بی توجهی مدیران شهری به شکایت های مردمی پذیرفتنی نیست

بی توجهی مدیران شهری به شکایت های مردمی پذیرفتنی نیست






احد رسولی در نطق پیش از دستور صد و یکمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به فعالیت سامانه ۱۳۷، افزود: این سامانه برای رسیدگی به شکایات شهروندان و پیگیری مشکلات و نیازهای شهری آنان از مدیریت شهری است.

وی با بیان آن که زمانی یک شهر به رشد و توسعه خواهد رسید که مدیران شهری در کاهش مشکلات همراه شهروندان باشند، ادامه داد: بی توجهی مدیران شهری به رفع شکایات مردمی یک امتیاز منفی تلقی می شود، که پیگیر علت این بی توجهی ها خواهم بود.

رییس کمیسیون سرمایه گذاری ضمن اشاره به بازدیدی که از این مرکز داشته است، افزود: از حوزه های مختلف  سامانه ۱۳۷ مثل پاسخگویی، ‌بازخورد، ‌انفورماتیک، آمار و ‌واحد آموزش بازدید و با حضور در واحد پاسخگویی شنوای شکایت شهروندان شدم.

رسولی با بیان اینکه در این دیدار مقرر شد کارشناسان سامانه با سرعت بخشی به پیگیری ها و شکایت های مردمی گامی مثبت در جهت توسعه و تحول شهری بردارند، ‌خاطرنشان کرد: در این بازدید به ارزیابی میزان مشارکت شهروندی در مناطق ۱۰ گانه شهرداری کرج نیز پرداختیم.

وی اضافه کرد: در این تحلیل سنجی، تعداد پیام های دریافتی توسط مسئول سامانه ۱۳۷ نشان داده شد که مناطق ۶، ۵ و ۴ بیشترین آمار شکایت و مناطق  ۹، ‌۱۱و ۲ کمترین آمار شکایت را داشتند.

رسولی نبود اطلاع رسانی را دلیل بی اطلاعی مردم از کارکردهای این سامانه دانست و گفت: ضرورت دارد سازمان فرهنگی اجتماعی طبق برنامه ریزی مدون اقدام به اطلاع رسانی و آموزش جهت ترغیب شهروندان به همکاری با شهرداری و ثبت شکایت های خود، کند.

وی ادامه ‌داد: ‌میزان مشارکت در منطقه ۱۲ بیش از سایر مناطق است اما این مشارکت ناشی از مشکلات زیر ساختی و ویژگی های منطقه به لحاظ حاشیه نشینی است.

رسولی با بیان اینکه مناطق ۱ ،‌۷‌و ۹  میزان مشارکت کمتری دارند،‌ گفت: ‌این  نشان از مشکلات کمتر شهروندان به دلیل زیرساخت های مناسب تر است.

وی عمده ترین خواسته شهروندان از شهرداری را به موضوعاتی مانند درخت، ‌سد معبر، ‌آسفالت، ‌حیوانات و ساخت و ساز نام برد و گفت:  عمده موضوعات ذکر شده نیاز به سرمایه گذاری و هزینه فراوانی  برای شهروندان ندارد که باید با ارایه راه کار، حل شود.

رسولی با بیان اینکه عمده ترین موضوعات درخواستی شهروند شامل ساخت و ساز غیر مجاز و ایجاد مزاحمت و آلودگی صوتی از ساخت و ساز غیر مجاز در ساعت کاری بوده است، ‌گفت: سد معبر وانت و چرخی دستفروشان در مهمترین محدوده های مناطق ۱، ۴، ۵، ۶ است.

وی افزود: ‌نیاز به رفع مزاحمت های سگ های ولگرد و درخواست طعمه گذاری برای موش و وجود لاشه حیوانات، ‌نگهداری احشام، ‌ایجاد آلودگی محیطی به واسطه عرضه دام و وجود لاشه حیوانات در پارک از جمله مواردی است که می توان نام برد.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرج

    منبع خبر

    شهرداری کرج

    شهرداری کرج

    شهرداری کرج یک شهرداری در شهر کرج می باشد

      نظرات