مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی خبر داد: معرفی ۹۱ شکارچی متخلف دراستان به قانون /کشف ۲۵ قبضه اسلحه شکاری

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی از دستگیری ۹۱ شکارچی متخلف طی یک ماه گذشته در استان خبرداد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، تورج همتی افزود: در ماه گذشته مامورین یگان حفاظت محیط زیست استان با گشت های مستمر و بیتوته در مناطق و زیستگاه های استان  موفق به دستگیری  ۹۱نفر شکارچی غیر مجاز شدند و متهمان را طی ۵۸ فقره پرونده به مراجع قضایی معرفی کردند.

وی به کشف و ضبط ۲۵ قبضه اسلحه شکاری و قریب ۲۰۰ تیر فشنگ مربوطه از متخلفان اشاره کرد و افزود: ۶ قبضه از سلاح های مکشوفه فاقد مجوز بوده است.

این مقام مسئول همچنین گفت:متاسفانه  ۲۵ راس از انواع پستانداران وحشی توسط متخلفان یاد شده از چرخه طبیعت حذف شده اند.

وی دراین خصوص به کشف لاشه ۱۴ راس قوچ و میش وحشی،یک راس آهوی وحشی،۹ راس گراز و یک قلاده روباه از دستگیر شدگان اشاره کرد و افزود : ۹۷ پرنده وحشی نیز از متخلفان کشف شده که دراین میان دو بهله پرنده شکاری بالابان  و۱۶ بهله دلیجه نیز وجود داشته است.

همتی ضرر و زیان وارده از سوی متخلفان به محیط زیست استان طی مهر ماه جاری را بیش از ۵ میلیارد ریال برآورد کرد و افزود:محیطبانان به منظور پیشگیری از جرایم شکار و صید،با پایش شبانه روزی موفق به پیشگری از ۷ مورد وقوع شکار غیر مجاز نیز شده اند و پرونده این متخلفان نیز در مراجع قضایی گشوده شده است.

وی همچنین از گستردگی حوزه فعالیت یگان حفاظت محیط زیست سخن گفت و افزود: محیط بانان موفق شدند ۲۸۰۰ راس دام شامل بز و گوسفند که بطور غیر مجاز  در مناطق چهار گانه محیط زیست در حال چرا بودند را از مناطق به بیرون  هدایت و برای مالکین دام ها نیز تشکیل پرونده دهند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان همچنین در خصوص اقدامات جلوگیری از آلودگی های زیست محیطی گفت:طی پایش و کنترل منابع الاینده ، دربازه زمانی یاد شده، ۴۰ مورد آلودگی منابع مهار شد و ۳۱ واحد صنعتی نیز اخطاریه های زیست محیطی دریافت کرده اند.

همتی از استمرار طرح آموزشی "یکساعت با محیط بان" دراستان خبر داد و افزود: در راستای اجرای این طرح محیط بانان علاوه بر وظایف ذاتی خود به منظور ارتقاء فرهنگ  زیست محیطی در مدارس و حاشیه روستاهای مناطق چهار گانه حدود ۲۶۰ ساعت کلاس آموزشی برگزار کرده اند.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان خراسان رضوى

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان خراسان رضوى

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان خراسان رضوى یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات