لایحه مدیریت بحران در اولویت مجلس نیست

لایحه مدیریت بحران در اولویت مجلس نیست

اسماعیل نجار در گفت و گو با بحران نیوز در خصوص لایحه ی مدیریت بحران  اظهار کرد: متاسفانه بیش از ۴۴ ماه  این لایحه در مجلس شورای اسلامی در انتظار مطرح شدن است اما هنوز این مهم محقق نشده است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور افزود : ما حتی  از طریق دولت به عنوان مصوبه دولت این مهم را  منعکس کرده ایم که  در مجلس و صحن مطرح شود ، چندین نوبت به صحن آمد؛ اما درالویت قرار نگرفت .

وی با اعلام این که این لایحه در ردیف صحن علنی قرار دارد اذعان کرد: حتی با وجود جمع آوری ۶۵ امضا جهت الویت قرار دادن این لایحه و پیگیری های کمیسیون مربوطه متاسفانه هنوز نتیجه ای به ما ابلاغ نشده است .

به گزارش بحران نیوز سازمان مدیریت بحران کشور در صف انتظار برای تصویب قانونی جامع از طرف مجلس شورای اسلامی است.نبود قانون دایمی در سازمان مدیریت بحران کشور و اداره شدن این سازمان با قوانین آزمایشی، ضرورت تدوین لایحه ای جامع را در راستای رفع خلاهای قانونی می طلبد، بنابراین تدوین لایحه مدیریت بحران در جهت رفع تنگناهای قانونی و سر و سامان دهی به برخی مشکلات موجود در قوانین موقت این سازمان، صورت گرفت و سرانجام پس از چند مرحله بازبینی از طرف هیات دولت، در سال ۱۳۹۴ روانه مجلس شد.

اینک حدود ۴۴ ماه از ارسال این لایحه به مجلس می گذرد و مجلس همچنان این لایحه را که برای دستیابی به قانونی مدون تهیه شده، تصویب نکرده است؛ نکته اینجاست با توجه به شرایط حادثه خیز بودن کشور بررسی این لایحه باید در اولویت قرار می گرفت و تاکنون مصوب می شد اما سوال اینجاست با وجود اهمیت موضوع بحران در کشور چرا این لایحهه  با بی توجهی نمایندگان مواجه شده است؟!

لینک اصل خبر در سایت مدیریت بحران شهرداری تبریز

    منبع خبر

    مدیریت بحران شهرداری تبریز

    مدیریت بحران شهرداری تبریز

    مدیریت بحران شهرداری تبریز یک سازمان دولتی در شهر تبریز می باشد

      نظرات