افراد متخصص جامعه باید جلوی اقدامات غیرکارشناسی را بگیرند

شهردار کرمان:


افراد متخصص جامعه باید جلوی اقدامات غیرکارشناسی را بگیرند



سرویس خبر: اداره ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری کرمان

شهردار کرمان بر مطالبه‌گری متخصصان حوزه‌های مختلف تاکید کرد.

سیدمهران عالم‌زاده در جلسه‌ا‌ی که با حضور جمعی از شهرسازان کرمان در خانه گفتمان معماری و شهرسازی برگزار شد، گفت: هرجا افراد متخصصِ جامعه حضور داشته باشند و مطالبه‌گری کنند، مدیران مجبورند به مطالبه‌ی آن‌ها توجه کرده و موضوعات را تخصصی پیش ببرند.

وی خطاب به متخصصان جامعه ازجمله مهندسان شهرساز با بیان این‌که بخشی از مسئولیت به عهده‌ی جامعه‌ی متخصص است و باید در جامعه حضوری پررنگ داشته باشند، گفت: وقتی افراد متخصص سکوت می‌کنند و عملکردها را نقد نمی‌کنند، افرادی که تخصص ندارند، در حوزه‌های تخصصی وارد می‌شوند.

شهردار کرمان افزود: جامعه‌ی متخصص باید محکم پای کار بایستد، جلوی اقدامات غیرکارشناسی را بگیرد و اجازه ندهند مدیریت استان و مدیریت شهری، راهِ اشتباه بروند.

عالم‌زاده ادامه داد: هرچه بدنه‌ی متخصص جامعه از موضوعات مختلف فاصله بگیرد، شهروندان و شهر ضرر می‌کند.

وی این نشست را سرآغازی برای ارتباط مدیریت شهری با جامعه‌ی شهرسازان دانست و خواستار ادامه‌ی این‌گونه نشست‌ها شد.

شهردار کرمان هم‌چنین با بیان این‌که طرح‌های جامع و تفصیلی، حتی عمرانی‌محور هم نیستند، گفت: در این طرح‌ها فقط برای کاربری‌ها لکه‌گذاری و سیاست‌گذاری شده و هیچ برنامه‌ی فرهنگی، عمرانی، خدماتی و غیره برای شهر در آن‌ها دیده نشده است.

عالم‌زاده افزود: در این طرح‌ها مشخص نشده که به‌طور مثال در حوزه‌ی گردشگری و یا دانشگاهی باید به چه سمتی برویم؛ بنابراین، به نظر می‌رسد نتوانسته تاثیرگذاری مطلوبی در شهرها داشته باشد.

وی در عین حال بیان کرد: اما شهرداری می‌تواند با تصویب شورا، برنامه‌محور باشد، اما مدیریت شهری برای اجرای برنامه، فقط یک دوره‌ی چهارساله مهلت دارد و امکان دارد شورای اسلامی و مدیریت شهری بعدی، دیگر آن برنامه‌ها را دنبال نکند.

شهردار کرمان هم‌چنین گفت: قرار است طرح جامع شهر کرمان بازنگری شود تا راهبردی‌تر و اجرایی باشد و منافع ذی‌نفعان در آن دیده شود.

لازم به ذکر است؛ در این نشست شهرسازان حاضر در جلسه ضمن انتقاد از ساخت پل‌های متعدد در مرکز شهر و زیرگذر آزادی بیان کردند: در هنگام تصمیم‌گیری برای ساخت این پل‌ها و زیرگذر آزادی، طی بیانیه‌ای مخالفت خود را اعلام کرده‌اند.

محمدرضا احمدی

  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید ۸۵۵.jpg

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات