بارش تدریجی میزان آبگرفتگی را به حداقل رسانده است

بارش تدریجی میزان آبگرفتگی را به حداقل رسانده است

حجتعلی شایانفر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بارندگی دیشب بیشتر در مناطق جنوبی خراسان رضوی شدت و در این مدت تایباد ۱۰ و گناباد ۱۱ میلیمتر بارش باران داشتند. باران در این شهرستانها نیز تدریجی و مداوم در حال باریدن است و همین امر امید را برای جذب آب در زمین و عدم جاری شدن روان آب بیشتر می کند.
وی ادامه داد: همچنین در شهرستانهای جغتای، بردسکن، تربت جام، تربت حیدریه، خواف، فریمان، نیشابور، مشهد، کاشمر، سبزوار، سرخس و قوچان بارش ثبت شده اما میزان آن کمتر از روزهای گذشته و شکل بارش تدریجی است.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: چند مورد آبگرفتگی در شهرستانهای مختلف طی دیروز گزارش شد اما این موارد انگشت شمار بود هیچگونه خسارت قابل ذکر به همراه نداشت.
وی افزود: پیش بینی شده فعالیت سامانه بارشی کنونی تا آخر هفته جاری در خراسان رضوی فعال است. با توجه به بارشهای تدریجی نیروهای امدادی و شهری در حالت آمادگی نسبی قرار دارند.
فعالیت سامانه ناپایدار جوی و بارشزا از عصر جمعه گذشته در خراسان رضوی آغاز شده که پیامد آن وقوع بارشهای رگباری همراه با رعد و برق، بارش برف در نقاط مرتفع و افت دمای هوا از روز شنبه هفته جاری تاکنون بوده است.
لینک اصل خبر در سایت اداره کل مدیریت بحران استان خراسان رضوی

    منبع خبر

    اداره کل مدیریت بحران استان خراسان رضوی

    اداره کل مدیریت بحران استان خراسان رضوی یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات