشد، خاطرنشان کرد: هر حرکت توسعه‌ای در شهر از این پس باید بر اساس برنامه راهبردی تنظیم و اجرا شود .

« سیروس پاک فطرت» دیگر عضو شورای اسلامی شهر شیراز نیز گفت: این نخستین بار است که مشارکت یاوران شورای شهر برای تدوین برنامه‌های راهبردی شهر جلب شده و از مسائل روزمره عبور کرده است .

نایب رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر شیراز افزود: اهمیت برنامه ریزی به لحاظ تاثیری که در تعیین اولویتها و سازمان دهی منابع دارد. بر هیچکس پوشیده نیست .

وی ادامه داد: یاوران شورای شهر هم نگاه کلان به توسعه شهر دارند و هم مشکلات و ظرفیت‌های محله‌ای را به خوبی می‌شناسند .

پاک فطرت افزود: تدوین چشم انداز و برنامه راهبردی ۲۰ ساله شهر و شهرداری با جمعیتی قریب به ۲ میلیون نفر در شرایط فعلی ضرورتی انکار ناپذیر است .

وی فقدان مدیریت واحد شهری را یکی از مشکلات مهم برنامه ریزی شهری دانست و گفت: فقدان مدیریت واحد و عدم هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی خدمات رسان شهری، اجرای هر برنامه‌ای را در شهرها با مشکل روبرو کرده است .

پاک فطرت ابراز کرد: برنامه راهبردی شهر و شهرداری شیراز قبل از هر چیزی باید راهکاری برای هماهنگ سازی مدیریت شهری پیدا کند .

« نوذر امامی» رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر شیراز نیز بر ضرورت توجه به ارتقاء کیفیت زندگی مردم در برنامه ریزی‌های شهری تاکید کرد و گفت: بروز مشکلات اقتصادی و مدیریتی  باعث بدبینی مردم نسبت به نظام اسلامی می شود .

وی بر ضرورت توجه به نظرات مردم در تدوین برنامه راهبردی شهر و شهرداری شیراز تاکید کرد و گفت: تا زمانی که جایگاه مردم در نظام برنامه ریزی ضعیف باشد، توسعه پایدار اتفاق نخواهد افتاد .

امامی خواستار توجه ویژه به نشاط و شادی مردم در برنامه ریزی ها شد و گفت: باید همه مقررات شهر را به دست شورای شهر و شهرداری‌ها سپرد و جایگاه مردم را در برنامه ریزی‌ها تثبیت کرد .

وی توسعه فضای کسب و کار را از دیگر ضروریات برنامه ریزی شهری دانست و گفت: بدون رونق اقتصادی نمی‌توان انتظار وقوع توسعه پایدار در شهری داشت .

دکتر «ابوالقاسم ابراهیمی»  معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری شیراز نیز گفت: برنامه ریزی مبنای فعالیت های آتی شهرداری شیراز است .

وی با بیان اینکه داشتن هدف و برنامه در جهان معاصر ضرورت مدیریت است، خاطر نشان کرد: برنامه شهری باید متناسب با پتانسیل ها و ظرفیت‌های شهری شیراز تدوین شود .

دکتر ابراهیمی افزود: برنامه‌ریزی‌هایی در مرحله اجرا موفق خواهند بود که مجری در تدوین نقش داشته باشد و از نظر شورای شهر و شهرداری، مردم مجری برنامه ریزی های شهری هستند .

وی ادامه داد: شورای شهر و شهرداری شیراز تلاش کرده است که بر نقش مردم در برنامه ریزی‌های شهری به صورت ویژه توجه کند .

در این همایش آقای دارایی نماینده یاوران شورای شهر نیز به بخشی از دغدغه های یاوران شورا در توسعه شهری اشاره کرد .

وی مزیت‌های کلان شهر شیراز را برشمرد و بر توجه بیش از پیش از به نظرات مردمی در تدوین برنامه ریزی های شهری تاکید کرد .

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر شیراز

    منبع خبر

    شورای شهر شیراز

    شورای شهر شیراز یک شورای شهر در شهر شیراز می باشد

      نظرات