نسبت به فردوسی بدهکار هستیم

نسبت به فردوسی بدهکار هستیم

نسبت به فردوسی بدهکار هستیم

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی صبح امروز و در آیین آغاز عملیات اجرایی پروژه جلوخان آرامگاه فردوسی که با حضور رئیس و جمعی از اعضای شورای شهر مشهد و دیگر مدیران شهری و سازمان میراث فرهنگی برگزار شد، اظهارکرد: بسیار خوشحالیم که امروز یکی از آرزوهای مشتاقان ادب و فرهنگ پارسی محقق می‌شود.

وی با اشاره به سفر مقام معظم رهبری به توس و آرامگاه فردوسی در دهه ۷۰، گفت: نسبت به فردوسی بسیار بدهکاریم؛ مشهدمقدس قطب اسلامیت و معنویت در ایران است ولی طبق گفته رهبری برای توسعه ایرانی-اسلامی بعنوان نقشه راه کشور، مشهد قطب معنویت و دین‌داری در ایران و مظهر ایرانیت است.

رشیدیان در ادامه گفت: فردوسی، زبان پارسی و اسطوره هایی که نیاز یک ملت برای تداوم حیات هستند را توسعه و حفظ کرده است؛ ملت ما در کنار دیانت و اعتقادات خود، فرهنگ بزرگ و زبانی سرشار از ادب و فرهنگ و حکمت دارد.

استاندار خراسان رضوی افزود: فردوسی حکیمی است که علاوه‌بر حفظ اسطوره‌ها و پهلوانیت، فلسفه و حکمت ایرانی را در زبان شعر و ادب در کتاب شاهنامه تجمیع کرد.

رشیدیان ضمن تقدیر از تلاش‌های بسیاری که در ادوار گذشته برای توسعه این مرکز و پایگاه فرهنگ و زبان ایرانی انجام شده است، اظهارکرد: شرایط حاکم بر توس درخور حکیم ابوالقاسم فردوسی نبود و از شورای شهر مشهد، شهردار و سازمان میراث فرهنگی بعنوان متولی و مسئول این مهم تشکر و قدردانی می‌کنم.

وی گفت: امیدواریم با همت شهرداری مشهد، کمتر از یک سال این طرح به سرانجام برسد و بخشی از انتظارات فرهنگ‌دوستان ایرانی و تمام جهان جبران شود؛ طرح بازپیرایی جلوخان بدون طرح های مکمل دیگر ناقص خواهد بود و شهرداری توجه به این محدوده را تداوم بخشد تا به نیازهای توس بعنوان مرکزی فرهنگی و تاریخی پاسخ داده شود.

رشیدیان توسعه توس را به نفع تمامی ساکنان منطقه دانست و افزود: امیدواریم این حرکت به سمت توسعه و پیشرفت با قوت تداوم داشته باشد.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات