ارزش دیتا از ارزش نفت بالاتر است/ شهرداری ارومیه نخستین دستگاه استان در اجرای پروژه امنیت اطلاعات

ارزش دیتا از ارزش نفت بالاتر است/ شهرداری ارومیه نخستین دستگاه استان در اجرای پروژه امنیت اطلاعات

رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه گفت: تمامی سایت های اطلاع  رسانی، نرم افزارها و پورتالها شامل ممیزی امنیت اطلاعات می شوند که در این راستا در قالب استانداردهای بین المللی اقدام اما پروژه امنیت اطلاعات را بومی سازی کرده و به صورت ملی اجرا می کنیم.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری ارومیه، یاسر اسدپور با اشاره به اجرای پروژه امنیت اطلاعات شهرداری ارومیه اظهار کرد: کمیته سایبری سازمان پدافند غیرعامل استان آذربایجان غربی مصوب کرده که پروژه امنیت اطلاعات در تمامی دستگاههای اجرایی آذربایجان غربی اجرا شود.

وی افزود: پس از ابلاغ در سال ۹۶ به شهرداری ارومیه کارسازی از سوی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات انجام شده، طی فراخوانی از شرکت های مجاز در این راستا دعوت،  یکی از این شرکت ها انتخاب و اجرای پروژه امنیت اطلاعات شهرداری کلید خورد.

رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه با بیان اینکه ناظر پروژه امنیت اطلاعات شهرداری مرکز آپای دانشگاه ارومیه است، گفت: مرکز آپا دانشگاه ارومیه به عنوان تنها مرکز تخصصی امنیت اطلاعات در آذربایجان غربی از این رو انتخاب شد که ناظر بر اجرای صحیح پروژه مذکور باشد و ایراد و یا نقصانی در این راستا نداشته باشیم.

اسدپور ادامه داد: تمامی سایت های اطلاع رسانی، نرم افزارها و پورتالها شامل ممیزی امنیت اطلاعات می شوند که در این راستا در قالب استانداردهای بین المللی اقدام اما پروژه امنیت اطلاعات را بومی سازی کرده و به صورت ملی اجرا می کنیم.

وی تاکید کرد: اگر پروژه امنیت اطلاعات اجرا نشود با توجه به گستردگی شبکه دیتا و به ویژه بحث فیبر نوری احتمال دارد دچار حملات سایبری شده و دیتای ما مورد مشکل قرار گیرد و در نتیجه نتوانیم سرویس دهی به مردم داشته باشیم.

به گفته اسدپور امروز ارزش دیتا از نفت بالاتر بوده و چنانچه اطلاعات از بین رود، هیچ کاری نمی توانیم در سطح شهرداری انجام بدهیم.

رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه با اشاره به حساسیت موضوع و ارتباط مستقیم آن با شهروندان اظهار کرد: اگر در شهرداری های مناطق مشکلی در این راستا به وجود بیاید خدمات دهی به مردم با مشکل جدی مواجه شده و متوقف می شود.

وی افزود: پس از اجرای پروژه امنیت اطلاعات شهرداری ارومیه، خدمات الکترونیکی به شهروندان را می توانیم در حوزه های مختلف برون سپاری کنیم چرا که یکپارچه سازی هایی را در خدمات انجام داده ایم که نمی توانیم در بستر اینترنت در اختیار مردم قرار دهیم و  پروژه امنیت اطلاعات این موارد را نیز رفع خواهد کرد.

به گفته اسدپور طبق پروژه امنیت اطلاعات، به صورت استاندارد از اطلاعات شهرداری پشتیبان به صورت چندین لایه تهیه می شود که در بدترین شرایط نیز از بین نخواهد رفت.

وی علاوه بر بحث های نرم افزاری و امنیت سایبری در این پروژه ، اشاره ای نیز به مباحث تکنیکی داشت و اظهار کرد: بحث های تکنیکی محافظ از اطلاعات شهرداری را در پروژه امنیت اطلاعات پیگیری می کنیم و حفاظت فیزیکی از اطلاعات را نیز به طور ویژه و جدی جهت هرگونه پیشامد غیرمنتظره مدنظر قرار داده ایم.

رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه خاطرنشان کرد: بیش از ۱۵ میلیاردریال اعتبار برای اجرای این پروژه صرف شده است که البته تجهیزات آن را در  سالهای گذشته خریداری کرده ایم و هم اکنون آماده اجرای پروژه هستیم و چنانچه امروز تجهیزات مورد نیاز را خریداری کنیم قطعا هزینه تمام شده برای پروژه چندین برابر هزینه فعلی خواهد شد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ارومیه

    منبع خبر

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه یک شهرداری در شهر ارومیه می باشد

      نظرات