پایان آبان ماه آخرین مهلت استفاده از ۲۲ درصد تخفیف عوارض صدور پروانه های ساختمانی است

پایان آبان ماه آخرین مهلت استفاده از ۲۲ درصد تخفیف عوارض صدور پروانه های ساختمانی است


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، مهندس هاشم پور گفت: شهرداری شیراز بر اساس مصوبه شورای شهر و در راستای رونق صنعت ساختمان و حمایت از بازار ساختمان تا پایان آبان ماه ۲۲ درصد تخفیف عوارض صدور پروانه ساختمانی در نظر گرفته است و این تاریخ قابل تمدید نیست.
وی با بیان اینکه شهرداری شیراز در حال تدوین برنامه هایی جهت ایجاد درآمدهای پایدار همچون اجاره داری است، خاطرنشان کرد: پرداخت عوارض توسط شهروندان از جمله مهمترین منابع درآمدی شهرداری است و شهرداری شیراز با برنامه ریزی هایی جهت حمایتی از صنعت ساختمان توانست در شش ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ صدور پروانه ساختمانی ۷ درصد و پرداخت عوارض نوسازی حدود ۳۵ درصد رشد داشته باشد.
معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز با اشاره به ساماندهی مصوبات تخفیف عوارض گفت: در سال های گذشته به مناسبت های مختلف همچون دهه فجر شهرداری میزان تخفیف عوارض را افزایش می داد اما با ساماندهی این تخفیف های مقطعی به گونه ای برنامه ریزی کرده ایم که در چهار ماه نخست سال ۲۴ درصد تخفیف عوارض، در چهار ماهه دوم ۲۲ درصد تخفیف عوارض و در چهار ماهه اخر سال ۲۰ درصد تخفیف عوارض اعمال کنیم.
مهندس هاشم پور تاکید کرد: با توجه به برنامه ریزی انجام شده در خصوص میزان تخفیف عوارض تا پایان سال به غیر از مصوبات فعلی تخفیف عوارض دیگری اعمال نخواهر شد از این رو از شهروندان می خواهم که دریافت پروانه ساختمانی خود را به روزهای پایانی سال موکول نکنند.
وی ضمن اشاره به اینکه میزان تخفیف های ارائه شده در سال آینده به کمتر از ۲۰ درصد کاهش می یابد، عنوان کرد: شهروندان علاوه بر اینکه می توانند پس از دریافت پروانه ساختمانی اقدام به ساخت و ساز کنند، پس از دریافت این پروانه به مدت ۳ الی ۷ سال(طبق متراژ ساختمان) مهلت ساخت و ساز دارند.
معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز اظهار کرد: براساس تخفیف های زمانبندی شده از یک سو دست اندرکاران صنعت ساختمان می توانند برای دریافت پروانه ساختمانی برنامه ریزی مشخص کنند و از سوی دیگر شاهد توزیع متقاضیان پروانه ساختمانی در همه ماه های سال و ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری در مقاطع سال هستیم.
مهندس هاشم پور با اشاره به تشکیل باشگاه مودیان دائم و خوش حساب گفت: این مصوبه جهت حمایت از فعالان صنعت ساختمان مصوبه است و براساس آن، مودیان و انبوه سازانی که دارای سابقه مثبت مالی هستند به عضویت باشگاه در می آیند و براساس امتیازهای کسب شده کارت های طلایی، نقره ای و برنزی دریافت می کنند. با استفاده از این کارت ها مودیان می توانند از تخفیف های ویژه ای علاوه بر ۲۲ درصد تخفیف عوارض صدور پروانه ساختمانی استفاده کنند.
معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز صنعت ساختمان را پس از صنعت نفت دارای بیشترین تاثیر بر اقتصاد دانست و افزود: این صنعت بالاترین میزان نقدینگی و گردش مبادلات مالی را به همراه دارد. از این رو شهرداری در شرایط کنونی با برنامه ریزی های مختلف به دنبال تحرک بخشی به صنعت ساختمان و رونق دوباره آن است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری شیراز

    منبع خبر

    شهرداری شیراز

    شهرداری شیراز یک شهرداری در شهر شیراز می باشد

      نظرات