‍‍ ‍‍ دکتر کاوه فلک افلاکی رئیس شورای شهر اراک در صحن رسمی:   عریض کردن معابر تاثیر چندانی در کاهش ترافیک ندارد

‍‍ ‍‍ دکتر کاوه فلک افلاکی رئیس شورای شهر اراک در صحن رسمی: عریض کردن معابر تاثیر چندانی در کاهش ترافیک ندارد

فلک افلاکی گفت: عریض کردن معابر تاثیر چندانی در کاهش ترافیک ندارد، چراکه معابر عریض جاذبه سفر ایجاد می‌کنند .

رئیس شورای شهر اراک امروز شنبه ۱۹ آبان در صحن علنی در حضور جانشین پلیس راهور گفت: گسترش شهرنشینی، افزایش استفاده از خودروهای شخصی و کمبود زیر ساخت های حمل و نقل شهری سبب افزایش زمان سفرهای شهری، افزایش ازدحام خیابانها، زیاد شدن طول صف خودروها، افزایش مصرف سوخت و گسترش آلودگی های صوتی و محیطی و در کنار آن اتلاف انرژی، وقت و سرمایه های ملی در کشور شده است. شهر اراک نیز به عنوان یکی از ۸ کلانشهر آلوده کشور به دلیل بافت کلاسیک محدوده شهری، چند سالی است که درگیر معضلات عدیده محیط زیستی و شهری گردیده است.

وی افزود: امروزه در همه مناطق شهر شاهد احداث پارکینگ‌های طبقاتی هستیم، اما بازهم رانندگان ماشین‌های خود را جلوی درب خانه مردم پارک کرده و از این پارکینگ‌ها استفاده نمی‌کنند که این موضوع نیز حاکی از نبود ‌فرهنگ ترافیکی است که در کوچه های مرکز شهر این امر به وفور به چشم می خورد که باعث نقض حقوق شهروندی است.

فلک افلاکی تصریح کرد: عریض کردن معابر تاثیر چندانی در کاهش ترافیک ندارد، چراکه معابر عریض جاذبه سفر ایجاد می‌کنند و درنتیجه ترافیک در این معابر رفع نخواهد شد بلکه بار ترافیکی نیز بیشتر خواهد شد.

رئیس شورای شهر اراک گفت: در خیابان شهید شیرودی خیابان عریض است و رانندگان بیشتر مواقع با سرعت رانندگی می کنند که این امر امر همیشه جان عابرین پیاده را که میخواهند از خیابان عبور کنند را به خطر می اندازد.

وی افزود: در برخی خیابان های شهر اراک مثلا در انتهای خیابان محسنی توقف وانت بار ها در ساعات غروب باعث ایجاد ترافیک می شود می شود که تقاضا داریم بر این موارد رسیدگی شود.

فلک افلاکی ضمن پرسشی از جانشین راهور مبنی نحوه برخورد با وسایل نقلیه دودزا گفت: در حال حاضر چند دوربین نظارتی در سطح شهر اراک وجود دارد و سازوکار نظارتی آن به چه صورت است و اگر راننده ای تخلف کند و توسط دوربین ها تخلفش ثبت شود به چه صورت جریمه می شود و بعد از جریمه چگونه به او اطلاع رسانی می شود.

وی همچنین در تجلیل از مقام آوران پاراآسیایی گفت: باید قدردان این حماسه بزرگ ورزشی که توسط ورزشکاران ایرانی و اراکی در رقابتهای آسیایی و پاراآسیایی جاکارتا خلق شد، باشیم و حضور ۵ افتخارآفرین اراکی در رقابتهای پاراآسیایی و کسب ۴ مدال جای قدردانی دارد.

دکتر فلک افلاکی گفت: وقتی از ۵ شرکت کننده ۴ مدال کسب می شود و تنها یک نفر آنهم بدلیل تغییر در کلاس مسابقه از کسب مدال باز می ماند نشان می دهد مسئولیت ما در این زمینه سنگین تر است و می بایستی با توان هرچه بیشتر برای مسابقات بعدی اماده باشیم.

‍‍ ‍‍ حامد آجرلو عضو شورای شهر اراک:

برای مقابله با آسیب های فصل سرما به شهروندان آموزش داده شود

حامد آجرلو گفت: برای مقابله با آسیب های فصل سرما می توان از صدا و سیما و نصب بیلبوردهای تبلیغاتی و همچنین در مدارس و از پایه بحث آموزش را پیگیری کرد چرا که اگر این کار انجام شود ما در سال های بعد حاصل آن را خواهیم دید.


حامد آجرلو عضو شورای اسلامی کلانشهر اراک امروز شنبه ۱۹ آبان در حضور حسینی جانشین پلیس راهور استان مرکزی گفت: همانطور که میدانید فصل سرما و بارش برف و باران پیش رو است نیروی انتظامی و به ویژه راهور چه تمهیداتی برای مواجه شدن با بارش های احتمالی دارد و چگونه می تواند در این راستا با شهرداری اراک تعامل و همکاری کند.

وی افزود : پیشنهادم این است برای فصل سرما مناطق پنجگانه را فعال و یک تیم مدیریتی قرار دهیم و در هر منطقه به صورت مجزا تیمی برای مقابله با بحران سرما تشکیل شود .

آجرلو گفت : یکی از کارهایی که در زمینه فرهنگ و آموزش فصل سرما است می‌توان برای جلوگیری از شکست درختان در اثر بارش های سنگین برف از صدا و سیما و نصب بیلبوردهای تبلیغاتی و همچنین در مدارس و از پایه بحث آموزش را پیگیری کرد چرا که اگر این کار انجام شود ما در سال های بعد حاصل آن را خواهیم دید.

عضو شورای شهر گفت: در سطح شهر اراک نظارت به صورت ضعیف است و در مناطق مختلف شهر خیلی عادی رانندگان اقدام به پارک دوبل می‌کنند که انتظار داریم با نظارت بیشتر این مورد برطرف شود.

آجرلو گفت: در خیابان سیدالشهدا خیلی از ماشین ها در پیاده رو پارک و حقوق شهروندی را نقض می کنند اگر نظارت بیشتری صورت گیرد جلوی این امر نیز گرفته می شود و همچنین اگر سامانه طراحی شود که مردم تخلفات را به ما گزارش دهند در بحث ترافیک شهری می‌تواند اثرگذار باشد .

آجرلو در پایان گفت: از کمیسیون خدمات شهری تقاضا دارم از این به بعد برای هماهنگی هرچه بیشتر میان پلیس راهور و شورای شهر از فرماندهان این پلیس به جلسات کمیسیون خدمات شهری دعوت به عمل آید.

‍‍ ‍‍ مرتضی سورانه رئیس کمیسیون فرهنگی :

عدم نظارت بر رانندگان باعث نقض حقوق شهروندی می شود

گاها دیده می شود خودروهایی در این مسیر پارک می‌کنند که باعث می شود سایر وسایل نقلیه از روی میخ ها و موانع ترافیکی عبور کنند و این امر باعث صدمه و آسیب به لاستیک و جلوبندی اتومبیل ها می شود که این از مصادیق نقض حقوق شهروندی است که هیچ نظارتی هم بر آن صورت نمی‌گیرد .

سورانه رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر اراک امروز شنبه ۱۹ آبان در صحن علنی گفت: از زحمات نیروی انتظامی به ویژه پلیس راهور تشکر می کنم ، وی افزودبا اذعان به توزیع نا متوازن خدمات شهری مثل مراکز عرضه و توزیع بار و میوه و پزشکی و خدمات پزشکی که به درستی مدیریت نشده است اما چند سوال مطرح است در مورد اینکه در هوشمندسازی امور انتظامی از جمله ترافیک چرا پلیس خودش اقدام نمی کند و چرا انتظار دارد که شهرداری این کار را انجام دهد و دیگر اینکه چرا نگاه جزیره ای باشد یعنی مثلاً دوربین های نصب شده و سرور حتما می بایستی در اختیار پلیس قرار گیرد چرا شما افرادی از پرسنل خود را به مرکز کنترل ترافیک مامور نمیکنید شهرداری اگر این دوربین ها را نصب کرده برای کنترل سایر خدمات مدیریت شهری نیز می باشد.

سورانه در پرسشی از جانشین پلیس راهور گفت : دستگاه انتظامی به ویژه پلیس راهور در مشورت دادن برای مناسب سازی معابر از قبیل یک طرفه کردن چگونه عمل می کند.

وی افزود: بسیاری از یک طرفه هایی که در خیابان‌های مرکزی شهر ایجاد شده است موثر نمی‌باشند و باعث ترافیکی طولانی تر شده اند و نظارتی هم از سوی پلیس راهور در این خصوص صورت نمی گیرد و یا در محدوده‌هایی از خیابان امام خط ویژه ایجاد شده است اما گاها دیده می شود خودروهایی در این مسیر پارک می‌کنند که باعث می شود سایر وسایل نقلیه از روی میخ ها و موانع ترافیکی عبور کنند و این امر باعث صدمه و آسیب به لاستیک و جلوبندی اتومبیل ها می شود که این از مصادیق نقض حقوق شهروندی است که هیچ نظارتی هم بر آن صورت نمی‌گیرد .

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی گفت : خط کشی های عابر پیاده یا به درخت منتهی می‌شود یا سطل زباله یا تیر برق اما اگر راننده ای روی خط کشی عابر پیاده پارک کند سریع جریمه می شود .

وی در پرسشی از جانشین فرمانده راهور استان مرکزی گفت: آیا کتبا نقاط حادثه خیز به مجموعه مدیریت شهری اعلام شده است تا برای حل آن مشکلات چاره اندیشی شود؟

سورانه گفت : برخی خیابان ها به بهانه هایی بدون اطلاع قبلی و بدون تعیین مسیر جایگزین برای ساعاتی مسدود می شود و پلیس راهنمایی اطلاع رسانی در این خصوص انجام نمی‌دهد وقتی گفته می‌شود راهور یعنی راهنمایی و رانندگی اما میبینیم به یک سمت قضیه نگاه بیشتری می شود که آن هم اعمال قانون است که با برخوردهای قهرآمیز با افراد معترض که خواستار حقوق شهروندی خود می باشند انجام می شود.

به عنوان عضو شورای شهر تقاضا دارم به این موارد رسیدگی شود و در راهنمایی رانندگی بیشتر به راهنمایی و آموزش توجه شود.

‍‍ ‍‍ فرزانه رحمتی دبیر شورای اسلامی کلانشهر اراک :

با تعامل دستگاه ها معضلات ترافیکی اراک کاهش می یابد

به عنوان عضو شورای شهر خواستار تعامل هرچه بیشتر بین پلیس راهور و شورای شهر جهت کاستن هرچه بیشتر معضلات ترافیکی شهر اراک می باشم.

فرزانه رحمتی دبیر شورای اسلامی کلانشهر اراک روز شنبه ۱۹ آبان در صحن رسمی در حضور جانشین فرمانده پلیس راهور استان مرکزی گفت: یکی از موضوعاتی که باعث می شود مدیریت شهری تقریبا هر روز در معرض قضاوت شهروندان قرار گیرد بحث ترافیک و وضعیت خیابانها و همچنین سرعت کاه های زیادی که در سطح شهر وجود دارد می باشد که این موضوع باعث گلایه شهروندان شده است.

وی افزود: اگر دوربین‌های سطح شهر اراک کنترل دقیقی از ترافیک و تخلفات داشته باشند قطعاً می توان این سرعت کاه ها را از سطح شهر کاهش داد .

رحمتی گفت : به عنوان عضو شورای شهر خواستار تعامل هرچه بیشتر بین پلیس راهور و شورای شهر جهت کاستن هرچه بیشتر معضلات ترافیکی شهر اراک می باشم.

وی افزود: ورودی های شهر اراک هم از سوی میدان امام و هم از سوی میدان انقلاب دارای مشکلاتی است که لازم است ذیل کمیسیون فنی و عمران کارگروه هایی با هدف ساماندهی این نقاط تشکیل و در آن ارائه طرحهای کوتاه مدت و بلند مدت با همکاری شورای شهر، پلیس راهور و شهرداری تدوین و تهیه شود.

عضو هیات رئیسه شورای شهر اراک در پرسشی از جانشین فرمانده راهور گفت: در شرایط فعلی در صورتی که بخواهیم قسمتهایی از شریان های منتهی به میدان شهدا را پیاده راه کنیم از لحاظ ترافیکی و عبور و مرور امکان آن وجود دارد؟ چرا که بحث ایجاد پیاده راه در مرکز شهر اراک با هدف تمرکز زدایی و خروج از تک هسته ای مدتهاست که مطرح می باشد اما در این موضوع مباحث ترافیکی وجود دارد که مانع از انجام آن می باشد.

نایب رئیس کمیسیون نظارت گفت: در مرکز شهر اقدامات ترافیکی مناسبی انجام شده اما در برخی خیابان های مرکزی دیده می شود در دو طرف خیابان اتومبیل پارک شده و هیچ نظارتی صورت نمی گیرد.

وی گفت: در مرکز شهر پارکینگ هایی ایجاد شده است اما باز دیده می شود در کوچه های مرکزی شهر رانندگان اقدام به پارک در دو طرف کوچه های اطراف می نمایند که اگر اعمال قانون شوند قطعاً رانندگان به سمت پارکینگ ها برای پارک خودروی خود سوق داده می شوند و نظم بهتری در مرکز شهر حاکم می‌شود.

رحمتی تصریح کرد: در حال حاضر مناطقی مانند شهرک کوثر, سنجان و کرهرود جزء شهر اراک می باشند اما شاهدیم که مطرح می شود از میدان انقلاب به سمت جاده بروجرد مربوط به راه و شهرسازی است همینطور حد فاصل مسیر کرهرود و سنجان. که بارها مطرح شده است که مربوط به راه و شهرسازی است. به عقیده بنده لازم است مجموعه مدیریت شهری این مشکلات را حل کند و از ارائه خدمات شانه خالی نکند.

وی گفت : پیاده روهای بلوار شهید کاظمی کرهرود دارای نابسامانی‌های فراوان میباشد و حضور اتومبیلها در محدوده پیاده روهای دو طرف این بلوار باعث اختلال در رفت و آمد شهروندان این منطقه شده است انتظار می‌رود تمهیدی اندیشیده شود تا این معضل به نحو مقتضی ساماندهی شود.

‍‍ ‍‍ طوفان محمدی رئیس کمیسیون خدمات شهری :

اراک به عنوان شهر یادگیرنده در یونسکو ثبت می شود

اراک به عنوان شهر یادگیرنده در یونسکو ثبت می شود و دستگاه ها باید برنامه ای برای آموزش شهروندی داشته باشند .

طوفان محمدی رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی کلانشهر اراک روز شنبه ۱۹ آبان در صحن رسمی در حضور جانشین فرمانده پلیس راهور استان مرکزی گفت: فصل پاییز که سبب وارونگی هوا می شود یکی از ماموریت های ویژه پلیس برخورد با خودروهای آلاینده است.

وی افزود: طرح برخورد با خودروهای آلاینده و فاقد معاینه فنی در همه فصول سال اجرا می شود اما در ۶ ماه دوم سال به دلیل آلودگی بیشتر در کلانشهر ها، این طرح ها باید با شدت بیشتری باید انجام شود و سوال اینجاست در حال حاضر نحوه برخورد با خودروهای فاقد معاینه فنی و دودزا چگونه است.

محمدی همچنین گفت : در روزهای بارانی در مناطقی به ویژه در ورودی های شهر تردد و عبور و مرور به سختی صورت می‌گیرد پلیس راهور استان مرکزی چگونه تردد ها را در این شرایط مدیریت می‌کند .

عضو شورای شهر اراک تصریح کرد: سهم شهرداری از جرایم رانندگی چقدر است و چه میزان از این مبلغ تاکنون به شهرداری پرداخت شده است .

وی گفت : درصددیم اراک به عنوان شهر یادگیرنده در یونسکو ثبت شود آیا پلیس راهور نیز در این زمینه برنامه ای برای آموزش شهروندی دارد .

رئیس کمیسیون خدمات شهری در پایان گفت : مصوبه داریم تحت عنوان طرح ترافیک مبنی بر اجرای آن در مرکز شهر آیا تاکنون فکری برای اجرای آن شده است یا خیر.

‍‍ ‍‍ رشیدی رئیس کمیسیون نظارت و پیگیری شورای شهر

شورای ترافیک محور همه مباحث ترافیکی است

رشیدی گفت: شورای ترافیک که دارای نمایندگانی از شهرداری ،استانداری ،پلیس راهور می‌باشد محور همه مباحث ترافیکی است و می بایستی برنامه ریزی ها در این شورا صورت گیرد و اجرا شود.

رشیدی رئیس کمیسیون نظارت و پیگیری شورای شهر اراک امروز شنبه ۱۹ آبان در صحن علنی گفت : بحث ترافیکی هر چند به ظاهر به پلیس راهور برمی‌گردد اما می بایستی در خصوص آن مجموعه ای از دست اندرکاران برنامه ریزی و هماهنگی کنند تا مشکل ترافیک حل شود

وی افزود: باید بررسی شود با توجه به پتانسیل، بودجه و نیروی انسانی که در اختیار پلیس است چه میزان می توان از راهور در این زمینه توقع داشت اما باید توجه داشته باشیم نباید همه مسئولیت ها را بر عهده شهرداری بگذاریم و می بایستی با تعامل همفکری و هماهنگی مشکلات ترافیکی را حل کرد.

پیمان رشیدی گفت: شورای ترافیک که دارای نمایندگانی از شهرداری ،استانداری ،پلیس راهور می‌باشد محور همه مباحث ترافیکی است و می بایستی برنامه ریزی ها در این شورا صورت گیرد و اجرا شود.

وی با اشاره به اینکه با برنامه ریزی می توان مشکلات هوشمند سازی راه حل کرد گفت: با توجه به اینکه هزینه های انتقال سرورهای مرکز ترافیک شهرداری به پلیس راهور زیاد می باشد پیشنهاد می شود از پلیس راهور چند نیرو در مرکز کنترل ترافیک مامور شوند و اقدامات لازم را در همان محل انجام دهند

رشیدی گفت : در بودجه سال ۹۷ برای ارتقای سطح هوشمندی دوربین های شهری ردیفی در نظر گرفته شد اما اکنون که هشت ماه از سال می گذرد هیچ اقدامی در این زمینه صورت نگرفته اما می‌توان در سال جاری و دو سال باقی مانده برنامه ریزی و اجرا نمود .

‍‍ ‍ایرج رضایی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر:

در خصوص ترافیک باید فرهنگ سازی شود

رضایی گفت: درخصوص آموزش شهروندی می بایستی پلیس راهور و شهرداری ودیگر نهادهای ذیربط و علی الخصوص صدا و سیما جهت فرهنگ صحیح ترافیکی تدابیری بیاندیشند تا رعایت قوانین راهور فرهنگ سازی شود.


ایرج رضایی گفت: طبق قانونی که در ۱۴ دی ماه سال ۸۴ در مجلس شورای اسلامی مصوب شده است محدوده شهر به محدوده ای اطلاق می شود که طبق طرح جامع شهری باشد و میدان امام انتهای محدوده شهری در اراک است در برخی جاها محدوده شهر مشخص است وظیفه شهرداری در محدوده شهر کنترل نظامات شهری و نظارت بر ساخت و ساز و خدمات درون شهری است اما خارج از محدوده شهر حریم شهر محسوب می شود ابتدای جاده خمین تا تعویض پلاک جز حریم شهری محسوب می‌شود و قاعدتا می بایستی اداره کل راه و شهرسازی پاسخگوی نیازهای محیط های خارج از شهر باشد اما در این بین کسی که آسیب می بیند شهروندان هستند که در این محدوده ها تردد دارند .

وی افزود : پیشنهاد دارم شهرداری با اداره کل راه و شهرسازی و دیگر نهادهای ذیربط مذاکره کند و خدمات این محدوده ها را ارائه دهد و خدماتی جایگزین آنها دریافت کند تا شهروندان کمترین آسیب را ببینند.

رضایی افزود: تقریبا شش مشخصه پیشنهادی برای کنترل وضعیت ترافیکی وجود دارد که اگر ما به این مشخصه ها اهتمام بورزیم قطعاً کنترل ترافیک صورت خواهد گرفت.

او گفت: درخصوص آموزش شهروندی می بایستی پلیس راهور و شهرداری و دیگر نهادهای ذیربط و علی الخصوص صدا و سیما جهت فرهنگ صحیح ترافیکی تدابیری بیاندیشند تا رعایت قوانین راهور فرهنگ سازی شود.

رضایی تصریح کرد: کاربری تجاری اداری و خدمات درمانی به صورت نا متوازن در سطح شهر اراک توزیع شده است که بار ترافیکی سنگینی به این واسطه به مرکز شهر تحمیل می شود.

وی افزود : ایجاد پارکینگ مناسب توسط شهرداری باعث بهبود وضعیت ترافیکی خواهد شد که می بایستی این مورد پیگیری شود وقتی در ماده صد مردم را به خاطر تامین پارکینگ جریمه و این پول را به حساب شهرداری واریز می شود این حساب می بایستی برای هر منطقه جدا باشد.

ایرج رضایی گفت: سامانه های هوشمند در اختیار شهرداری می باشد و در شهرهای پیشرفته دنیا دیتاهای شهرداری خرید و فروش می‌شود یعنی پلیس میبایستی از خدمات شهرداری بهره مند شود و در مقابل آن هزینه پرداخت کند.

او گفت: پلیس می بایستی در ساعات خاصی از روز حضور داشته باشند و کنترل ترافیک را انجام دهند که متاسفانه این امر صورت نمی گیرد.

ریس کمیسیون برنامه و بودجه گفت: شهرداری به هر عنوان خیابان را تعریض می کند اما کنار خیابان مغازه ها اقدام به چیدن وسایل خود میکند برخوردی با آنها صورت نمی‌گیرد.

‍‍ ‍‍ محمد حسین فدائی رئیس کمیسیون عمران:

نقاط حادثه خیز اراک معرفی اعلام شوند

فدایی گفت: انتظار داریم پلیس راهور ناجا نقاط حادثه خیز شهر اراک را شناسایی و به شورا اعلام کنند تا در بودجه سال ۹۸ برای رفع آن تمهیداتی اندیشیده شود

محمد حسین فدائی رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی کلانشهر اراک امروز شنبه ۱۹ آبان در صحن رسمی و در حضور جانشین فرمانده پلیس راهور استان مرکزی گفت: کارگروه ترافیک در کمیسیون عمران شورای شهر تشکیل شده و یکی از اعضای فعال آن، سازمان نظام مهندسی ساختمان است که در شناسایی و بررسی نقاط حادثه خیز به عنوان تسهیل کننده امور فعالیت می کند.

وی افزود : طرح زمستانه کمتر مورد توجه قرار گرفته است که می بایستی برای مقابله بهتر با خطرات ناشی از فصل سرما روی این طرح دقت بیشتری شود

فدایی عنوان کرد: انتظار داریم پلیس راهور ناجا نقاط حادثه خیز شهر اراک را شناسایی و به شورا اعلام کنند تا در بودجه سال ۹۸ برای رفع آن تمهیداتی اندیشیده شود

‍‍ ‍‍ علیرضا مرادی عضو شورای شهر اراک:

در بحث ترافیک و مشکلات مبتلا به حوزه ای مشخص باید جوابگوی وضعیت ترافیک باشد/ طرح مناسب جهت بهبود وضعیت ترافیکی شهر اراک در حال حاضر دیده نمی شود

علیرضا مرادی عضو شورای اسلامی شهر اراک در حاشیه برگزاری صحن علنی شورا که با حضور سرهنگ حسینی جانشین پلیس راهور استان برگزار شد در خصوص وضعیت فعلی ترافیک شهر اراک بیان کرد : در حال حاضر سیستم حاکم بر کنترل ترافیک در مرحله گذر از سیستم سنتی به هوشمند هست که مدیریت آن سخت است .

وی افزود : ما گاها شاهد ترافیک های متعددی در سطح شهر هستیم که این مسئله برای شهروندان هم بار روانی داشته و هم زمانهای زیادی از آنها را در ترافیک تلف می نماید و این معضل در نهایت اثر مخرب زیست محیطی را در پی خواهد داشت .

وی ادامه داد : ما باید برای بهبود وضعیت ترافیکی شهر اراک به سمت تکنولوژی و نو آوری در راستای بهبود ترافیک پیش برویم .

وی افزود : به نظر بنده باید یک محوریت ایجاد شود و در راستای بهبود وضعیت فعلی یکی از طرحهایی که می تواند بهبود دهنده شرایط فعلی باشد اجرای طرح زوج و فرد است که اجرای آن هم مستلزم مطالعه و پس از آن با فراهم نمودن زیر ساخت ها اجرای آن است .

وی در خاتمه گفت : هنر مدیریت تصمیم سازی در وضع کنونی است و اگر همه زیرساخت ها آماده باشد خیلی نیاز به تدبیر نیست .

علیرضا مرادی درخصوص وضعیت کشتارگاه اراک گفت: لازم است نسبت به وضعیت بهداشتی و سلامت گوشت های این مجموعه توجه جدی شود و اگر این وضعیت رسیدگی نشود هفته آینده ادله و مستنداتی از وضعیت سلامت گوشت ها ارائه خواهم کرد.

علیرضا مرادی افزود: انتظار است شهرداری فیلمی ۱۰ دقیقه ای از فرصت های سرمایه گذاری در کلانشهر اراک تهیه کند تا در اختیار سرمایه گذاران قرار گیرد.

‍‍ ‍‍ سعید نادری نایب رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک:

معضل ترافیک ریشه فرهنگی دارد

سعید نادری گفت: ترافیک یکی از مسائلی است که ریشه فرهنگی دارد و نوع نگرش مردم به ترافیک و پایبندی شان به قوانین در بهبود آن به شدت اثر گذار است .

سعید نادری نایب رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک امروز شنبه ۱۹ آبان در صحن علنی شورا در حضور جانشین پلیس راهور استان مرکزی گفت : تاکنون بحث مدیریت واحد شهری چندین بار در شورای شهر، شورای عالی، استانها و مجلس شورای اسلامی مطرح شده است.

وی افزود: راهور می‌تواند در مدیریت واحد شهری ذیل شهرداری باشد چرا که قبلا هم این موضوع در مجلس ششم مطرح شد اما به سرانجام نرسید .

نایب رئیس کمیسیون عمران افزود : در شهرهای مدرن دنیا راهنمایی رانندگی جدا از مدیریت شهری نیست و تقریبا نزدیک ترین حوزه خارج از شهرداری بحث های ترافیکی و راهنمایی و رانندگی می باشد و امیدواریم در کشور ما نیز این اتفاق بیفتد چرا که این موضوع کمک زیادی در بهبود عبور و مرور سطح شهر می کند.

نادری گفت: هر موضوعی که در شورا مبنی بر درخواست همکاری از پلیس مطرح می شود عنوتان می شود با کمبود نیرو مواجه ایم اما این کمبود نیرو نمی تواند مسئولیت بهبود عبور و مرور شهری را از روی دوش پلیس راهور بردارد.

عضو شورای شهر تصریح کرد : ترافیک یکی از مسائلی است که ریشه فرهنگی دارد و نوع نگرش مردم به ترافیک و پایبندی شان به قوانین در بهبود آن به شدت اثر گذار است .

نایب رئیس شورا گفت : در کنار کارهایی که انجام میدهیم می‌بایستی برنامه‌ای برای ارتقاء فرهنگ شهروندان در بحث ترافیک داشته باشیم و باید شهروندان متوجه شوند تخلف رانندگی هم مانند دیگر تخلفات عملی نادرست است.

‍‍ ‍‍کنترل هوشمند ترافیک در اراک نیاز ضروری است

جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: کنترل هوشنمند ترافیک در ‌کلانشهر اراک یک نیاز ضروری است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

سرهنگ سید «علی حسینی» عصر شنبه در نشست صحن علنی شورای اسلامی کلانشهر اراک افزود: ۵۲ هزار ‌کیلومتر راه اصلی، ۹۵ هزار کیلومتر راه فرعی و ۵۶ کیلومتر بزرگراه در این کلانشهر وجود دارد که کنترل فیزیکی و سنتی این راه ها دشوار و سخت است.

وی بیان کرد: دنیا به سمت حرکت هوشمندانه در بخش های مختلف است و کنترل فیزیکی و سنتی ترافیک در بیشتر کشورهای پیشرفته منسوخ شده است.

جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان مرکزی ادامه داد: ۲۴ دوربین نظارتی و ۹ دوربین سرعت زن در اراک نصب شده که نیاز است سرورهای این دوربین ها هر چه سریعتر به پلیس راهور این استان منتقل شود و جانماهایی جدید در خصوص برخی از آنها صورت گیرد.

حسینی اظهار داشت: زیرساخت های حمل و نقل عمومی در اراک باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی عنوان کرد: تمرکز مراکز درمانی در خیابان های شهید رجایی و شیرودی موجب افزایش ترافیک های سنگین در این خیابان ها شده است.

جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان مرکزی اضافه کرد: حجم زیادی از تردد خودروها و ترافیک شهر اراک مربوط به فروش میوه و تره بار در حد فاصل بازار تا میدان شورا است.

سرهنگ حسینی تصریح کرد: استقرار وانت بارهای فروش میوه و تره بار در نقاط مختلف اراک از دیگر معضلات جدی است و تعدادی از این وانت بارها با مجوز شهرداری فعالیت دارند.

وی گفت: شهرداری اراک باید بسترهای لازم برای عرضه میوه و تره بار در مناطق مختلف این شهر را ایجاد کند.

جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان مرکزی افزود: توسعه خیابان های در کلانشهر اراک باید با قاعده و مطالعه عمیق ترافیکی صورت گیرد.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر اراک

    منبع خبر

    شورای شهر اراک

    شورای شهر اراک یک شورای شهر در شهر اراک می باشد

      نظرات