ارتقاء جایگاه فضاهای شهری مذهبی در همپیوندی فرهنگی اجتماعی با شهر

ارتقاء جایگاه فضاهای شهری مذهبی در همپیوندی فرهنگی اجتماعی با شهر

غلامرضا جانقربان بیان کرد: در سیر شکل‌گیری شهرها و اماکن مذهبی در ارتباط با سایر فضاهای عمومی، مجموعه‌ای منسجم از شبکه فضاهای شهری را به وجود می‌آورد که حیات روزمره فرهنگی و مذهبی مردم را شکل می‌بخشیده است. با این وجود رشد شتابان شهری در دهه‌های اخیر موجب گسست و قطع ارتباط این فضاها از سایر فضاهای عمومی و حیات اجتماعی مردم گردیده است.
وی تصریح کرد: بر همین اساس مطالعه و طراحی ۷۰۰ هکتار از محدوده بافت‌های ناکارآمد در ابعاد مختلف زیست محیطی، اجتماعی، اقتصادی و کالبدی فضایی در قالب مطالعات بازآفرینی ۸ محله هدف مناطق ۱، ۶ و ۷ از سال ۱۳۹۳ در دستور کار شهرداری قم قرار گرفت که از جمله آن‌ها می‌توان به طرح احیاء و بهسازی محوطه امامزاده ابراهیم و محدوده پیرامونی، با هدف افزایش همپیوندی فضاهای مذهبی با ساختار کالبدی اجتماعی شهری، اشاره نمود.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم ادامه داد: در این خصوص و در بازدیدی که از مجموعه امامزاده ابراهیم (ع)، با حضور معاون  عمرانی استانداری، مدیرکل راه و شهرسازی استان و مدیرکل اوقاف صورت گرفت، ضمن تاکید بر لزوم همپیوندی فضاهای شهری مذهبی با ساختار اجتماعی و کالبدی محلات شهری در تهیه طرح‌های توسعه شهری، بهسازی محدوده امامزاده ابراهیم با هدف خدمت رسانی به ساکنین و زائرین و نیز بهبود وضعیت خدمات اساسی محل امامزاده ابراهیم مورد تاکید قرار گرفت.
وی افزود: در نهایت و پیرو بازدید میدانی اعضاء کمیسیون ماده ۵ شورایعالی شهرسازی و معماری، طرح احیاء و بهسازی محوطه امامزاده ابراهیم و محدوده پیرامونی با وسعت ۷۶ هکتار مشتمل بر الگوی استقرار مراکز محلی، کاربری‌ و خدمات محلی، شبکه دسترسی و ضوابط به تصویب کمیسیون ماده ۵ استان رسید.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری قم

    منبع خبر

    شهرداری قم

    شهرداری قم

    شهرداری قم یک شهرداری در شهر قم می باشد

      نظرات