ساخت زیستگاه بزرگ حیات وحش بافق آغاز شد...

ساخت زیستگاه بزرگ حیات وحش بافق آغاز شد...

شهردار بافق گفت: ساخت یکی از بزرگترین زیستگاه های حیات وحش کشور به مساحت ۱۱۰ هکتار در مجموعه تفرجگاه آبشار این شهر آغاز شد.

سید علی نوروززاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا
افزود: این زیستگاه با توجه به رویکردهای نوین در نگهداری حیوانات، طوری طراحی شده که گونه های جانوری حداکثر آزادی و آرامش را در فضای پیرامون خود داشته باشند.
شهردار بافق بیان کرد: همچنین علاقه مندان به حیوانات از داخل مسیرهای محصور و نیز از فراز قله زیبای مجموعه تفرجگاه آبشار بافق می توانند مناظر بکر و طبیعی و گردش آرام حیوانات را در فضایی شاد و مفرح به تماشا بنشینند.
این مسوول ساخت آبشخورها در فضای نگهداری، آبرسانی و ایجاد فضای سبز، مسیر های دسترسی و خدماتی را از دیگر مواردی خواند که در این زیستگاه در حال اجراست.
وی خاطر نشان کرد: در مرحله اول گونه های اهلی و بومی و در مراحل بعدی گونه های وحشی در این زیستگاه رها سازی و نگهداری می شوند.
شهردار بافق، ساخت زیستگاه حیات وحش را اقدام موثر درحفظ و نگهداری گونه های جانوری عنوان و ابراز امیدواری کرد: این زیستگاه به مرکز تحقیقات دانش پژوهان برای سازگاری گونه های مختلف با محیط و شرایط اقلیمی بافق به منظور پیشگیری از بیماری ها، مرگ و میر و جلوگیری از انقراض آنها تبدیل شود.
وی، تنوع زیستی در پایداری و چرخه غذایی حیات وحش و همچنین ترویج فرهنگ حمایت از حیوانات در بین مردم ، احیای گونه های در معرض انقراض، حفاظت از گونه های جانوری و نیز تکمیل مولفه های گردشگری مجموعه تفرجگاه آبشار و شهرستان بافق را از مهمترین اهداف این طرح عنوان کرد.
نوروززاده برآورد اجرای طرح ساخت زیستگاه حیات وحش تفرجگاه آبشار بافق را در فاز اول هفت میلیارد ریال اعلام و بیان کرد: این رقم از محل اعتبارات عمران شهرداری تامین و پرداخت می شود.
برای مجموعه تفرجگاه آبشار بافق زمینی به مساحت ۳۰۰ هکتار در نظر گرفته شده که در چهار مرحله تکمیل و مورد استفاده مردم و گردشگران قرار گیرد.
از این مقدار زمین، ۱۰۰ هکتار پارک، ۱۱۰ هکتار زیستگاه حیات وحش و بقیه برای ایجاد پیست موتورسواری و دوچرخه سواری و سایر فضاهای تفریحی است.
تاکنون چندین جشنواره نوروزی و تابستانی و مسابقات قهرمانی موتورکراس در سطح ملی در این مجموعه برگزار شده است.
مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری بافق در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرقی یزد قرار دارد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری بافق

    منبع خبر

    شهرداری بافق

    شهرداری بافق

    شهرداری بافق یک سازمان دولتی و شهرداری در شهر بافق می باشد

      نظرات