توصیه های گرمابخش مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رفسنجان در فصل سرما

توصیه های گرمابخش مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رفسنجان در فصل سرما

به گزارش روابط عمومی شهرداری رفسنجان علی رمضانی نژاد با اشاره به اهمیت آشنایی شهروندان محترم با نکات ایمنی، دقت در استفاده از وسایل گازسوز در فصل سرما را در کاهش چشمگیر حوادث ناشی از انتشار گاز مونوکسید کربن و جلوگیری از خسارات بعدی آن ضروری خواند.

وی با بیان اینکه حفظ جان شهروندان و پیشگیری از آسیب های احتمالی هدف سازمان آتش نشانی می باشد، اظهار کرد: بی توجهی به هر یک از علائم و هشدارهای ایمنی موجب بروز خسارت و وقوع حوادث جبران ناپذیر خواهد شد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رفسنجان در ادامه بر لزوم نصب صحیح دودکش به وسایل گرمایشی تاکید کرد و افزود: شهروندان حتماً بایستی از دودکش های کلاهک دار که بهترین نمونه آنu کلاهک های H مانند می باشد، استفاده کنند.

وی نصب دودکش مجزا برای هر وسیله گازسوز را الزامی دانست و گفت: شهروندان عزیز بایستی پیش از نصب وسایل گازسوز از باز بودن مسیر دودکش و اتصال لوله ها و زانویی اطمینان حاصل نمایند تا در صورت انسداد مسیر نسبت به رفع آن اقدام کنند.

رمضانی نژاد هم چنین با اشاره به اهمیت نصب اصولی و صحیح اتصالات وسایل گرمایشی، از شهروندان خواست هر چندوقت یکبار اتصالات دستگاه ها را با روش نشت یابی کف صابون کنترل و بازرسی کنند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رفسنجان نصب و استفاده از وسایل گرمایشی در محیط های بسته را خطرناک دانست و گفت: به هیچ وجه در منزل و فضاهای بسته از بخاری بدون دودکش استفاده نکنید و هنگام گردش و تفریح نیز از روشن نمودن گاز پیک نیکی در داخل خودرو یا چادر مسافرتی خودداری کنید.

دقت در رنگ شعله وسایل گازسوز نیز از مهم ترین توصیه های علی رمضانی نژاد بود که به آن تاکید کرد و خواستار توجه جدی شهروندان به این نکته شد و افزود: رنگ شعله وسایل گازسوز بایستی کاملاً آبی باشد، درغیراینصورت نقص در سیستم سوخت رسانی و دستگاه وجود دارد و باید به سرعت برطرف گردد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری رفسنجان

    منبع خبر

    شهرداری رفسنجان

    شهرداری رفسنجان یک شهرداری در شهر رفسنجان می باشد

      نظرات