اردبیل۳۰ قلاده خرس قهوه‌ای نادر در مشگین‌شهر شناسایی شد

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشگین‌شهر ، یوسف محمدی صبح امروز در دیدار با محیط‌بانان در این شهرستان اظهار داشت:  طبق برآوردهای انجام یافته حدود ۳۰ قلاده خرس قهوه‌ای نادر در منطقه زیست محیطی این شهرستان شناسایی شده است و انتظار ما از همشهریان این است که صیانت از این گونه ارزشمند جانوری مبنای کار قرار دهند.

وی با اشاره به این که این نژاد از خرس قهوه‌ای جزو حیوانات محافظت شده است بیان کرد: اجرای برنامه‌های صیانتی از گونه‌های نادر در حال حاضر یک اولویت اساسی است و در این زمینه باید به عنوان یک وظیفه همگانی مشارکت و تعامل همه‌جانبه توسط مسئولان و مردم مبنای کار قرار گیرد تا بتوانیم به اهداف خود در راستای حفاظت از محیط زیست دست یابیم.

رئیس محیط زیست مشگین‌شهر تصریح کرد: جلوگیری از تعارض انسان با حیات وحش با هدف کاهش صدمات و خطرات جانی برای مردم یک امر مهم و اساسی است و در این زمینه نیاز است مسئولان و دستگاه‌های مربوطه در این امر مهم نهایت همکاری و تعاملات را با ما داشته باشند تا بتوانیم به اهداف خود در این زمینه دست یابیم.

محمدی تصریح کرد: ۷۵ واحد صنعتی و خدماتی در حوزه کشتارگاه‌های صنعتی طیور، رب سازی و کبریت سازی به صورت مداوم مورد پایش کارشناسان محیط زیست قرار می‌گیرند که نیاز است در راستای اجرای برنامه‌های حفاظت از محیط زیست از تمام ظرفیت‌های موجود استفاده شود.

وی اظهار کرد: برگزاری کارگاه‌ها و کلاس‌های آموزشی برای دهیاران و شورای شهر نیز با هدف پاکسازی شهر و ورستا و نیز برای افزایش انگیزه در بین آنان مبنای کار قرار گرفته است که در این زمینه برنامه‌ریزی‌های لازم برای بهبود شرایط موجود اولویت اساسی است و انتظار می‌رود همشهریان در صورت مشاهده هر گونه تخلف محیط زیستی موضوع را با مراتب در میان بگذارند.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات