نشست شهرداران ودهیاران کهگیلویه و بویراحمد/ جمالی نژاد: غیر دولتی بودن شهرداریها ظرفیت انعطاف درمدیریت شهر را بیشتر می کند

نشست شهرداران ودهیاران کهگیلویه و بویراحمد/ جمالی نژاد: غیر دولتی بودن شهرداریها ظرفیت انعطاف درمدیریت شهر را بیشتر می کند

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با بیان اینکه شهرداری به عنوان نهادی مستقل، عمومی و مستقل غیر دولتی است و شهرداری ها را نباید به دولت وصل کرد، اظهار کرد: غیر دولتی بودن ظرفیت انعطاف و مانور در این حوزه را بیشتر می کند.

به گزارش روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد ، مهدی جمالی نژاد که روز جمعه ۲۵ آبان در نشست شهرداران و دهیاران استان کهگیلویه و بویراحمد سخن می گفت، با تاکید بر توسعه و درآمد زایی پایدار توسط شهرداری ها بیان کرد: نباید در این حوزه به مردم فشار بیاوریم و واگذاری به بخش خصوصی و ایجاد رقابت در بین بخش خصوصی گام مهمی در توسعه مناطق مختلف است.

رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در ادامه بر هدفگذاری استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در راستای توسعه شهری و روستایی تاکید کرد .

جمالی نژاد در ادامه گفت: بیش از ۸۶ هزار پروژه نیمه تمام در کشور وجود دارد که اولویت گذاری برای تکمیل پروژه ها مورد تاکید است و نباید با کلنگ زنی پروژه های موازی، هدررفت اعتبارات را رقم بزنیم.

وی با بیان اینکه اعتبارات محدود دولتی جوابگوی مشکلات شهری و دهیاری‌ها نیست، گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد با داشتن ظرفیت‌های طبیعی باید منابع درآمدزا را افزایش دهد.

جمالی نژاد تصریح کرد: این استان ظرفیت های مختلف برای جهش دارد و باید از این ظرفیت ها برای توسعه استفاده شود .

وی از ایجاد تفاهم نامه با بنیاد مسکن خبر داد و گفت: پوشش بخش زیادی از مشکلات دهیاری ها در قالب این تفاهم نامه را خواهیم داشت .

جمالی نژاد با تاکید بر اهمیت موضوع پسماند، هدفگذاری برای توسعه ظرفیت های مدیریت پسماند در کشور را ضروری دانست و گفت: در شهرهای شمالی کشور و در چنین استان هایی نیز مشکلات مدیریت پسماند وجود دارد که برنامه ریزی برای رفع این مشکلات انجام خواهد شد .

معاون وزیر کشور توزیع قیر رایگان را یک ظرفیت مناسب برای استان ها دانست و گفت: پوشش شهرها با جمعیت های مختلف در قالب این مورد انجام خواهد شد.

همچنین علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست گفت: در نظر گرفتن شاخص ها در توزیع اعتبارات در بین شهرها مورد تاکید است .

وی افزود: زمانی وضعیت شهرها مناسب تر می شود که نظام توزیع اعتبارات ضابطه مند باشد .

احمدی با بیان اینکه آنچه که ما رصد کردیم این است که باید شاخص ها محور نظام توزیع اعتبارات قرار بگیرد، اظهار کرد: این فرایند مبتنی بر چانه زنی است و باعث می شود کسانی که لابی ندارند، حقشان نادیده گرفته شود .

وی با اشاره به مشکلات قوانین شهری، تلاش برای بازنگری در قوانین و مقررات شهری را ضروری دانست و ابراز داشت: با در نظر گرفتن جمعیت روستایی و خدمات رسانی به شهرها و روستاها، قوانین به شکل جامع پاسخ نمی دهد و باید بازنگری در این حوزه با توجه به شرایط انجام شود .

احمدی توجه به توسعه تجهیزاتی و ابعاد محیط زیستی در حوزه شهری را لازم دانست و بیان کرد: مدیریت پسماند و بازیافت از مواردی است که مشکلات جدی در آن وجود دارد و باید چاره اندیشی شود .

وی افزود: به شکل بیرحمانه ای ثروتی که باید برای آیندگان حفظ شود را نابود می کنیم و باید توجه بیشتری به محیط زیست و منابع استان شود .

احمدی با تاکید بر یکپارچه سازی سیما و منظر شهری با توجه به توپوگرافی و فرهنگ جوامع، گفت: در استان هایی که واحد تولیدی بزرگ ندارند، عوارض آلودگی نمی گیرند و فضای کسب و کار و اتکای مبتنی بر ظرفیت های محلی است، رکود ساخت و سازها شهرداری ها را تحت تاثیر قرار داده و باید به این مهم توجه اساسی کرد .

استاندار کهگیلویه و بویراحمد همچنین خواستار توجه اصولی و مناسب به مدیریت روستایی شد و گفت: باید مدیریت روستاها که ۴۰ درصد جمعیت استان را شامل می شود، مورد توجه قرار بگیرد .

بنابراین گزارش، معاون وزیر کشور در این سفر از آبشار یاسوج و پروژه پل چهارم بشار بازدید کرد .

لینک اصل خبر در سایت سازمان شهرداریها و دهیاریها

    منبع خبر

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات