تقدیر شهردار شیراز از موج گسترده ترویج کتابخوانی در پایتخت فرهنگی ایران

تقدیر شهردار شیراز از موج گسترده ترویج کتابخوانی در پایتخت فرهنگی ایران


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، حیدر اسکندرپور در پیامی ضمن تبریک بیست و ششمین سالگرد گرامیداشت هفته کتاب و کتاب‌خوانی جمهوری اسلامی ایران، تاریخ شیراز را گواه خردورزی و اندیشه مداری مردمان پایتخت فرهنگی ایران اسلامی توصیف و ابراز امیدواری کرد که موج گسترده ترویج کتابخوانی جامعه را بیش از پیش به سوی دانش، آگاهی و اندیشه مداری پیش برد.
در متن پیام شهردار شیراز آمده است: شهر شیراز به گواه معتبرترین تذکره ها همچون مرآت الفصاحه، هزار مزار و آثار بزرگترین مورخان ایران، همواره در اندیشه و علم پیشتاز بوده است. در دوران معاصر نیز با راه اندازی اولین و بزرگترین کتابخانه های عمومی و دانشگاهی ایران و مراکز مهمی همچون دانشگاه شیراز، سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران مرکز فارس و پایگاه استنادی جهان اسلام، کتاب را محور فرهنگ شهروندان قرار داده است.
مهندس اسکندرپور در ادامه تاکید کرده است: شیراز در دهه اخیر برنامه ریزی مدونی در حوزه ترویج فرهنگ مطالعه پایه ریزی کرده است که نمود آن در کوی و برزن این شهر هنرپرور و اندیشه محور از انجمن های ادبی، کافه ها و رستوران ها گرفته تا مدارس و باشگاه های ورزشی و حتی ایستگاه های مترو و پایانه های مسافربری و ... به روشنی قابل مشاهده است.
عضو شورای هماهنگی شبکه‌ شهرها و روستاهای دوستدار کتاب ایران در پیام خود با تحسین هم افزایی همه دستگاه های فرهنگی شیراز در بیست و ششمین هفته کتاب و کتاب‌خوانی تصریح کرده است: در سال ۱۳۹۷ برنامه ها و اقدامات موثر در حوزه کتاب و کتابخوانی سیری صعودی چشمگیری داشته که نشان دهنده هماهنگی، همراهی و هم افزایی همه دستگاه های متولی امر فرهنگ در شیراز جنت طراز است. شیراز به عنوان مهد فرهنگ و تمدن ایران اسلامی کتاب و کتابخوانی را ضرورتی انکارناپذیر در توسعه شهری و پیشرفت جامعه می داند و شهرداری نیز موج گسترده ترویج کتابخوانی را در ایجاد حساسیت شهروندان برای بالا بردن سرانه مطالعه به فال نیک گرفته و از تمام ظرفیت های خود در این مسیر بهره خواهد برد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری شیراز

    منبع خبر

    شهرداری شیراز

    شهرداری شیراز یک شهرداری در شهر شیراز می باشد

      نظرات