رزمایش مقابله با حملات تروریستی در شهر یاسوج برگزار شد/ تقدیر سازمان پدافند غیرعامل کشور از شهردار یاسوج (فیلم و تصاویر رزمایش)

رزمایش مقابله با حملات تروریستی در شهر یاسوج برگزار شد/ تقدیر سازمان پدافند غیرعامل کشور از شهردار یاسوج (فیلم و تصاویر رزمایش)

عصر امروز (جمعه) رزمایش مقابله با حملات تروریستی در شهر یاسوج برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی، این رزمایش توسط شهرداری یاسوج و با مشارکت سازمان ها و دستگاههای خدمات رسان و نظامی به مناسبت هفته پدافند غیرعامل و با محوریت مقابله با تهدیدات تروریستی و تخلیه اضطراری در پایانه مسافربری شهر یاسوج برگزار شد.

در این رزمایش علاوه بر شبیه سازی عملیات انهدام تیم تروریستی، پوشش خدماتی و امنیتی توسط دستگاه های مختلف اجرایی شد.

طی این رزمایش یک گروه تروریستی به ترمینال مسافربری یاسوج حمله کردند که با اقدام به موقع نیروهای نظامی عملیات رهاسازی گروگان ها، خنثی سازی بمب و دستگیری تروریست ها انجام شد.

در ادامه تیم های آتش نشانی وارد صحنه شدند و عملیات اطفای حریق صورت گرفت.

سپس نیروهای امدادی اورژانس و هلال احمر، فوریت های پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی کار امداد رسانی به مصدومان را انجام دادند و همچنین یکی از مصدومان توسط بالگرد اورژانس به بیمارستان منتقل شد و چادرهای اسکان موقت توسط تیم امداد و نجات هلال احمر برپا شد.

نیروهای راهداری و راه و شهرسازی نیز در این عملیات وظیفه آزادسازی معابر را بر عهده داشتند.

نیروهای محیط زیست در این عملیات کار ایمن سازی در خصوص تهدیدات شیمیایی را انجام دادند و همچنین نیروهای شرکت های آبفا، برق و گاز نیز نسبت به ایمن سازی محیط اقدام کردند.

در این عملیات که یک فوتی (فرضی) داشت، نماینده دادگستری در محل جواز دفن صادر کرد و جسد توسط نیروهای سازمان آرامستان منتقل شد.

در پایان نیز نیروهای اورژانس اجتماعی بهزیستی پس از حادثه با حضور در محل اقدامات روان درمانی را انجام دادند.

گفتنی است در طول زمان رزمایش امنیت محیط توسط نیروهای انتظامی، سپاه و بسیج تامین شد.

بر اساس این گزارش، این رزمایش اولین بار در شهر یاسوج برگزار شد.

معاون امور انرژی سازمان پدافند غیرعامل کشور در این برنامه گفت: این رزمایش یکی از موفق ترین رزمایش های برگزار شده در سراسر کشور بود.

سردار محمد علی مطیعی تاکید کرد: سازمان پدافند غیرعامل از شهردار یاسوج و همه عوامل اجرایی این رزمایش شفاها و کتبا تقدیر خواهد کرد.

وی گفت: شهرداری یاسوج و دستگاههای مشارکت کننده در این برنامه نشان دادند در مواقع لزوم می توانند مدیریت بحران داشته باشند.

مطیعی تاکید کرد: شهرداری ها به عنوام مدیریت کلان شهری باید بتوانند به پدافند غیرعامل به عنوان یک اصل مهم اهمیت دهند و امروز شهرداری یاسوج با این رزمایش توانایی خود را نشان داد.

معاون امور انرژی سازمان پدافند غیرعامل کشور تاکید کرد: سازمان پدافند غیرعامل کشور از شهردار یاسوج بخاطر اجرای بی نقص این رزمایش تقدیر خواهد کرد.

فیلم این رزمایش را «اینجا» ببینید.

تصاویر کامل این رزمایش را «اینجا» ببینید.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری یاسوج

    منبع خبر

    شهرداری یاسوج

    شهرداری یاسوج یک شهرداری در شهر یاسوج می باشد

      نظرات