شهرداری باید در حوزه فرهنگ به صورت جدی تر وارد شود

شهرداری باید در حوزه فرهنگ به صورت جدی تر وارد شود

کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر سیرجان  با حضور  مدیران  و کارشناسان فرهنگی برگزار گردید

در این جلسه که دوشنبه ۱۴ آبان ماه در محل سالن کنفرانس شورای شهر برگزار گردید پیرامون تداوم و تقویت برنامه های فرهنگیو هویت بخشی به تاریخ شهر با حضور اعضاء کمیسیون فرهنگی شورا . رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی . رئیس مرکز سیرجان شناسی – نماینده سپاه مقاومت – تعدادی از کارشناسان و علاقه مندان به حوزه فرهنگ و خانم ها شجاع پور و ایلخانی از نوادگان مرحوم حسین خان بچاقچی حضور داشتند  بحث و تبادل نظر شد .

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر سیرجان ابوذر زینلی ریاست کمیسیون فرهنگی شورا در آغاز این  جلسه با بیان اینکه  شهرداری باید در حوزه فرهنگ به صورت جدی تر وارد شود هم اندیشی و همفکری را لازمه برنامه ریزی و پیشرفت  در امور فرهنگی دانست  و اظهارداشت: نظر به اهمیت برنامه های فرهنگی در موضوعات مختلف کمیسیون فرهنگی شورا  توجه به مسائل فرهنگی اجتماعی  و آداب و رسوم شهروندان را در دستور کار خود قرار داده  و حضور  دست اندرکاران برنامه های فرهنگی ؛نخبگان، جوانان، روحانیان، بسیج و هیات های مذهبی . ورزشکاران  و پیشکسوتان برای پیشبرد  ا مور در حوزه های مختلف فرهنگ شهروندی لازم و ضروری است.

ریاست کمیسیون فرهنگی با تاکید بر اینکه رایزنی و تعامل با دستگاههای فرهنگی ادامه خواهد داشت تا با تشکیل جلسات تعاملی و  تخصصی بر افزایش و رونق برنامه های فرهنگی بیا افزایم .

مجید پور محسنی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی  در این جلسه با اشاره به اهمیت بالای برنامه های فرهنگی در جامعه و توجهی که مردم به این حوزه نشان می دهند، ادامه داد: اگر روند  مشارکتی و تعامل اجرای برنامه های فرهنگی در شهر بدرستی پیش رود  وبر اساس   سبک زندگی اسلامی و ایرانی و ارتقاء فرهنگ شهروندی در دستور کار قرار بگیرد ، موفقیت مستمر و هدفمند حاصل خواهد شد

وی بر انجام برنامه های مهم فرهنگی، ورزشی و خدماتی مشترک تمامی نهادها  تاکید کرد و خواستار روز افزون  این روند  شورای شهر با هدف دستیابی  به اهداف و چشم اندازهای فرهنگی  شد .

ابوذر خواجویی رئیس مرکز سیرجان شناسی  در این جلسه با اشاره موضوع همفکری و هم اندیشی با بهره مندی از نظر کارشناسان  مربوطه  می توان قدمهای بلندتری برداشت.

وی با اشاره به نام گذاری معابر سیرجان  اظهارکرد: در این موضوع ، در کنار ، توجه به حوزه  میراث شهروندی وفرهنگی یکی از مهمترین کارهای که بایستی  با توجه بیشتری در برنامه های  شورا و شهرداری قرار بگیرد توجه به ظرفیتهای تاریخی شهر سیرجان و مشاهیر و بزرگان  در  اجرای برنامه های مهمی که در سطح شهر  ، همچون جشنواره ها و همایش ها ،  نام گذاری ها .مراسمات و تشریفات و برنامه های  متنوع شهری برگزار میگردد .

وی در پایان با اعلام اینکه با در دستور کار قرار دادن  نام گذاری یکی از معابر عمومی  یا بوستان ها ی سطح شهر با توجه به رشادت ها ی حسین خان بچاقچی از دلیرمردان سیرجان مقر شد پیگیری لازم از طریق کمیسیون فرهنگی شورای شهر – اداره ارشاد اسلامی و مرکز سیرجان شناسی پیگیری گردد .

گفتنی است، در ادامه جلسه مدیران سازمان فرهنگی و مدعوین پیشنهادات خود از برنامه های فرهنگی و اجتماعی را ، ارائه دادند.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر سیرجان

    منبع خبر

    شورای شهر سیرجان

    شورای شهر سیرجان یک شورای شهر در شهر سیرجان می باشد

      نظرات