شرایط برای سرمایه‌گذاری در شهر کرمان فراهم است

شهردار کرمان:

شرایط برای سرمایه‌گذاری در شهر کرمان فراهم است

سرویس خبر: اداره ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری کرمان

شهردار کرمان طی احکام جداگانه‌ای، محسن جلال‌پور و محمد جلال‌ماب را به‌عنوان اعضای شورای سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت عمومی شهرداری کرمان معرفی کرد.

در نشستی که به همین منظور با حضور سیدمهران عالم‌زاده، شهردار کرمان، محسن جلال‌پور، رییس سابق اتاق ایران و محمد جلال‌مآب، مدیرعامل سابق شرکت گل‌گهر سیرجان و شهردار اسبق کرمان برگزار شد، شهردار کرمان بر استفاده از شیوه‌های مختلف جذب سرمایه‌گذاری و ترغیب سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری در پروژه‌های شهری تاکید کرد.

سیدمهران عالم‌زاده با بیان این‌که سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت عمومی شهرداری، باید به سازمانی توانمند تبدیل شود، گفت: این سازمان باید با استفاده از تجربیات مختلف دنیا و کشور، ضمن فراهم کردن بستر مناسب، اعتماد سرمایه‌گذاران را نیز جلب کند.

وی با اشاره به حوزه‌های مختلف سرمایه‌گذاری شهری گفت: سرمایه‌گذاران می‌توانند با روش‌های مختلف سرمایه‌گذاری، در حوزه‌های مختلف شهری ازجمله ساخت‌و‌ساز، حمل‌و‌نقل عمومی، خدمات و مدیریت پسماند، نوسازی بافت تاریخی و غیره فعالیت کنند.

شهردار کرمان هم‌چنین به شرایط کنونی اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: باید تضامینی برای سرمایه‌گذاران در نظر بگیریم تا بدون واهمه وارد سرمایه‌گذاری در حوزه‌های شهری شوند.

عالم‌زاده افزود: خوشبختانه مدیریت ارشد استان و دستگاه‌های نظارتی و قضایی هم از سرمایه‌گذاران حمایت می‌کنند و اکنون، علی‌رغم مشکلات حاکم بر اقتصاد کشور، شرایط برای سرمایه‌گذاری در شهر کرمان فراهم است.

محمد جلال‌مآب، شهردار اسبق کرمان و عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی استان نیز با بیان این‌که تمام حوزه‌های شهر، اقتصادی است، گفت: با توجه به سود مناسب پروژه‌های شهری، باید شرکت‌های بزرگ اقتصادی استان را به سمت سرمایه‌گذاری در پروژه‌های شهری کرمان سوق دهیم.

وی بر پیشنهاد قوانینی برای تسهیل سرمایه‌گذاری در موضوعات شهری نیز تاکید کرد و گفت: باید ضوابط تشویقی داشته باشیم تا سرمایه‌گذاران نسبت به سرمایه‌گذاری در شهر کرمان ترغیب شوند.

جلال‌مآب هم‌چنین از شهردار کرمان تشکر کرد که در کنار کارهای روزمره شهرداری، به‌دنبال مسایل مهمی هم‌چون جذب سرمایه‌ی بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های شهری است.

وی افزود: در واقع کارهایی از این‌دست، برای شهر و شهرداری چاره‌ساز است و به توسعه و عمران شهر کمک می‌کند.

محسن جلال‌پور، رییس سابق اتاق بازرگانی ایران نیز تاکید کرد: باید شرکت‌های بزرگ اقتصادی را به سمت سرمایه‌گذاری در پروژه‌های شهری ترغیب کنیم.

وی بر افزایش فرهنگ مشارکت مردم با شهرداری تاکید کرد و گفت: شهرداری، جزء معدود دستگاه‌هایی است که خدمات زیادی به مردم ارایه می‌کند و هزینه‌ی ۱۰ درصد خدمات را هم از مردم نمی‌گیرد؛ بنابراین، باید پروژه‌هایی تعریف شود تا مردم را نیز برای مشارکت در این پروژه‌ها جذب کند.

جلال‌پور ادامه داد: هم‌چنین باید چند پروژه‌ی بزرگ درآمدزا تعریف کرد تا این سازمان آثار مطلوبی از خود به‌جا بگذارد و مورد اعتماد مردم و سرمایه‌گذاران قرار گیرد.

در پایان این نشست، شهردار کرمان احکام آقایان جلال‌پور و جلال‌مآب را به ایشان اعطا کرد. ‌  ‌

لازم به ذکر است؛ در این نشست مقرر شد برای اجرای پروژه‌های بزرگ شهری کرمان توسط شرکت‌های اقتصادی، جلسه‌ای در انجمن توسعه در تهران برگزار شود. هم‌چنین مقرر شد تجربیات سازمان‌های سرمایه‌گذاری و مشارکت عمومی  شهرداری‌های مراکز استان‌های دیگر نیز احصا و ارایه شود.

مذاکره با یک شرکت تخصصی کارگذاری تامین منابع مالی پروژه‌ها، مذاکره با مدیرعامل شرکت سازمان سرمایه‌گذاری تهران و تهیه‌ی لیستی از پروژه‌های مهم و اولویت‌دار شهری کرمان، از دیگر مصوبات این نشست بود.

محمدرضا احمدی

  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید SSHHAARRAA.jpg
JoomlaWorks "Simple Image Gallery Pro" Plugin (v۳.۱.۰) ends here

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات