تنها مسئولیت جمع‌آوری سگ‌های بدون صاحب بر عهده شهرداری است

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرمان:

تنها مسئولیت جمع‌آوری سگ‌های بدون صاحب بر عهده شهرداری است

سرویس خبر: اداره ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری کرمان

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرمان با بیان این که طبق قانون شهرداری‌ها، تنها وظیفه جمع‌آوری و نگهداری سگ‌های بلاصاحب بر عهده شهرداری است، گفت: با این حال شهرداری کرمان با احداث سایت نگهداری و رهاسازی در کیلومتر ۱۱ جاده کوهپایه، بیش از دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه کرده است.

محمدرضا قربانی با اشاره به اختصاص زمین ۱۷ هزار و ۴۳۰ مترمربعی به این امر، افزود: پناهگاه، قرنطینه، اتاق عمل، محل نگهداری توله، انبار، اتاق معاینه، سرویس و سایت رهاسازی از موارد ایجاد شده در این سایت است.

وی از زنده‌گیری بیش از سه هزار قلاده سگ در سال جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از هفت هزار قلاده سگ زنده‌گیری و ۳۵۴ قلاده نیز عقیم شده است.

قربانی با اشاره به اجرای زیرسازی و آماده‌سازی زمین پناهگاه گفت: هزینه نیروهای شاغل در این حوزه و نگهداری از این مکان، بیش از ۱۰۰ میلیون تومان است.

وی به جلسه کارگروه استانی کنترل جمعیت حیوانات بدون صاحب در معاونت عمرانی استانداری اشاره و تصریح کرد: علاوه بر شهرداری که وظیفه جمع‌آوری و عقیم سازی سگ‌های بدون صاحب را برعهده دارد، دامپزشکی، اداره بهداشت و علوم پزشکی نیز در این زمینه مسئولیت دارند.

قربانی با بیان این که در این جلسه تامین خوراک سگ‌های بدون صاحب از سوی دامپزشکی شمال و جنوب استان تصویب شد، گفت: همچنین مقرر شد دانشگاه علوم پزشکی موادغذایی قابل استفاده برای سگ‌ها را در اختیار شهرداری قرار دهد.

وی همچنین از تصویب مصوبه شناسایی نقاط تجمع سگ‌های بدون صاحب در شهر کرمان از سوی ادارات محیط زیست و دامپزشکی خبر داد و خاطرنشان کرد: شهرداری کرمان و دهیاری‌های اطراف نیز موظف شدند سگ‌های بدون صاحب را جمع‌آوری کرده و به پناهگاه منتقل کنند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری با اشاره به لزوم همکاری دانشگاه علوم پزشکی و دامپزشکی در عقیم سازی سگ‌های بدون صاحب گفت: همچنین خدمات دارو و درمان این حیوانات از سوی اداره دامپزشکی در اختیار شهرداری کرمان قرار می‌گیرد.

قربانی خاطرنشان کرد: در این جلسه مقرر شد انجمن حمایت از حیوانات، سگ‌های عقیم شده را واکسن و پلاک‌گذاری کرده و اداره کل محیط زیست استان نیز بر غذا، دارو و سلامت این حیوانات نظارت کامل داشته باشد.

فاطمه آرا

  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید ۷۰۳.jpg
  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید ۷۰۴.jpg
JoomlaWorks "Simple Image Gallery Pro" Plugin (v۳.۱.۰) ends here

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات