نبود مدیریت یکپارچه شهری هزینه های بالایی را بر پیکره اقتصادی شهری تحمیل کرده است

نبود مدیریت یکپارچه شهری هزینه های بالایی را بر پیکره اقتصادی شهری تحمیل کرده است

قائم مقام شهردار ارومیه گفت: نبود مدیریت یکپارچه شهری هزینه های بالایی را بر پیکره اقتصادی شهری تحمیل کرده است.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری ارومیه؛ غلام رضا عدل دوست در همایش شهرداران شهر های آذربایجان غربی با حضور معاون عمرانی وزیر کشور در سالن جلسات استانداری با بیان اینکه رویکرد و هدف اصلی مدیریت شهری، زیست پذیری وارتقاء کیفیت زندگی شهروندان است، گفت: انسان مداری و در دسترس بودن خدمات و کیفیت زندگی شهری از جمله ویژگی های پایه ای شهرهای زیست پذیر است.

وی افزود: زیست شهری هنگامی تحقق می یابد که شهرها پایدار باشند و پایداری شهری زمانی محقق می شود که واجد چندین جنبه از جمله قابل زیستن است.

عدل دوست ادامه داد:  لذا تدوین  سیاست هایی در جهت مسله زیست شهری و افزایش کیفیت زندگی شهری است که  این سیاست ها می تواند حول محورهایی مانند چارچوب جامع برای اداره شهرها، تمرکز زدایی از مسئولیت ها و منابع در سطح ملی و واگذاری انها به شهرها و مدیریت های محلی است.

وی گفت: در تمامی شهرهایی که توانسته اند جایگاه مناسبی در حوزه زیست پذیری داشته باشند یکپارچگی مدیریت شهری یکی از ویژگی های بارز ان ها است.

قائم مقام شهردار ارومیه با اشاره به نبود مدیریت یکپارچه شهری، اظهار کرد:  نبود مدیریت یکپارچه شهری هزینه های بالایی را بر پیکره اقتصادی شهری تحمیل می کند که  در نهایت فرهنگ شهر نشینی و شهروندان را با چالش ها زیادی مواجه می سازد .

وی بیان کرد:  بخش زیادی از زمان و انرژی مدیران شهری صرف پاسخگویی به تداخل ها و هماهنگی با دیگر دستگاه ها می شود و زمانی برای پرداختن به اموری مانند حوزه زیست  باقی نمی ماند .

معاون معماری و شهرسازی شهردارارومیه گفت:  مدیریت یکپارچه نیازمند انسجام، هماهنگی دیدیگاه های  سیستمی و تعامل در دستگاه های اجرایی متولی امور شهری است بنابراین مدیریت یکپارچه از جنس هماهنگی نه مدیریت واحد و اداری است.

وی تخصیص و تقسیم نامتعارف عوارض حاصل از ارزش افزوده و وصولی متمرکز، عدم توزیع و اطلاع رسانی از سهم جرایم ماده ۲۳، تخلفات رانندگی، افزیش بیش از حد قیمت قیر و همچنین مصالح که اجری پروژه ای عمرانی را به چالش کشانده، اختصاص اعتبار برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی،  مسایل و مشکلات مربوط به بافت های فرسوده و تاریخی و تناقص قوانین سازمان میراث فرهنگی و شهرداری که عملا ساخت و سازهای داخل بافت را با رکود مواجه ساخته است از جمله مشکلات عمومی شهرداری ها که با آن مواجه هستند .

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ارومیه

    منبع خبر

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه یک شهرداری در شهر ارومیه می باشد

      نظرات