دکتر فلک افلاکی رییس شورای شهر اراک در صحن رسمی:  شهرداری باید بپذیرد در مورد طرح ۵۵ متری به مالکان محدوده این طرح بدقولی کرده است /روند انتخاب شهردار اراک پشت درهای بسته نیست

دکتر فلک افلاکی رییس شورای شهر اراک در صحن رسمی: شهرداری باید بپذیرد در مورد طرح ۵۵ متری به مالکان محدوده این طرح بدقولی کرده است /روند انتخاب شهردار اراک پشت درهای بسته نیست

‍‍

دکتر فلک افلاکی رییس شورای شهر اراک در صحن رسمی:

شهرداری باید بپذیرد در مورد طرح ۵۵ متری به مالکان محدوده این طرح بدقولی کرده است /روند انتخاب شهردار اراک پشت درهای بسته نیست

فلک افلاکی گفت: مجموعه شهرداری باید بپذیرد در مورد طرح ۵۵ متری به مالکان محدوده این طرح بدقولی کرده است چرا که قرار بود تا پایان خرداد سال جاری وضعیت این طرح تعیین تکلیف شود

رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک امروز شنبه ۵ آبان در صحن رسمی و ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن اربعین سرور و سالار شهیدان امام حسین و همچنین سالروز شهادت حسین فهمیده و آیت الله قاضی طباطبایی گفت : مجموعه شهرداری باید بپذیرد در مورد طرح ۵۵ متری به مالکان محدوده این طرح بدقولی کرده است چرا که قرار بود تا پایان خرداد سال جاری وضعیت این طرح تعیین تکلیف شود اما هنوز عملاً کاری نتوانسته انجام دهد با توجه به اینکه این طرح ۱۶ سال در بلاتکلیفی به سر می‌برد میبایستی در قول هایی که شهرداری به مردم داده بود خلف وعده صورت نمی گرفت.

وی در خصوص بازنشستگی تاجران شهردار اراک گفت: با توجه اجرایی شدن قانون منع بکارگیری بازنشستگان شایسته است بابت زحماتی که تاجران شهردار اراک در طول مدتی که این سمت را داشتند تشکر و قدردانی کنیم چرا که ایشان از چهارشنبه با شهرداری قطع همکاری می‌کنند

فلک افلاکی در حضور دکتر نجفی رئیس دانشگاه صنعتی اراک افزود: دانشگاه اهمیت و اهداف مدیریت شهری را به درستی می تواند تشخیص دهد و برای شورای شهر نیز مهم است که بتواند در فعالیت های توسعه ای و عمرانی، ابتدا پژوهش صورت گیرد.

وی افزود: شورای شهر و شهرداری اراک از همکاری با دانشگاه ها و مراکز آموزشی و پژوهشی استقبال می کند چراکه اساتید دانشگاه در تربیت انسان های توسعه یافته نقش بسزایی دارند. سالانه اعتبار بسیار زیادی با وجود همه محدودیت های اقتصادی صرف توسعه شهر می شود و اگر این اعتبارات با برنامه ریزی علمی و پژوهشی هزینه شوندقطعا ظریب خطا پایین آمده و شهر توسعه می یابد

رئیس شورای شهر اراک گفت: همکاری بین مجموعه مدیریت شهری و دانشگاه در قالب تفاهنامه می تواند در زمینه های علمی پژوهشی و آموزشی در ارتباط با موضوعات مدیریت شهری در چارچوب اهداف و سیاست‌های مورد توافق دو طرف باشد همچنین فراهم کردن زمینه انجام طرح های مطالعاتی و تحقیقاتی کوتاه مدت کاربردی در مسائل شهرداری و برگزاری کارگاه های آموزشی همایش‌ها و نشست‌های مشترک علمی فرهنگی اجتماعی شهرسازی مدیریت شهری و پژوهشی با هدف ارتقای توانمندی های مدیران و کارشناسان و کارمندان شهرداری اراک می تواند از موارد همکاری شهرداری و دانشگاه صنعتی باشد.

دکتر فلک افلاکی همچنین در پایان جلسه در جمع خبرنگاران گفت: روند انتخاب شهردار اراک پشت درهای بسته نیست و روال کنونی نیز به شکل سال قبل است که در مراحل ابتدایی با حضور اعضای شورای شهر گزینه های تصدی عنوان شهردار اراک به ارائه برنامه های خود می پردازند و در مرحله نهایی با حضور خبرنگاران برای ارائه برنامه ها و پاسخ به سوال های اعضای شورا شهر و رسانه ها به صحن آورده می شوند.

‍‍ ‍‍ ‍‍ محصولی، عضو شورای شهر اراک:

درحال حاضر شهرداری اراک تعطیل است

علی محصولی امروز شنبه ۴ آبان در صحن رسمی و ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن اربعین گفت: درحال حاضر روند جاری شهرداری اراک تقریبا تعطیل است و امور جاری این سازمان قفل شده به طوری که هیچگونه تهاتر و یا سایر خدمات انجام نمی شود، لذا از اعضای شورا درخواست دارم که با تفویض اختیار به معاونت مالی و اقتصادی به نحوی که صلاح می دانند، موافقت کنند.

طوفان محمدی رئیس کمیسیون خدمات شهری در صحن رسمی:

خرید نردبان ۶۸ متری آتش نشانی بدون کمک دولت امکان پذیر نیست

محمدی گفت: بدون کمک استانداری و مجموعه دولت تهیه و خرید نردبان ۶۸ متری امکان ندارد چون مبلغ آن بالای ۱۵ میلیارد می باشد .

طوفان محمدی رئیس کمیسیون خدمات شهری امروز شنبه ۴ آبان در صحن رسمی گفت : بدون کمک استانداری و مجموعه دولت تهیه و خرید نردبان ۶۸ متری امکان ندارد چون مبلغ آن بالای ۱۵ میلیارد می باشد و خرید این نردبان یکی از نیازهای ضروری شهر اراک است.

وی در حضور دکتر نجفی رئیس دانشگاه صنعتی اراک گفت : زمین انتهای پارک دانشجو متعلق به اداره کل راه و شهرسازی می باشد اما در اختیار شهرداری قرار گرفته است تا تبدیل به فضای سبز برای عموم باشد بنابراین اگر بخواهیم آنجا را تبدیل به خانه علم کنیم و در اختیار دانشگاه صنعتی قرار دهیم می بایستی مورد تغییر کاربری قرار گیرد و با توجه به اینکه تراکم درختان در آن منطقه بالاست و قطع درختان امکان پذیر نیست نمی توانیم کاربری آن را تغییر دهیم.

وی افزود : با همکاری دانشگاه های استان قرار بود خانه علم راه اندازی شود ولی به دلیل مشکلاتی که وجود داشت فعلا این امر معلق شده است .

ریئس کمیسیون خدمات شهری تصریح کرد:شهر ما یک شهر صنعتی است پسماندهای صنعتی می تواند به محیط زیست آسیب جدی وارد کند و با توجه به اینکه جمع آوری و بازیافت زباله های صنعتی در حیطه اختیار شهرداری نیست آیا دانشگاه علم و صنعت در ارتباط با بازیافت این زباله ها پژوهشی انجام داده است.

محمدی خطاب شهردار گفت: نورپردازی پارک ها ضعیف است و این امر باعث می شود امنیت پارک ها پایین باشد و از شهردار خواهشمندیم نور پارک ها را بررسی و بازسازی لازم صورت گیرد.

عضو شورای شهر گفت: درضمن چند تن از اعضای شورا از پارک بازدید میدانی داشتیم، تراکم گیاهی بالاست و ایجاد بنا به قطع درخت نیاز دارد. دیگر اینکه امنیت پایین پارک به دلیل تاریکی و نبود فعالیت پارک هست،حل این مشکل خیلی دشوار نیست،تزریق چند فعالیت حل میشود، چون طراحی داخل پارک هم بد نیست و قابل اصلاح سریع است.

‍‍ ‍‍ ایرج رضایی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در صحن رسمی:

کلینیک درمان مشکلات صنعتی اراک تاسیس شود

رضایی گفت: اراک شهر صنعتی است و دانشگاه صنعتی اراک می تواند کلینیک درمان مشکلات صنعتی اراک باشد و با مطالعه پیرامون شرکت های فعال در سطح شهر می توانند در شهرک های صنعتی کلینیک پژوهشی تاسیس کند.

ایرج رضایی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی کلانشهر اراک امروز شنبه ۴ آبان در صحن رسمی گفت: طبق نامه ای از سوی الویری رئیس شورای عالی استان ها می بایستی مرکز پژوهش های شورای اسلامی کلانشهرها به صورت واحد شکل بگیرد.

وی افزود:در همین راستا هفته‌های گذشته مقدمات تشکیل این مرکز فراهم شده است که در آن معاونت های پژوهشی دانشگاه های اراک در یک میزگرد به بررسی مسائل آن پرداختند و مقرر شد یک چارت سازمانی برای این مرکز تهیه شود.

رضایی گفت: با توجه به اینکه اراک شهر دانشگاهی است باید محورهای پژوهش را در کمیته ای تعیین و متناسب با تخصص هر دانشگاه برای پژوهش و تحقیق به آن واحد واگذار شود .

رییس کمیسیون برنامه و بودجه گفت: در هفته های آینده از سایت مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر اراک رونمایی خواهد شد .

وی گفت: می بایستی در این مرکز برای معاونت های پژوهشی دانشگاه ها جایگاه حقوقی در نظر گرفته شوند تا بودجه پژوهشی دانشگاهها در مسیر توسعه شهری سازماندهی شوند.

رضایی خطاب به دکتر نجفی رئیس دانشگاه صنعتی اراک گفت : اراک شهر صنعتی است و دانشگاه صنعتی اراک می تواند کلینیک درمان مشکلات صنعتی اراک باشد و با مطالعه پیرامون شرکت های فعال در سطح شهر می توانند در شهرک های صنعتی کلینیک پژوهشی تاسیس کند.

رضایی گفت با توجه به مشکلات اقتصادی که در استان پیش آمده این مهم می‌تواند راه‌گشا باشد.

‍‍ ‍‍ پیمان رشیدی رئیس کمیسیون نظارت و پیگیری در صحن رسمی:

قبل از پروژه های شهر اراک هیچ مطالعه و پژوهش علمی صورت نگرفته است

رشیدی گفت: در پروژه ها که در حال حاضر میراث دار آنها هستیم به جرات می‌توان گفت اجرای برخی از آنها ضرورت و اولویتی نداشته چرا که قبل از آن هیچ مطالعه و پژوهش علمی صورت نگرفته است .

پیمان رشیدی رئیس کمیسیون نظارت و پیگیری شورای شهر اراک امروز شنبه ۴ آبان درس رسمی گفت : قطعاً در کشورهای توسعه یافته از پتانسیل های دانشگاهی بیشترین بهره را به کار می گیرند تا پروژه ‌های شهری به نحو احسن انجام شود

وی افزود: بهتر است در بحث مدیریت شهری و پروژه‌ها از دانشگاه صنعتی استفاده شود چرا که اگر در زمان استارت پروژه با مطالعه علمی این کار را انجام دهیم شاهد بروز مشکلات نیستیم

شیدی گفت: در پروژه ها که در حال حاضر میراث دار آنها هستیم به جرات می‌توان گفت اجرای برخی از آنها ضرورت و اولویتی نداشته چرا که قبل از آن هیچ مطالعه و پژوهش علمی صورت نگرفته است .

رشیدی گفت: در بحث بافت‌های فرسوده،ترافیک،توسعه شهری و سرمایه گذاری اگر به معنای اجرایی و عملی همکاری بین دانشگاه صنعتی و شهرداری وجود داشته باشد می‌توان خلاهای آن را پر کرد.

وی افزود : نبود آموزش در بسیاری از حوزه های شهرداری مشهود است در حوزه مدیریت شهری نیز باید از آموزش و تخصص دانشگاهی بهره برد

‍‍ ‍‍ فدایی رئیس کمیسیون عمران در صحن رسمی:

توسعه پایدار زمانی صورت می گیرد که از ظرفیت دانشگاه استفاده شود

فدایی رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی کلانشهر اراک امروز شنبه ۴ آبان در صحن رسمی گفت: امر توسعه و توسعه پایدار زمانی صورت می گیرد که از ظرفیت دانشگاه استفاده شود.

فدایی افزود: می بایستی از این ظرفیت در بحث پروژه ها بهره برد تا خروجی بهتری را شاهد باشیم به عبارتی مجموعه مدیریت شهری باید به دانشگاه نیازهایش را ارائه دهد و سپس راهکارهای علمی و پژوهشی برای رفع نیازها دریافت کند آن موقع می توانیم شاهد خروجی مثبتی باشیم .

وی خطاب به رئیس دانشگاه صنعتی اراک گفت : یکی از پروژه‌هایی که خواستار بررسی و پژوهش علمی بر روی آن هستم بحث حمل و نقل عمومی است.

تاسیس مرکز رشد دانش بنیان با محوریت مدیریت شهری ضروری است

رئیس دانشگاه صنعتی اراک گفت: ایجاد مرکز رشد شرکت های دانش بنیان با محوریت مدیریت شهری امری ضروری است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

«محسن نجفی» عصر شنبه در نشست صحن علنی شورای اسلامی کلانشهر اراک افزود: این موضوع تاکنون مورد توجه جدی قرار نگرفته اما توجه به آن نقش موثری در توسعه و مدیریت شهری دارد.

وی بیان کرد: ابعاد توسعه در بخش های مختلف از محورهای مهم این دانشگاه است که با جدیت دنبال می شود.

رئیس دانشگاه صنعتی اراک ادامه داد: بیش از ۱۵۰ طرح در سال های در موضوعات مکان یابی و نقشه برداری توسط این دانشگاه در استان مرکزی انجام شده است.

نجفی بیان کرد: این دانشگاه دارای ۲ هزار دانشجو در رشته های مختلف از جمله نقشه برداری، مکانیک، معدن و برق قدرت است.

وی گفت: تشکیل اتاق فکر، تدوین تفاهم نامه مشترک همکاری، هم افزایی در مرکز تحقیقات توسعه پایدار با محوریت مدیریت شهری، برگزاری استارت آپ ها با بازارهای ایده در حوزه مدیریت و خدمات شهری از جمله پیشنهاداتی است که می تواند در تعامل ببیشتر بین این دانشگاه و شهرداری موثر باشد.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر اراک

    منبع خبر

    شورای شهر اراک

    شورای شهر اراک یک شورای شهر در شهر اراک می باشد

      نظرات